Gå till innehåll

NLT - KK hur agera näst?


snetreff

Recommended Posts

Ingen direkt read på fi då jag precis slagit mig ner. Hur ska jag göra? Syn, fold eller all-in? Vid syn är jag nästan pott-comitted, men å andra sidan kan jag mycket väl leda då det finns många händer jag faktiskt tror jag slår på den här nivån.

 

** Game ID 509505654 starting - 2006-05-29 17:54:23

 

** Cornwall [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- svindlarn05 sitting in seat 1 with $50.42

- lotsofmon3y sitting in seat 3 with $32.14

- donna11 sitting in seat 4 with $60.38

- NickSchoey sitting in seat 5 with $44.21 [Dealer]

- Juzba12 sitting in seat 6 with $47.75

- _parot_ sitting in seat 7 with $66.23

- MooseJuice sitting in seat 8 with $47.50

- jess76 sitting in seat 9 with $30.98

- -Shorty- sitting in seat 10 with $44.79

 

Juzba12 posted the small blind - $0.25

_parot_ posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to svindlarn05: King of Spades, King of Diamonds

 

MooseJuice folded

jess76 called - $0.50

-Shorty- folded

svindlarn05 raised - $2.00

lotsofmon3y folded

donna11 folded

NickSchoey folded

Juzba12 folded

_parot_ raised - $3.50

jess76 folded

svindlarn05 raised - $5.00

_parot_ raised - $12.50

 

sindlarn05 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer lätt in där. har du inte ruggit bra koll på killen är du ju favorit mot alla händer utom AA.

 

Du måste höja mer efter att han har höjt dig. Sen är det bara att ställa med KK, visst du kan vara uppe mot AA men du slår så många andra händer.

 

Känns som ni gör antagandet att fi synar allin me samma händer som han reraisar med. Frågan är ju vilka händer fi synar med som KK slår.

 

Att minireraisa fram och tillbaka preflop tyder ju på att ni båda har drabbats av det felaktiga tänkandet att ni "lurar med den andra" eller nåt annat skit. Skulle tippa på att båda era HDs är KK+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade hans sista höjning och vi hamnade all-in på floppen istället. Han hade naturligtvis AA, något jag "egentligen" visste redan pre-flop, men jag har oerhört svårt att släppa KK, ifall inte ett A dyker upp på floppen.

 

Det var kanske lite mycket bad-beat snyft över den här handen. Vissa menar att det inte går att släppa kungarna före floppen, men vid dessa situationer (även om de inträffar sällan) har fi oftast AA. Fast det är möjligt att man i längden tjänar på att trycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet är selektivt och du minns nog inte de gånger fi foldar efter din all-in.

Jag minns inte heller de gånger jag lagt KK floppen. Eller på turn. Eller på river.

Jag har nog aldrig lagt KK på nätet verkar det som, så ja, minnet mitt är otroligt

selektivt. |:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte denna anti-veka attityden att man alltid måste ställa med KK preflop. Alltså, om man inte är säker på att man har den andra slagen är det väl en onödig risk att ta? Som bäst är man uppe mot QQ, men oftare AA eller AK. Om du är en bra spelare kan du vänta på bättre lägen att vinna pengar.

 

Var det inte Amarillo Slim som sade: "Man är inte en bra spelare förrän man kan lägga den bästa handen."?

 

Jag säger inte själv att jag lägger KK mot en reraise, men inte fan är det alltid solklart att man ska gå all in med den. Det är trots allt ett par i kungar, inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVS. näst bästa handen i texas hold'em.

 

Och hur många tror du går all in med tredje bästa eller fjärde?

 

 

Som sagt, jag säger inte att det är fel att ställa med KK, men jag tycker inte det finns något rätt eller fel om båda har djupa stackar. Varför riskera allting på en hand när du inte ens är säker på om du dominerar, eller är dominerad?

 

Och ps. näst bästa starthanden i Texas Hold'em. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fold, vekt men visst, i min erfarenhet så är AA den enda handen fi spelar på det sättet, hade han haft KK och gillar den hade han troligen tryck all-in själv, men han raisar bara för att få dig att gå all-in. Han lär ha AA 99 gånger av 100.

 

Men men, det är va jag erfarit, han kanske e värsta fisken med JJ eller nåt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk (inklusive mig och typ ALLA) tänker alltid "jaha otur han har nog AA men ingen kan väl skylla på mig om jag går all-in". I princip varje gång man verkligen "känner på sig" att motståndaren han AA, så har han också det.

 

Sant. Det är ovissheten om det är en bra eller dålig läggning som gör att man synar många gånger. Just minraisar från passiva och uppenbara spelare skriker A-A eller K-K. Känner man på sig att motspelaren kan ha bättre hand är det bättre att syna minraisen och betta ut en mindre bet på floppen. Får man omslag är man oftast slagen och kan lägga handen, visst kanske man gör en dålig laydown någon gång men oftast ska man lita på känslan. Sen finns ju den underbara möjligheten att floppa triss med sin K-K eller Q-Q och få in pengarna på floppen som storfavorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVS. näst bästa handen i texas hold'em.

 

Och hur många tror du går all in med tredje bästa eller fjärde?

 

 

Som sagt, jag säger inte att det är fel att ställa med KK, men jag tycker inte det finns något rätt eller fel om båda har djupa stackar. Varför riskera allting på en hand när du inte ens är säker på om du dominerar, eller är dominerad?

 

Och ps. näst bästa starthanden i Texas Hold'em. ds.

 

Alltför många går in med tredje och fjärde bästa på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALL IN alla dagar i veckan. Vilken nivå spelar du? Grejen är den att på låga nivåaer så går folk ofta all in på any pocket för dom tror att dom har 50/50 chans.

 

Går inte att vika, omöjligt. Kanske lite readberoende om det är en supertight tomte som bara har spelat 2 händer dom senaste 2 timmarna men annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fold, vekt men visst, i min erfarenhet så är AA den enda handen fi spelar på det sättet, hade han haft KK och gillar den hade han troligen tryck all-in själv, men han raisar bara för att få dig att gå all-in. Han lär ha AA 99 gånger av 100.

 

Men men, det är va jag erfarit, han kanske e värsta fisken med JJ eller nåt :P

 

Visst luktar hans spel AA. Har dock varit med om att folk spelat exakt likadant med qq,jj,AK,AQ,AJ,KQ och KJo. Håller inte med om att fi har AA 99 ggr av 100. Kanske beror på vilken sida man spelar på. Själv spelar jag på B2B, tycker folk hela tiden försöker representera bättre hand än dom har.

 

Personligen tycker jag inte man kan folda KK preflop utan read med 100bb i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...