Gå till innehåll

NLT - JJ blir överpar


stenarn

Recommended Posts

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (Real Money), #524,271,411

Table Cedar Rapids, 25 May 2006 6:32 AM ET

Seat 1: Spartcus1985 ($27.60 in chips)

Seat 2: KRoNiKuS ($17.20 in chips)

Seat 4: Carioca06 ($47.40 in chips)

Seat 5: catch16 ($27.35 in chips)

Seat 6: skeeterw2004 ($19.95 in chips)

Seat 7: HERO ($23 in chips)

Seat 9: roy2010pr ($26.90 in chips)

Seat 10: reporp1 ($21.65 in chips)

ANTES/BLINDS

Spartcus1985 posts blind ($0.15), KRoNiKuS posts blind ($0.25).

 

får Jd Jh

 

PRE-FLOP

Carioca06 calls $0.25, catch16 folds, skeeterw2004 folds, hero bets $1.25, roy2010pr folds, reporp1 folds, Spartcus1985 folds, KRoNiKuS folds, Carioca06 calls $1.

 

FLOP [board cards 7H,3H,10D ]

Carioca06 bets $5

 

FI verkar vara en solid spelare. Vad gör man här utan bättre reads? Känns generellt som en push men jag fick en känsla av att han hade träffat set och representerade toppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer brukade fi syna höjningar med?

 

Vilken image hade du vid bordet?

 

Tror inte en solid spelare synar en höjning med AT, när han ser att det kommer bli HU.

 

Han limpar UTG, rent spontant känns det som att han limpat med AA eller KK, han hoppas att någon höjer och några synar för att sedan ställa in. När han sedan ser att det blir HU väljer han att försöka dölja sin hand. När floppen innehåller drag möjligheter väljer fi att slänga in en för mig något konstig överbet.

 

Vet inte om man kan sätta någon på ett sätt så fort man blir höjd, chansen finns förståss.

 

Jag röstar för fold tills du har bättre reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig sits, jag skulle nog inte kunna hålla mig där när Fi betar rakt in men så brukar jag få betala av en del ibland :cry:

 

Inte jag heller :P. Tror inte på överpar.. Om han är solid skulle han nog raisat med överpar pre. Höj till 12-15.

 

Höja till 15 och sitta med $7 kvar i stacken? Du menar väl ändå inte att han ska folda för för att spara de sista $7 om FI ställer.

Fold eller all-in är enda alternativen tycker jag. Själv skulle jag ställa in oftare än jag skulle folda i denna situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig sits, jag skulle nog inte kunna hålla mig där när Fi betar rakt in men så brukar jag få betala av en del ibland :cry:

 

Inte jag heller :P. Tror inte på överpar.. Om han är solid skulle han nog raisat med överpar pre. Höj till 12-15.

 

Höja till 15 och sitta med $7 kvar i stacken? Du menar väl ändå inte att han ska folda för för att spara de sista $7 om FI ställer.

Fold eller all-in är enda alternativen tycker jag. Själv skulle jag ställa in oftare än jag skulle folda i denna situationen.

 

Allin menar jag ffs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...