MacDaddy Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Om man tar ut pengar till sitt Neteller konto så går det väl knappast spåra så man behöver skatta för dem eller? Citera
Loveless Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Om du överför pengar till ditt vanliga bankkonto som överstiger 100k SEK så kommer banken skicka info till skattemyndigheten. Sen är det upp till dig att förklara hur du tjänade dem. Att bara ha dem på neteller lockar dock inte till sig skattmasen. Citera
MacDaddy Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 Om du överför pengar till ditt vanliga bankkonto som överstiger 100k SEK så kommer banken skicka info till skattemyndigheten. Sen är det upp till dig att förklara hur du tjänade dem. Att bara ha dem på neteller lockar dock inte till sig skattmasen. Ngn med erfarenhet av detta? JAg får känslan av att de knappast bryr sig så mkt om detta o ser mellan fingrarna, har jag rätt? Citera
MacDaddy Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 jag ä ingen biggamble rheller utan det skulle handla om någon tusenlapp jag skulle ta ut, kollar de verkligen upp sånt? Citera
Loveless Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Sannolikt, nej. Normalt så kör de på den information de har fått in, men en viss procent av alla deklarationer granskas närmare och då kan de leta lite överallt. Vem som granskas är rent slumpmässigt så storleken på summorna spelar ingen roll. Citera
huggormen_ Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Om man tar ut med Netellers Debit Card och sen går till banken och sätter in pengarna måste det ju vara omöjligt för skatteverket att spåra var pengarna kommer från? Får föressten Neteller uppge uppgifter till skatteverket vart pengarna kommer ifrån? Citera
TANDEMCYKELN Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Får föressten Neteller uppge uppgifter till skatteverket vart pengarna kommer ifrån? Ja, de huserar på någon kanalö och lyder under brittisk lag. Isle of man, har jag för mig. Citera
huggormen_ Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Okej, någon som vet när den här "Nya" lagen började gälla? Dom kan väl knappast begära skatt för pengar från 2 år tillbaka. Citera
TANDEMCYKELN Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Okej, någon som vet när den här "Nya" lagen började gälla? Dom kan väl knappast begära skatt för pengar från 2 år tillbaka. Nja, skattebrott preskriberas inte bara så där. Citera
huggormen_ Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Ähhh tar ut pengarna cash med debit card och gömmer dom under sängen! Citera
baller Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 5 år så kan skatteverket enkelt ta upp ärendet igen, längre än så blir det omständigare för myndigheten. Citera
denilsson Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Om man tar ut med Netellers Debit Card och sen går till banken och sätter in pengarna måste det ju vara omöjligt för skatteverket att spåra var pengarna kommer från? Får föressten Neteller uppge uppgifter till skatteverket vart pengarna kommer ifrån? Jag har för mig att belopp över 10k alltid ska redovisas vid insättning. Sätt in småbelopp via insättningsautomater 5-7k. Sen är det alltid bäst att ha pengarna cash alternativ på bankrullen. Citera
baller Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 det ju vara omöjligt för skatteverket att spåra var pengarna kommer från? I slutänden är det du som måste redovisa var de kommer ifrån och inte deras skyldighet att hitta på var det kommer ifrån, kan du inte visa det kan de taxera dig iaf. Citera
Recommended Posts