Gå till innehåll

NLT - Trn/SnG, hur spela AK tidigt?


Per162

Recommended Posts

beror på reads osv. Om någon LAG person har raisat och tex en ellerr två synat brukar jag trycka, om någon tight raisar brukar jag bara syna och hoppas på träff

 

eurythmech: För man vill slippa bli utdragen av låga pp och A med sämre kickers samt andra äckliga kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på reads osv. Om någon LAG person har raisat och tex en ellerr två synat brukar jag trycka, om någon tight raisar brukar jag bara syna och hoppas på träff

 

eurythmech: För man vill slippa bli utdragen av låga pp och A med sämre kickers samt andra äckliga kort

 

Lustigt, eftersom PP statistiskt sett ska vara favorit mot AK så är det ju inte din AK som blir utdragen om du förlorar handen, det är PP som blir utdragen om du träffar något kort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på reads osv. Om någon LAG person har raisat och tex en ellerr två synat brukar jag trycka, om någon tight raisar brukar jag bara syna och hoppas på träff

 

eurythmech: För man vill slippa bli utdragen av låga pp och A med sämre kickers samt andra äckliga kort

 

Men skämtar ni allihopa?

 

Om vi har 100 bb i stacken, någon höjer till 4xbb och två synar.

Vi har AKo på knappen.

 

Hur kan man då ens komma på tanken att höja 6 ggr pott (eller vad det nu blir all-in) med A fucking K?

 

Visst, tror man sig vara en sämre än average spelare så ska man försöka få in så mycket deg som möjligt före floppen för att minska antalet beslut man behöver ta. Men det finns ingen anledning att trycka in hela stacken i ett läge där man bara får syn av en hand som har en tokslagen.

 

Ni VILL ha betalt av sämre ess (AQo, AJs t.ex), därför höjer ni i förhoppning om att en motståndare med en dylik hand betalar av er höjning. Det kallas att höja för värde.

Låga par vill ni helst se att dom lägger sig före floppen, det är inte omöjligt. Dessutom kan man ofta få folk att släppa dessa på en missad flopp/turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...