YaaFaiman Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 NL50 SH Jag har absolut ingen koll på FI men då han inte är ngn spelar jag känner till och inte sitter med fullt inköp så har jag svårt att tro att han är ngn supertalang FI (42$) Knappen HERO K Q med (51$) UTG Jag höjer 2.25$ som är min kära standrardrasie. FI synar 5$ i potten Flop 5 Q 9 HERO rasie 5$ FI re-rasie till 10$ HERO synar 5$ pot 25$ Turn 9 HERO check <----- vill se vad FI hittar på FI all-in 30$ HERO??? Citera
Snusarn Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 fålld. hans miniraise kan ju vara allt från QJ till klöverdrag till QQ, men rent generellt tycker jag man oftast är slagen här. AQ är väl tämligen trolig. Citera
cOP Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Fold om du inte har read på fi som en ärketomte Citera
YaaFaiman Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Fold om du inte har read på fi som en ärketomte Annat än att FI inte satte sig med fullt inköp som väldigt ofta tyder på att man inte är så bra. Iaf enligt vad jag erfarat... Citera
Kenny_Roger Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Ska man inte beta turn? Vad är vitsen med det egentligen? Så att ett eventuellt färgdrag inte får ett gratiskort (vilket vi nog föredrar då vi antagligen inte kan syna en all in ändå)? Citera
Bernt Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Ska man inte beta turn? Vad är vitsen med det egentligen? Så att ett eventuellt färgdrag inte får ett gratiskort (vilket vi nog föredrar då vi antagligen inte kan syna en all in ändå)? du menar att då att han är shortstack? Eller att brädan är för förlig med 9:an som föll? Skäl att beta mot större stack? Citera
YaaFaiman Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Ska man inte beta turn? Jag vet inte vad som är "optimalt" men jag tyckte det kändes bättre att vänta och se vad FI hittar på än att beta och bli re-rasiad all-in Citera
sunkis Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 HERO check <----- vill se vad FI hittar på Det vet du väl vad han kommer att hitta på? Han reraisar dig på floppen, självklart bettar han stort när du checkar. Citera
YaaFaiman Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 HERO check <----- vill se vad FI hittar på Det vet du väl vad han kommer att hitta på? Han reraisar dig på floppen, självklart bettar han stort när du checkar. Ja, det var inte direkt oväntat. Men eftersom han betade så fort, han re-rasiade mig blixtsnabbt och gick all-in med vindens fart efter turn, han hade inte fullt inköp och jag kände inte igen han så valde jag att syna ner honom. Inget spel jag brukar göra direkt men det kändes bra denna gången och FI slängde upp A3 Magkänslan var rätt denna gången Citera
mowmow Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Blixtsyn. Om du har nåt bra och Fi checkar, brukar du blixtställa då? Känns som att det ganska ofta är bluffa Citera
YaaFaiman Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Blixtsyn. Om du har nåt bra och Fi checkar, brukar du blixtställa då? Känns som att det ganska ofta är bluffa Precis så resonerade jag. Inte ofta FI blixtställer om han nu har ngt bra iaf inte av det jag sett på NL50. Var dock ingen lätt syn och jag stekte ganska länge Citera
Recommended Posts