edsf Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 har inga reads, jag har varit rättså lös och bluffat en del. Bordsplacering: SlapHapy sitter på stol 1 med $193.22. Hero sitter på stol 2 med $113.31. Don.Escobar sitter på stol 3 med $183.59. mishink7 sitter på stol 4 med $107.32. Lammy sitter på stol 5 med $190.47. snatcheroony sitter på stol 6 med $93.00. Lägga blinder: Knappen är vid stol 2. Don.Escobar lägger den lilla blinden på $0.50. mishink7 lägger den stora blinden på $1.00. Ge hålkorten: hero QcQh Före floppen: Lammy lägger sig. snatcheroony höjer $3.50. SlapHapy lägger sig. Hero höjer $8.55. (höja mer här? sitter i position) Don.Escobar lägger sig. mishink7 lägger sig snatcheroony synar $5.05. Floppen: Jc 5h Js (pott 18) snatcheroony checkar. Hero checkar. (checkar floppen för att variera mig och få värde, tror inte gratiskort skadar så hårt.) Turnkortet: 2s (pott 18) snatcheroony betar $9.00. Hero synar $9.00 (ser inget direkt värde att höja här) Riverkortet: 6h (pott 36) snatcheroony checkar. Hero betar 14 (för att få lite värde av diverse händer. Beta mer?) snatcheroony synar. Citera
viriri Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Tycker du spelade OK, lite väl farligt att ge gratiskortet annars var resten bra. Citera
spinner Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 (checkar floppen för att variera mig och få värde, tror inte gratiskort skadar så hårt.) Eftersom du reraisar så kraftigt pre-flop så sätter Fi dig väl på ett högt pocketpar. Vad gör du om det kommer ett ess eller en kung på turn eller river? Antingen sitter Fi då på starkt ess eller stark kung och plockar dig då, eller så har Fi inget och då lär du inte få in mer från honom i potten. Om Fi är riktigt dum så kanske det är ett okej spel, men en vettig spelare försöker knappast bluffa dig där tror jag. Citera
iamivar Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Gillar verkligen inte spelet i denna handen... Om du nu har varit lös och bluffat mycket, varför fjantspelar du då när du verkligen har en hand? Fi sitter väl troligast AQ+ eller ett pp under dig, så låt honom då betala av din lösa image de gånger han har pp eller tror sin AK är bra. Varför bluffa med dåliga kort, och slöa ner sig när man för en gångs skull har nåt bra? Me don't f'king get it. Faller sedan A eller K så har din hand ju noll värde, du har ingen aning om vart du har din motståndare samtidigt som han knappast viker ner sig när han leder. Nej, usch. Citera
hnat Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Varför är det ett sånt måste att beta floppen? Och kom inte med über-klyschan info. Alla pocketpar som inte floppat set/quads åker ju i mucken, samma gäller ju AK. Checka flopp är ju enda sättet att ta värde av dessa händer, samtidigt som vi slipper bli stackade av trips/set/quads eller lite långsökta AA/KK. Annars är det väl fine, men potta preflop. Riverbettet vet jag inte, känner du nog bäst själv av hur mkt han kan tänkas betala av, men jag hade varit benägen att potta för att få det se ut om en bluff eller nåt. Citera
Djens Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 jag gillar inte o checka floppen med QQ där, risken är för stor att K/A kommer på turn och totalslaktar all action. Citera
stj Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Varför är det ett sånt måste att beta floppen? Och kom inte med über-klyschan info. Alla pocketpar som inte floppat set/quads åker ju i mucken, samma gäller ju AK. Checka flopp är ju enda sättet att ta värde av dessa händer, samtidigt som vi slipper bli stackade av trips/set/quads eller lite långsökta AA/KK. Annars är det väl fine, men potta preflop. Riverbettet vet jag inte, känner du nog bäst själv av hur mkt han kan tänkas betala av, men jag hade varit benägen att potta för att få det se ut om en bluff eller nåt. slänger du AK och låga pocketpar så fort du inte förbättrar handen på floppen? Citera
silencer_ Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Den där checken på flopen är inge vidare,.. Citera
Krilla Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 slänger du låga pocketpar så fort du inte förbättrar handen på floppen? Gör inte du det om Prebettet skriker ut höga PP och om det ev. pottas på floppen. Förövrigt tycker jag att även turnsynen är samma sak som att ge gratiskort. Nu gick det väl säkert bra för dig eftersom du postar handen men det är väl så här man blir utdragen om man nu inte ligger efter från ¨början förstårs. Citera
iamivar Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Varför är det ett sånt måste att beta floppen? Och kom inte med über-klyschan info. Alla pocketpar som inte floppat set/quads åker ju i mucken, samma gäller ju AK. Checka flopp är ju enda sättet att ta värde av dessa händer, samtidigt som vi slipper bli stackade av trips/set/quads eller lite långsökta AA/KK. Annars är det väl fine, men potta preflop. Riverbettet vet jag inte, känner du nog bäst själv av hur mkt han kan tänkas betala av, men jag hade varit benägen att potta för att få det se ut om en bluff eller nåt. Därför att vi har bäst hand 98 gånger av 100. Noter att vår hjälte har en lös image, och således en relativt bred HD. Hade jag mött honom hade jag förmodligen inte släppt en halvhyfsad hand för ett standard-CB på den floppen. Däremot hade jag direkt anat ugglor i mossen vid check, då det skriker betydligt mer styrka om en check än ett bet där. Hjälten maskerar sin hands styrka betydligt bättre genom att CB'a som vanligt, samtidigt som vi minimerar risken att bli utdragen. Vill man låtsas vara svag så är en check på turn betydligt mer givande, även om jag inte direkt förespråkar det heller. Citera
Sansrom Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Det är ju sådana här händer man som LAG ska plocka värde av sin image. Att checka flopp är att ge bort pengar. Citera
Ignatius Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Ge inte gratiskort! Om A eller K kommer på floppen måste du i princip checka ner handen trots att du inte vet om fi träffat. QQ är en känslig hand som inte ska slöspelas. Gratiskort kan du möjligtvis ge när du floppar kåk eller nötfärg. Citera
-1891- Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Varför är det ett sånt måste att beta floppen? Och kom inte med über-klyschan info. Alla pocketpar som inte floppat set/quads åker ju i mucken, samma gäller ju AK. Checka flopp är ju enda sättet att ta värde av dessa händer, samtidigt som vi slipper bli stackade av trips/set/quads eller lite långsökta AA/KK. Annars är det väl fine, men potta preflop. Riverbettet vet jag inte, känner du nog bäst själv av hur mkt han kan tänkas betala av, men jag hade varit benägen att potta för att få det se ut om en bluff eller nåt. Angående kort som åker i mucken ; nämnt ovan. Vem vill ha dessa händer kvar? Vill vi förlora handen? Jag förstår inte resonemanget. Citera
Recommended Posts