Gila01 Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Får man använda chatten om man deltar i handen som spelas? Eller är jag kriminell varje gång jag säger FOLD i chatten och får fint betalt...? Jag tolkar reglerna som att spelare som inte deltar i handen inte får göra kommentarer i chatten, under en pågående hand. Vad gäller? *Spelare får ej chatta om en hand som pågår. Även om vissa kommentarer kan vara ofarliga, så antas alla kommentarer om en pågående hand vara ett brott mot husets regler och bevisbördan ligger på spelare som fällt kommentaren att bevisa motsatsen. *Spelare får inte använda chatfunktionen för att ge en annan spelare råd under en hand eller be en spelare att agera på ett visst sätt. Det är tex förbjudet att i chatten säga ”Syna honom, han bluffar!”. Citera
ParadiseEric Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Får man använda chatten om man deltar i handen som spelas? Eller är jag kriminell varje gång jag säger FOLD i chatten och får fint betalt...? Jag tolkar reglerna som att spelare som inte deltar i handen inte får göra kommentarer i chatten, under en pågående hand. Vad gäller? *Spelare får inte använda chatfunktionen för att ge en annan spelare råd under en hand eller be en spelare att agera på ett visst sätt. Det är tex förbjudet att i chatten säga ”Syna honom, han bluffar!”. Man får inte påverka andra spelare genom kommentarer som dessa oavsett om man är med i handen eller inte. Sen kan man ju såklart se på detta ur några andra synvinklar. Personligen tycker jag att det är självklart att man inte får kommentera liknande saker om man själv är med i handen. Om man varit med i handen men foldat kan man sitta på värdefull information med tanke på de kort man kastat och bör inte påverka andra spelare med kommentarer som dessa. Om man inte alls medverkat i handen (åskådare) sitter man inte på någon information om handen i sig, men kan ju trots allt påverka spelare med de kommentarer man fäller. Eftersom gränsen är svårt att dra så är våra regler att man inte får ge spelare råd under en hand eller ber honom/henne agera på ett visst sätt under några omständigheter, oavsett om man är med i handen eller ej. Denna frågan handlar om etikett vid bordet och man bör fråga sig själv vad man vill höra vid ett bord om man sitter i en pressad situation. Mvh Sportingbet Citera
Gila01 Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Konstig regel... Jag borde få påverka motståndaren hur jag vill om jag inte är otrevlig på något sätt (förutsätter att jag är aktiv i den aktuella handen). Kanske ska man slopa bluff momentet helt och hållet, det verkar ju vara fult att luras. Vad tycker ni andra? Är det fult att använda chatten som ett vapen i sin poker arsenal för att få betalt? Citera
Kalfir Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Jag håller med om att om man fortfarande är med i handen borde man få yttra sig. Det borde istället läggas lite energi till att få bort alla svordomar och påhopp. har aldrig sett en pokersajt med fler verbala övergrepp än sporing. En censur borde vara på plats och chat endast på engelska. Kan inte folk hålla sig till detta borde de bannas från chatten iaf. Citera
morsan Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 ähhh fjant poker är ett spel om känslor klart man ska få uttrycka dessa. kan man inte ta ett fjantigt påhopp bör man hitta en annan sysselsättning. chattern går ju ut på att få andra spelare tappa fokus. så ser ja på saken. Citera
kfluffie Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 ähhh fjant poker är ett spel om känslor klart man ska få uttrycka dessa. kan man inte ta ett fjantigt påhopp bör man hitta en annan sysselsättning. chattern går ju ut på att få andra spelare tappa fokus. så ser ja på saken. Alla kanske inte gillar att bli påhoppade varje gång de spelar. En del kanske (Kanske!) vill spela för att de tycker det är kul och de vill ha det trevligt samt slappna av lite efter t.ex. jobbet och det får de nog inte så trevligt om personer sitter i chatten och skriver: "öhh din jävla bananhora.. hur kunde du hitta synen fiskjävel" MVH //KF Citera
Recommended Posts