Swalling Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 NÄr jag räknade ut mitt ROI hade jag 1,42. Det betyder att jag har gått plus 42% va? Är denna siffra bra, genomsnitt, dålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Den är mycket bra. Hur många turneringar har du räknat på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 50 st SNGs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 50 st SNGs.Det är på tok för lite.Jag tycker 500 är det minsta egentligen. Vad än jag säger för siffra kommer någon annan och säger att det är för lite... Så jag säger att du behöver 5000 då Med 50 sng's i din stat har du en konfidensintervall på ~14%, 500 ger dig ~4,5% och 5000 ~1,4%. (konfidensintervall ~ swings/variation) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2006 5000 SNGs : Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Genomsnitt är väl rimligen att man gått plus 0%... eller är raken inräknat på nåt sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Genomsnitt är väl rimligen att man gått plus 0%... eller är raken inräknat på nåt sätt? Har man gått plus då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Genomsnitt är väl rimligen att man gått plus 0%... eller är raken inräknat på nåt sätt? Har man gått plus då? Nä? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Genomsnitt är väl rimligen att man gått plus 0%... eller är raken inräknat på nåt sätt? genomsnittet är minus, eftersom du räknar in rake. tänk dig en SNG med 10 deltagare, $10+1, och att du spelar den tio gånger, en av varje placering. Du har då satsat $110 och vunnit $100, dvs ett ROI på ca -9% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Är det inte return ON investment? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duncan_Edwards Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Är det inte return ON investment? Jo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Är det inte return ON investment? Jo Jo, det stämmer. Man använder också ROR, Rate of Return, för att beskriva samma sak som ROI, kanske är därför det blandas ihop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts