Gå till innehåll

En 15-årings studier / livsstil


Swalling

Recommended Posts

Hej! Jag är snart 15 år och läst Pokerhandboken, Holdem Poker av Sklansky. Håller på att lära Theory of Poker med Sklansky också. Kan pottodds, implicta. Kan också alla de enkla strategierna. Ola är min gud, har lärt mej det mesta ifrån han. Vill verkligen förbättra mitt spel och bättre att börja så tidigt som möjligt tänker jag :D.

 

Spelar mest SNGs och lite turneringar, båda med ganska låga inköp. Spelat också lite freerolls, bästa placering är 2a plats av 2000 startande. Jag är nog inte som andra tonåringar på som spelar poker på nätet, när jag vinner fortsätter jag på samma nivå istället för att sätta in allt man har på en turnering och förlora allt. Många av mina polare spelar så. Men jag går stadigt plus på SNGs och det känns bra. Spelar kanske 0.5 - 1,5 timmar poker om dagen. Har ett ROI i SNGs på 1,42.

 

Tycker ni detta låter bra för en 15-åring? Tror ni att jag tror att jag är bättre än vad jag är? Och hur ska jag bära mej åt för att bli bättre? Vilka böcker ska jag läsa? Vad ska jag mer lära mej som jag inte kan om poker? Matten är min svaga sida i poker, vad ska jag lära mej mer än pottodds, implicita? Tycker ni jag är för ambitös för att vara 15 år? Ps. Sry på förhand för dålig skrivet inlägg, kan inte hjälpa att jag inte är fulllärd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du ska spela mindre poker och gå ut och ragga brudar och träffa polare istället! Lev medan du är ung :)

 

Ord!

 

 

Får du spela förresten? (I wont tell) 8-)

 

Vilka böcker ska jag läsa?

Ett par boktips finns här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3278

(Antar att du lirar NL)

 

Posta sen ett par händer och läs i HH-forumet!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du tycker att din ålder ska spela in hurvida dina resultat är bra eller inte.

 

Sluta spela poker är mitt spontana råd. Innan man har en egen inkomst/står på egna fötter så borde man inte spela om pengar. I 9 fall av 10 är det dina föräldrar som får ta smällen om det går åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man ska spela poker i unga år. Det är ju då man har tid till det. (Sen kan jag undra hur mitt liv hade sett ut i dag om onlinepoker hade funnits under min gymnasietid ...)

 

För ungdomar med liten ekonomi är det extra viktigt att noga läsa vad som skrivs här och på andra platser om money management och bankrullekrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sluta spela poker är mitt spontana råd. Innan man har en egen inkomst/står på egna fötter så borde man inte spela om pengar. I 9 fall av 10 är det dina föräldrar som får ta smällen om det går åt helvete.

 

Hur kan det gå åt helvete om jag inte sätter in egna pengar och absolut inte funderar på att göra det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sluta spela poker är mitt spontana råd. Innan man har en egen inkomst/står på egna fötter så borde man inte spela om pengar. I 9 fall av 10 är det dina föräldrar som får ta smällen om det går åt helvete.

 

Hur kan det gå åt helvete om jag inte sätter in egna pengar och absolut inte funderar på att göra det?!

 

Jag vill inte vara för pekpinneaktig här men jag har oxå vart 15 och tror inte det är såjättenyttigt o lira poker då om jag ska vara ärlig. Men jag ska inte vara nån gnällpelle, men jag tror inte det är så bra för ens framtida hantering av pengar och hur man ser på pengars värde, det är alltid kul med intressen men försök iaf att göra lite mer vettiga saker med din fritid :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog inte som andra tonåringar på som spelar poker på nätet, när jag vinner fortsätter jag på samma nivå istället för att sätta in allt man har på en turnering och förlora allt. Många av mina polare spelar så.

 

 

Men jag ska inte vara nån gnällpelle, men jag tror inte det är så bra för ens framtida hantering av pengar och hur man ser på pengars värde, det är alltid kul med intressen men försök iaf att göra lite mer vettiga saker med din fritid :D

 

Pokern är ett av många intressen. Tycker du inte poker är vettigt? Jag lirar fotboll 5 dagar i veckan ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling det var du som la tyngdpunkt på din ålder och lade riktningen för diskussionen. Jag står för vad jag säger och du kommer antagligen stå för samma sak när du är i mi ålder. Jag ahr varit där du är, men du ahr inte varit där jag är ;) Skämt o sido, min gamle far sa alltid så till mig, och på sätt och vis hade han ju en poäng. Det var dock bara ett råd jag gav, gratis att torka dig i röven med om du känner för det :) Du borde utelämnat din ålder helt och hållet om du nu tycker den är irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog inte som andra tonåringar på som spelar poker på nätet, när jag vinner fortsätter jag på samma nivå istället för att sätta in allt man har på en turnering och förlora allt. Många av mina polare spelar så.

 

 

Men jag ska inte vara nån gnällpelle, men jag tror inte det är så bra för ens framtida hantering av pengar och hur man ser på pengars värde, det är alltid kul med intressen men försök iaf att göra lite mer vettiga saker med din fritid :D

 

Pokern är ett av många intressen. Tycker du inte poker är vettigt? Jag lirar fotboll 5 dagar i veckan ex.

 

Nä, det tycker jag faktiskt inte, som sagt, tror inte det är bra för man får en skev syn på pengars värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling det var du som la tyngdpunkt på din ålder och lade riktningen för diskussionen. Jag står för vad jag säger och du kommer antagligen stå för samma sak när du är i mi ålder. Jag ahr varit där du är, men du ahr inte varit där jag är ;) Skämt o sido, min gamle far sa alltid så till mig, och på sätt och vis hade han ju en poäng. Det var dock bara ett råd jag gav, gratis att torka dig i röven med om du känner för det :) Du borde utelämnat din ålder helt och hållet om du nu tycker den är irrelevant.

 

Jag ska nog torka mej i röven ;) , okej sorry, blev lite sur bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tycker att du ska fortsätta spela poker, jag tycker att ska man satsa på pokern då måste man köra ordentlig från början. Det verkar som du har en hälsosam syn på ditt pokerspelande, du vet att det är viktigt att inte tilta bara för att man börjar gå back en stund. Det gäller att spela på nivåer där det känns bekvämt.

 

Jag tycker däremot att eftersom du just är 15 år bör vara försiktig. Spela inte på allt för höga nivåer även om din bankrulle kanske tillåter dig. Detta kan ge, som nämnt, en skev syn på pengar. Men va sjutton är du försiktig ska de nog gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du spela tv-spel? Se på det på det sättet och koppla helt bort att det är riktiga pengar du spelar med. Se på dem som poäng eller ranking, en mätare på hur bra du är. Då blir det också intressant att använda rätt metoder för att få mer. Jag tror att money management är det lättaste konceptet att lära sig i poker, men det svåraste att ha disciplinen att tillämpa. Utan ett sunt användande av dina pokerpengar blir alla dina andra färdigheter helt meningslösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...