Atleten Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Hej, jag har mycket svårt för hur jag ska agera efter att jag har höjt upp före floppen och sen är först att tala när floppen kommit och det är 1-3 spelare med. Oftast får jag för mig att bara för jag höjde före floppen måste jag visa styrka om det kommer A/K+ låga kort på brädet genom att betta 75-100% av potten. Även ifall jag inte har träff. Svårast har jag nog för att spela högre pocketpar efter floppen. Speciellt om jag bettar med överparet på en låg bräda och får syn. Sen missar jag turn, hur ska jag då bära mig åt? Främst gäller detta cashgame där jag ser det mer svårspelat. Jag är en ganksa tight-aggro spelare som nästan alltid höjer upp när jag ska med före floppen och bettar alltid hårt om jag nu ska betta efter flopp. Citera
Vete Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Lite svar: Som generell regel gäller att betta potten efter floppen. Du måste dock ta hänsyn till vilka som synat din höjning före floppen. Är det tre spelare som synat din höjning bör du ta det mycket lungt efter floppen och verkligen analysera dina vinstchanser. Försök inte bluffa bort tre spelare! Är det en spelare om synat är det viktigt att du har koll på vilken spelartyp det är. Sitter du på AJ, och har missat floppen (floppen visar tre låga regnbåge), och en tajt spelare synade din höjning före floppen bör du utgå från att han utgår från att du kommer att betta potten. Alltså, du ska alltid betta efter floppen om du tror att du kan intimidera han som synade. Tajta bra spelare bör man inte försöka bluffa bort med ABC poker. Du skrev: Svårast har jag nog för att spela högre pocketpar efter floppen. Speciellt om jag bettar med överparet på en låg bräda och får syn. Sen missar jag turn, hur ska jag då bära mig åt? Det har också att göra med vad det är för spelartyp du möter. Om du höjde före floppen och han bara synade kan han ha ett lågt par på handen, eller A med hyfsad kicker. Som generell regel gäller: har du ett högt pocketpar och höjde före floppen, och ingen höjde din höjdning, då har du den bästa handen. Visar floppen tre låga kort bör du överbetta potten föra att få ev. AQ att lägga sig. Det här med att missa turn med ett överpar förstår jag inte. Citera
Atleten Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Det här med att missa turn med ett överpar förstår jag inte. Nja missa turn var väl lite fel uttryck. Men ett kort som inte säger så mycket. Känns onödigt att behöva betta in i ett set och om jag inte bettar hårt på turn kommer han ju ändå raisa mig för att jag visar svaghet, kanske till och med med en sämre hand? En potbet kostar men då får jag ju i alla fall bort han som träffat toppar på floppen, om det nu kommit något överkort men det kanske inte ens behövs för att han ska vika. Tack för tipsen förresten. Citera
-PK- Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Som generell regel gäller: har du ett högt pocketpar och höjde före floppen, och ingen höjde din höjdning, då har du den bästa handen. Visar floppen tre låga kort bör du överbetta potten föra att få ev. AQ att lägga sig. Alltså, nu förstår jag ingenting. Du vill överbetta med ett överpar för att få sämre händer t.ex. AQ att lägga sig? Känns inte som någon generell regel. Citera
cOP Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Som generell regel gäller: har du ett högt pocketpar och höjde före floppen, och ingen höjde din höjdning, då har du den bästa handen. Visar floppen tre låga kort bör du överbetta potten föra att få ev. AQ att lägga sig. Alltså, nu förstår jag ingenting. Du vill överbetta med ett överpar för att få sämre händer t.ex. AQ att lägga sig? Känns inte som någon generell regel. Sjysst värde i det spelet Citera
EL_FishkO Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Som generell regel gäller: har du ett högt pocketpar och höjde före floppen, och ingen höjde din höjdning, då har du den bästa handen. Visar floppen tre låga kort bör du överbetta potten föra att få ev. AQ att lägga sig. Alltså, nu förstår jag ingenting. Du vill överbetta med ett överpar för att få sämre händer t.ex. AQ att lägga sig? Känns inte som någon generell regel. ja, man vill ju ha bara syn från sådana händer som i princip inte går att dra ut...triss etc Citera
Recommended Posts