Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spenderat en natt på expekt och testade de lite högre limits än vad jag brukar spela på. Jag blir ständigt utdragen efter att jag höjt ORDENTLIGT innan flopp och får syn.

Höjer 6x bigblind med KK, får syn av 9 7 off (fi träffar triss på turn)

Höjer 12 x bigblind med 10/10 och får syn av 7 5 off (fi 2 par på flopp)

Höjer ca 7 gånger bigblind med AA får syn av Q 8 off (fi 2 par på turn)

OSV, OSV.....

jag testade upp till 5/10 dollars blinds och det var likadant från 1/2 dollars och uppåt

Gjorde 5 inköp(dock små inköp) innan jag gav upp.... Det är ju helt jävla omöjligt att vinna inatt:)

Man undrar ju hur i helvete de överlever på de här nivåerna om de synar på alla kort de kan hitta. jag tycker ärligt de spelar ruskigt dåligt, men har sån otrolig tur.

Jag hade en otroligt tight spelstil, vilket borde ringt en klocka hos motståndarna när jag väl steg in och satsade, men det var som om de kissade på sig av lycka när de plockade up 5 2 off och synade glatt.

jag har kört 2/4 dollars ett par dagar innan nu och det har funkat bra och jag har plussat fint. Men det grämer mig att på 5/10 dollars bordet så var det verkligen lottospel delux! hade jag bara haft rullen för det så hade jag spelat på den nivån jämt! Det kändes avslappnat trots att det var första gången jag testade den nivån, men jaaa... när riggen är imot en , så är den ;)

Nån som har nån vettig förklaring eller vill hålla med/ trösta mig :)

Postad

Raisa ännu mer Preflop.

Höjer 6x bigblind med KK, får syn av 9 7 off (fi träffar triss på turn)

Höjer 12 x bigblind med 10/10 och får syn av 7 5 off (fi 2 par på flopp)

Höjer ca 7 gånger bigblind med AA får syn av Q 8 off (fi 2 par på turn)

Höj runt 20-30BB om de synar dessa händer eller rent av ställ in och hoppas på syn om de verkar galna. De kanske var fulla (inte helt omöjligt vid den här tiden)

MVH

//KF

Postad

Grejen är ju den, att man tar ju gärna en syn med AA :)

Men man förväntar ju sig att spelaren ifråga tänker att "oj, han har nog en bra hand, då kanske jag skall slänga min 7 2 off"

Eller tänker jag fel? Har jag blivit lurad av all pokerliteratur som jag malt igenom? :) Annars kan man ju tänka att det inte är en vinnande strategi att syna med dessa skräphänder.

Vad jag vill höra igentligen ;) är ju att ni skall säga: JA! dom hade tur och deras spel suger meterlånga slickepinnar och det är bara att ge dig in där igen och fightas och i längden vinner du på det!! ;)

Postad
Gjorde 5 inköp(dock små inköp) innan jag gav upp.... Det är ju helt jävla omöjligt att vinna inatt

Anldeningen att folk synar med 75 od är nog att du spelar short-stacked. Jag brukar själv syna höjningar från short-stacks ganska ofta då man vet att man inte kan förlora så mycket, och att det oftast inte direkt är bordets toppspelare man ger sig i duell med.

Jag säger inte att du spelar dåligt på något sätt, men det är svårare att få respekt om man köper in med för liten stack.

Postad

Vad jag vill höra igentligen ;) är ju att ni skall säga: JA! dom hade tur och deras spel suger meterlånga slickepinnar och det är bara att ge dig in där igen och fightas och i längden vinner du på det!! ;)

Klart de hade tur som träffa tvåparet men att sätta sig med minimiköp är inte så bra enligt mig.

Tryck in degen direkt om du ändå sitter på ett minimiinköp. (20BB?)

Sen som Phew säger (sammanfattat):

"Jag synar med två kort, hoppas jag klonkar och då kan han inte lägga sig"

T.ex. du sitter på AK och Fi sitter på 89. Flop 279.

Han ställer och då sitter du bara med A-högt med ditt halva inköp kvar.

Förstår du vad jag försöker komma?

Visserligen hade du par på handen nu men ändå! :heart:

MVH

//KF

Postad

Jag förstår vart du vill komma :)

Men jag är lite småkär i att gå in shortstacked. För det brukar ge mig syn när jag vill ha det. MEN, det jag är så "chockerad" över är att folk synade på precis allting. Skulle jag inte haft sån extrem otur så hade det klonkat ordentligt inatt. Lite det jag menar med att det känndes stabilt på den här nivån (trots att jag förlorade)

Jag kan bara jämföra de här syningarna med vad man upplevde på 0.05/0.10 blinds nivån.. ärligt alltså :)

Men ärligt, skulle ni syna en stor höjning med ingenting bara för att man har en liten stack? Kostar inte det pengar i längden?

Tycker det här är en intressant diskussion eftersom jag föredrar shortstacked spel.

tack för svaren

Postad
Men jag är lite småkär i att gå in shortstacked. För det brukar ge mig syn när jag vill ha det. MEN, det jag är så "chockerad" över är att folk synade på precis allting.
Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Postad
Gjorde 5 inköp(dock små inköp) innan jag gav upp.... Det är ju helt jävla omöjligt att vinna inatt

Anldeningen att folk synar med 75 od är nog att du spelar short-stacked. Jag brukar själv syna höjningar från short-stacks ganska ofta då man vet att man inte kan förlora så mycket, och att det oftast inte direkt är bordets toppspelare man ger sig i duell med.

Jag säger inte att du spelar dåligt på något sätt, men det är svårare att få respekt om man köper in med för liten stack.

Alltså generellt så ska man väl lägga 75 mot en liten stack och han höjer preflop, men mot en stor stack kan man syna med tanke på dom implicita oddsen

Postad

Det är ju ännu mer hjärndött att syna stora höjningar med 75off från en sh:s AA då det inte finns lika mkt implicivt odds.

Postad
Spela sämre vinn mer?

Satan du har kommit på hemligheten. Nu måste vi tyvärr döda dig. :lol:

Tycker denna diskussion ändå är rätt intressant.

ALL(?) pokerexpertis är ju överens om att man ska ställa höga krav på sina starthänder, med all rätt(?).

Men även jag har många gånger undrat om det inte vore en bättre strategi att ta en flop oavsett starthand, under förutsättning att ingen höjer "groteskt" mycket preflop.

Saken är ju den att dom gg pokergudarna är med dig och du floppar tex 2-par med ett bord som ser ofarligt ut, är ju chanserna rätt stora att du hamnar all in mot alla händer typ AA, KK, QQ etc.

Okey, händer som 27 of S, kanske aldrig ska synas med, men händer som suited 35 etc med potential att träffa riktigt hårt borde man kanske spela oftare, trots att dylika händer rankas mkt lågt enligt diverse tabeller.

Om inte annat, kanske just för att "gå emot" gängse teorier och därmed bli mycket mer svårläst.

Postad

tror många är som mig åtminstone när du kommer upp på 5/10, där vi hatar shortststacks och pengarna spelar mindre roll och som en jättebonus att shortstacksen alltid gnäller vid varje förlust när de leder... man får alltid 3 meningar om riggen, din mamma ska dö och how can you call.... får mig o må bra att ta bort de stackarna iaf

Postad
tror många är som mig åtminstone när du kommer upp på 5/10, där vi hatar shortststacks och pengarna spelar mindre roll och som en jättebonus att shortstacksen alltid gnäller vid varje förlust när de leder... man får alltid 3 meningar om riggen, din mamma ska dö och how can you call.... får mig o må bra att ta bort de stackarna iaf

Så exempelvis 10BB på 5/10 (dvs 100$) spelar mindre roll än 10BB på 1/2 (dvs 20$). Och du bestraffar shortstacken som du hatar genom att göra beslut som ger bort EV till shortstacken. Ditt resonemang verkar väldigt logiskt ;)

Postad

Word!

Postad

Eller så är många som mig och älskar fiskiga "proffs" som tappat respekten för sina pengar, de tycker att pengarna inte spelar nån roll, de spelar vilka skithänder som helst och tror att de har stål, ibland har de tur men oftast kan man i lugn och ro tugga i sig inköp efter inköp av deras feta rullar. Kul när fiskarna blir lite sura förresten.

Vanlig chatt på b2b:

LAGFISH: "How can u call??"

MRCOOL: "Just press the button"

LAGFISH: "This is soo **** rigged"

MRCOOL: "yes and i win"

LAGFISH: "U STUPID ****"

MRCOOL: "lol, ty"

Postad

Det är ju ännu mer hjärndött att syna stora höjningar med 75off från en sh:s AA då det inte finns lika mkt implicivt odds.

Men kul och billigt nöje för en hjärndöd!!!

Och tro det eller ej, men ganska ofta har faktiskt inte short-stacken AA på hand när han ställer in sin lilla stack.

Postad
Eller så är många som mig och älskar fiskiga "proffs" som tappat respekten för sina pengar, de tycker att pengarna inte spelar nån roll, de spelar vilka skithänder som helst och tror att de har stål, ibland har de tur men oftast kan man i lugn och ro tugga i sig inköp efter inköp av deras feta rullar. Kul när fiskarna blir lite sura förresten.

Ja, de kan ju bara vara proffs... :roll:

Nyskapande inlägg från dig förresten. ;)

Postad
Eller så är många som mig och älskar fiskiga "proffs" som tappat respekten för sina pengar, de tycker att pengarna inte spelar nån roll, de spelar vilka skithänder som helst och tror att de har stål, ibland har de tur men oftast kan man i lugn och ro tugga i sig inköp efter inköp av deras feta rullar.

Ja tänk så enkelt det kan vara.

Postad
...

Du ska ju ha turen att träffa 2par just när fi har ett överpar också. Jag brukar höja med lite andra händer än topp3 :?

Nänä, nu tror jag du med mig skämta aprillo! :lol:

klart man gör. allt för att slå ut de äckliga små shortstacksen.

Postad

AAisking: Du har precis fattat grejen :) Det är exakt så jag tänker! Och om man läser vad som skriv här i tråden så verkar ju det stämma ganska bra. Man skall ta bort shortstacks till vilket pris som helst verkar det som.

Till alla MEGAstackars stora sorg, kan jag tyvärr meddela att jag tog igen hela förlusten idag på 3/6 dollar... :)

Men nu vet jag iallfall hur ni tänker

Tack för en sjukt bra forumsida!

:)

Postad

AAisking: Du har precis fattat grejen :) Det är exakt så jag tänker! Och om man läser vad som skriv här i tråden så verkar ju det stämma ganska bra. Man skall ta bort shortstacks till vilket pris som helst verkar det som.

Till alla MEGAstackars stora sorg, kan jag tyvärr meddela att jag tog igen hela förlusten idag på 3/6 dollar... :)

Men nu vet jag iallfall hur ni tänker

Tack för en sjukt bra forumsida!

:)

Postad
Tycker denna diskussion ändå är rätt intressant.

ALL(?) pokerexpertis är ju överens om att man ska ställa höga krav på sina starthänder, med all rätt(?).

Men även jag har många gånger undrat om det inte vore en bättre strategi att ta en flop oavsett starthand, under förutsättning att ingen höjer "groteskt" mycket preflop.

Saken är ju den att dom gg pokergudarna är med dig och du floppar tex 2-par med ett bord som ser ofarligt ut, är ju chanserna rätt stora att du hamnar all in mot alla händer typ AA, KK, QQ etc.

Okey, händer som 27 of S, kanske aldrig ska synas med, men händer som suited 35 etc med potential att träffa riktigt hårt borde man kanske spela oftare, trots att dylika händer rankas mkt lågt enligt diverse tabeller.

Om inte annat, kanske just för att "gå emot" gängse teorier och därmed bli mycket mer svårläst.

Gus Hansen

Phil Ivey

Sam Farha

Doyle Brunson

mfl

Spelar på det sättet du beskriver just eftersom dom anser sig vara så pass mycket bättre än sin motspelare post-flop att dom tar det negativa EV pre för dom fina implicerade dom kan få.

Fast för att kunna spela så måste man kunna spela maginella händer, om du synar bett med 53h pre och floppen kommer Q83r, och fi bettar halvpott måste du vara tillräckligt bra för att veta när du ska slå om och när du ska folda