Sniffe54 Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Killen är duktig. 27% VPIP, 21% PFR. Aggressiv som sate. Jag vill pusha, rätt? Vad betyder de olika förkortningarna och hur skall man utläsa detta? Citera
FeelingThis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 VPIP - Volume Put in Pot (tror jag?) PFR - Preflop Raise Citera
gurgel Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 VPIP = Voluntary Put $ in Pot (andelen händer där man satsat något utöver mörkarna) Citera
lumor_ Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 VP$IP = Voluntarily Put money In the Pot Det är med andra ord hur ofta man ser floppen. När man sitter på big blind och bara checkar (ingen har höjt tidigare) räknas det inte till ens VP$IP eftersom man inte lagt in pengarna frivilligt. En complete från SB räknas till hälften har jag för mig. VP$IP blir alltså en lägre siffra än % flops seen. Det första i meningen, "killen är duktig", är det viktigaste Citera
kfluffie Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Här har du en länk om vad olika Pokertermer betyder: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=786 Sedan finns det i forumet Studier en "Allt om PokerTracker" och en "Allt om PokerOffice" som rekommenderas så att du lär dig PO/PT utan och innan! MVH //KF Citera
Recommended Posts