Gå till innehåll

Ska man kalla sig "Professionell pokerspelare"?


Matteprof

Recommended Posts

Pokerlodis, eller kort och gott lodis, går väl bra? Arbetslös spelmissbrukare är ju också en bra variant.:)

 

Brukar annars säga att jag är i IT-branschen...

 

Mark Blade (tror jag) föreslår att om man vill säga att man spelar poker så ska man säga professionell pokerspelare, och inte bara pokerspelare, eller att man spelar poker, för att det ger ett mer seriöst intryck.

 

 

Borde inte denna tråden ligga i "Poker som Yrke"-gruppen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerlodis, eller kort och gott lodis, går väl bra? Arbetslös spelmissbrukare är ju också en bra variant.:)

 

Brukar annars säga att jag är i IT-branschen...

 

Mark Blade (tror jag) föreslår att om man vill säga att man spelar poker så ska man säga professionell pokerspelare, och inte bara pokerspelare, eller att man spelar poker, för att det ger ett mer seriöst intryck.

 

 

Borde inte denna tråden ligga i "Poker som Yrke"-gruppen? ;)

 

Man kan ju också fråga sig vilka som egentligen räknas som pokerproffs?

Bara för att man är arbetslös och gillar poker så är man inte proffs.. ! Isåfall kan ju varenda liten unge som bor hemma titulera sig pokerproffs för att dom grindar 2 NL 20 bord och vinner till chips och läsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerlodis, eller kort och gott lodis, går väl bra? Arbetslös spelmissbrukare är ju också en bra variant.:)

 

Brukar annars säga att jag är i IT-branschen...

 

Mark Blade (tror jag) föreslår att om man vill säga att man spelar poker så ska man säga professionell pokerspelare, och inte bara pokerspelare, eller att man spelar poker, för att det ger ett mer seriöst intryck.

 

 

Borde inte denna tråden ligga i "Poker som Yrke"-gruppen? ;)

 

Man kan ju också fråga sig vilka som egentligen räknas som pokerproffs?

Bara för att man är arbetslös och gillar poker så är man inte proffs.. ! Isåfall kan ju varenda liten unge som bor hemma titulera sig pokerproffs för att dom grindar 2 NL 20 bord och vinner till chips och läsk.

 

Det finns ett gäng trådar på det här forumet som behandlar just den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att inte säga att man är pokerspelare på krogen. På tjejer fungerar det som en effektiv konversation-dödare och på killar blir resultatet oftast dryga kommentarer och diskussioner. 90% av killarna på krogen är tydligen proffs, helt galet...

 

Varför ska man öht snacka med killar på krogen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att inte säga att man är pokerspelare på krogen. På tjejer fungerar det som en effektiv konversation-dödare och på killar blir resultatet oftast dryga kommentarer och diskussioner. 90% av killarna på krogen är tydligen proffs, helt galet...

 

Varför ska man öht snacka med killar på krogen...

 

Kompisars kompisar? Du kanske inte har några eller sitter tyst..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är jag inne i en period då jag skulle svara att jag jobbar med utvecklingsstörda

LOL :lol: Den och att doktorera i tomteologi är klart bäst hittills!! Jag har hittills sagt lite blygsamt att jag spelar kort eftersom jag precis som MrFroggyX bara livnärt mig på det i ett par månader... Klart man blir skeptiskt bemött vilket faktiskt ger mig mer motivation till att snart tjäna (mycket) mer än dem på sina kreti och pletijobb de bara beklagar sig över.

 

Lustigt fö hur de som kritiserar det man gör själva är djupt otillfredsställda med sina jobb och önskade mer fritid, självständighet, valmöjlighet och mer pengar... Att jag mår bra, är lugn, lycklig och nöjd med friheten och pengarna räknas lixom inte... man SKA vara som alla andra och beklaga sig över livet utan möjlighet att få det bättre! Kortspel är djävulens påfund!

 

Däremot att slänga in en "Harry", 5-veckors lotto, "lördagsgodis" eller allt vad det heter varje vecka, och spela Bingolotto som nån stackars förlorare i drömmen om att blixten ska slå ner så att man kan få ett drägligt liv är "helt rätt" och accepterat... galet! Man undrar hur det står till med mänskligheten (svensken?)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att inte säga att man är pokerspelare på krogen. På tjejer fungerar det som en effektiv konversation-dödare och på killar blir resultatet oftast dryga kommentarer och diskussioner. 90% av killarna på krogen är tydligen proffs, helt galet...

 

Varför ska man öht snacka med killar på krogen...

 

Kompisars kompisar? Du kanske inte har några eller sitter tyst..?

 

Brukar fokusera på ungstona när jag går ut...

 

Det lät som du lade lika mycket energi på att konversera diverse "random" killar som på ungston. Inte för att det är något fel med det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...