Gå till innehåll

FLT - QQ ur position i flervägspot


Plinga

Recommended Posts

Har provat på lite LH och det är verkligen party på party poker åtminstånde på mini limits.

 

Party Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with Q:diamond: Q:spade:

UTG folds, Hero raises, CO 3-bets, Button calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: 6:spade: 5:club: 4:spade: (10.33SB, 3 players)

Hero checks, CO bets, Button calls,Hero raises, CO folds, Button calls.

 

Turn: 4:heart: (7.67BB, 2 players)

Hero bets

 

Är det ok att inte cappa preflop? Känns som jag ger upp välidgt mycket information(JJ+,AK) och begränsar mina möjligheter på senare gator, samtidigt får jag in två extra små bets i potten. Känns som det blev lite mycket fancy play syndome. Läge att "alltid" cappa preflopp och betta ut flopp och 3-betta vid möjlighet (dvs om inget överkort kommer)?

 

Min image är nog lite halvslakig preflop så CO kan nog tänkas höja mig rätt svag, även om detta är första gången jag ser honom 3-betta preflop. Mina raises och rerasies har dock varit stål. Button är hyffsad och jag tror inte han kallsynar 3 här med sämre än 99 eller AQ.

 

Bonusfrågor:

1) Bra eller anus att öppna med KTo från UTG 5-handed?

2) Är det okej att ibland bara kallsyna med AQ på knappen mot vad som verkar vara en normal Fi som höjer UTG 6-handed (trolig HD ngt i stil med 77+,A9s+,KJs+,AJo+,KQo)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel med att inte cappa preflop. Snarare standardspel att spela som du gör, eventuellt syna flop och check raisa turn. Jag hade nog spelat handen som du gör i det här fallet.

 

Höja från utg är oftast väldigt bra om du inte gör det allt för ofta. Ganska ofta foldar blindsen och du tar hem potten utan flop, KTo duger tycker jag om du har hyfsat tight image.

 

AQ på knappen är given reraise om det inte är en riktig rock som höjer då skulle jag nog folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel med att inte cappa preflop. Snarare standardspel att spela som du gör

 

Kanske om inte button hade synat, men jag har svårt att se att det är ett standardspel att inte cappa mot två motståndare.

 

Håller med, mot två spelare bör du cappa preflop, mot en så är det ok att bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappa preflop och betta ut flop. Båda Fi kommer syna din cap preflop. Så du missar två små bets genom att inte cappa. Betta sedan flop. Med så många SB kommer båda FI att syna i de flesta fall, om de inte är helt kassa. Genom att cappa och sedan betta ut, så får du in minst lika många små bets som du nu fick genom att bara syna 3-bet PF och sedan check - raisa flop.

 

Preflop så cappar du för att du antagligen leder och vill ha in så mycket deg som möjligt. Folk cappar med en rätt vid HD så att du röjer handen behöver du inte vara orolig över imo. Dessutom, om Fi sitter med två överkort eller ett litet par, så vill du ha in deg i potten eftersom det finns chans att din action kommer att dö på flop om båda Fi missar sina händer eller om det för dem kommer ett scarecard, ytterliggare ett skäl till att cappa preflop alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat på lite LH och det är verkligen party på party poker åtminstånde på mini limits.

 

Party Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with Q:diamond: Q:spade:

UTG folds, Hero raises, CO 3-bets, Button calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: 6:spade: 5:club: 4:spade: (10.33SB, 3 players)

Hero checks, CO bets, Button calls,Hero raises, CO folds, Button calls.

 

Turn: 4:heart: (7.67BB, 2 players)

Hero bets

 

Är det ok att inte cappa preflop? Känns som jag ger upp välidgt mycket information(JJ+,AK) och begränsar mina möjligheter på senare gator, samtidigt får jag in två extra små bets i potten. Känns som det blev lite mycket fancy play syndome. Läge att "alltid" cappa preflopp och betta ut flopp och 3-betta vid möjlighet (dvs om inget överkort kommer)?

 

Min image är nog lite halvslakig preflop så CO kan nog tänkas höja mig rätt svag, även om detta är första gången jag ser honom 3-betta preflop. Mina raises och rerasies har dock varit stål. Button är hyffsad och jag tror inte han kallsynar 3 här med sämre än 99 eller AQ.

 

Bonusfrågor:

1) Bra eller anus att öppna med KTo från UTG 5-handed?

2) Är det okej att ibland bara kallsyna med AQ på knappen mot vad som verkar vara en normal Fi som höjer UTG 6-handed (trolig HD ngt i stil med 77+,A9s+,KJs+,AJo+,KQo)?

 

Som folk skriver. Att inte cappa preflop i en HU-pott mot en trebett från mongis i pos. är bra tänk och bra spel. Men när megamongis coldar trebett så ska han f-n få betala för att försöka fiska in något kasst A. Cap preflop, led ut på flop, trebetta flop.

 

Bonusfråga: 1) Femhänt är UTG-raise med KTo helt ok. Jag gillar inte handen, men ligger på den semitightare delen av LAG-skalan i sh.

 

2) Kallsynen på knappen är imo brutalkass mot en raise. Du ger BB odds för att syna med any2, och jag tar gärna den handen HU med pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...