Gå till innehåll

PLO - Stege utan redraws


Recommended Posts

Stack sizes:

UTG: $43.35

UTG+1: $38.35

MP1: $42.75

MP2: $21.25

MP3: $17.40

CO: $67.55

Button: $47.60

Hero: $49.30

BB: $123.65

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :As::7c::Ah::9h:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, 3 folds, Hero calls, BB raises to $1.5, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, Hero calls.

 

BB lär ju bara syna om jag reraisar och har då position på floppen och framåt . Synar bara, vill inte ha in 20% av stacken i sb.

 

Flop: :Td::6h::8d: ($7.5, 5 players)

Hero checks, BB checks, UTG+1 bets $0.5, MP1 raises to $11, MP2 folds, Hero ?? calls, 2 folds.

 

Hoppas kunna checkraisa bb när jag floppat stege utan återdrag (ok runner-runner hjärter färg, kåk då). UTG+1 mesbettar och MP1 höjer pott. Hur spela min stege nu (då jag inte har några direkta återdrag)?

 

Mp1 är ingen jättebra spelare, men inge tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle syna för att hoppas få en spelare med till + kunna bluffa om den andre har samma som du.

Om du får nån syn till skulle jag ställa in med blank på turn och checkfolda om färg eller par dyker upp. Om det blir HU ställer jag in vad som än kommer på turn.

 

Ni är så grunda (som nästan alltid på nätet) och då tycker jag inte man ska släppa nötterna förutom mot pottbet och pottomslag (om man inte vet att de är superlösa då jag skulle spela även då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraisa preflop.

potta / checkraisepotta floppen.

 

Handen spelar sig själv då!

 

Jag har redan skrivit varför jag inte reraisar pott!

 

BB lär ju bara syna om jag reraisar och har då position på floppen och framåt . Synar bara, vill inte ha in 20% av stacken i sb.

 

Blir ju dessutom märkt med AAxx om jag reraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...