Gå till innehåll

NLT - SH, AA vs färgen?


YaaFaiman

Recommended Posts

En ny intressant hand direkt

 

FI med (123$) Är solid och bra, vi har spelat i ngra timmar och han vet vad han pysslar med. LP

 

HERO A :spade: A :diamond: (62$) MP

 

Ngn fisktönt minirasiar 0.5$ precis innan mig

HERO höjer till 3$

FI synar

Fisken slänger :D

 

Flop 9 :heart: Q :heart: 3 :spade:

Pot ca 7$

 

HERO höjer 7$

FI synar

 

Turn A :heart:

 

HERO höjer 15$

FI kontrahöjer till 30$

 

Nuda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bry dig inte om blackseal, du har odds att dra ut. Om du nu sätter honom så stenhårt på färgen, får du väl syna turn och checka river. Om inte river är ett hjärter tycker jag verkligen du ska syna hans bet om det är pott eller mindre, tror inte du kan sätta honom på färgen så stenhårt att det inte är bra att syna där. Om river parar brädan gillar jag check-raise allin. Annars går det bra att beta ut också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta sätt folk på specifika händer!

(Eller snarare miniranges...{QQ, 99, 33})

 

Standardspelet är att ställa, så klart.

Men känner du dig vektight kan du syna och sedan checksyna rivern om den inte parar (parar den trycker du).

 

Hehe jag vill inte vara weaktight, faktikst :) Jag ställde inte utan synade bara, kanske är dåligt spelat men kändes dumt att slänga 30$ extra i sjön om han nu hade färgen och bärdan inte parar sig. Men man lär så länge man lever det är väl därför jag är här o postar händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte komma ifrån handen om han inte spelar nästan alla suted komb. Det finns för många komb du slår(mer än suted komb)+att du har nötdrag. Skyddsbehovet är nog inte så stort då chansen att han ska ha en hj är micro vilken hand skulle han spela så med med en hj. Därimot bör du dega ändå så att inte fi kan slinka om det kommer en hj till på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar han mot en fisk så kommer den syna fast än han misstänker att den andra har n högre färg ;)

 

Utan position som här är det nog bara trycka och stänga av skärmen ett tag.

 

Att han kan sitta med {AQ,AK el KQ(en h), QQ, 99, 33} som du dominerar

sten hårt istället för den färdiga färgen som du fortfarande har bra odds

att dra ut är så sannolikt att den pushen lätt kan motiveras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla förespråkar en push. var kanske inte så svårt beslut då trots allt. Men jag kan tillägga att FI i denna handen inte är ngn fisk, vi hade spelat flera timmar mot varandra och har är en solid och bra spelare som sitter vid flera bord och gör pengar på alla. Det talar kanske emot att han spelar KQs (vilket han antagligen inte har i denna handen ;) ) JTs eller ngn låg SC men vad vet jag. Det jag sett så långt så spelar han oftast bara bra kort och ganska mkt ABC poker. Att sätta honom på KQo med K :heart: tror jag absolut inte, då hade han inte spelat hande på det sättet (tror jag) Allt detta talar väl för en push så jag antar att ni har rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla förespråkar en push. var kanske inte så svårt beslut då trots allt. Men jag kan tillägga att FI i denna handen inte är ngn fisk, vi hade spelat flera timmar mot varandra och har är en solid och bra spelare som sitter vid flera bord och gör pengar på alla. Det talar kanske emot att han spelar KQs (vilket han antagligen inte har i denna handen ;) ) JTs eller ngn låg SC men vad vet jag. Det jag sett så långt så spelar han oftast bara bra kort och ganska mkt ABC poker. Att sätta honom på KQo med K :heart: tror jag absolut inte, då hade han inte spelat hande på det sättet (tror jag) Allt detta talar väl för en push så jag antar att ni har rätt :)

 

Resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla förespråkar en push. var kanske inte så svårt beslut då trots allt. Men jag kan tillägga att FI i denna handen inte är ngn fisk, vi hade spelat flera timmar mot varandra och har är en solid och bra spelare som sitter vid flera bord och gör pengar på alla. Det talar kanske emot att han spelar KQs (vilket han antagligen inte har i denna handen ;) ) JTs eller ngn låg SC men vad vet jag. Det jag sett så långt så spelar han oftast bara bra kort och ganska mkt ABC poker. Att sätta honom på KQo med K :heart: tror jag absolut inte, då hade han inte spelat hande på det sättet (tror jag) Allt detta talar väl för en push så jag antar att ni har rätt :)

 

Resultat?

 

Han satt med 99 och jag vann handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker ni man borde ha spelat mot en fisk i läget ovan, dvs en kille som synar hur mycket som helst innan floppen med vilka två färgade kort som helst?

 

Personligen förespråkar jag check/syn i läget ovan mot färg dragare.

 

Spelade precis en liknande hand på B2B. Fi är en ultra fisk som älskar att dra till färg:

 

NLT EUR 1,00/2,00, max byin 200 euro

 

Dealer: __LIF__

Small Blind: Baracetti (1,00)

Big Blind: Birken (2,00)

 

jonklar was dealt: T :diamond: - T :heart:

 

jonklar (EUR 226,60 in seat 6) : höjer 4bb till 8 euro

Hefner (EUR 195,00 in seat 1) :fold

budzak (EUR 356,09 in seat 2) :synar

__LIF__ (EUR 226,00 in seat 3) :fold

Baracetti (EUR 171,40 in seat 4) :fold

Birken (EUR 155,40 in seat 5) :fold

 

Flop: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade:

 

total pot: 21 euro

 

jonklar: betar 15,00

budzak: synar 15,00

 

Här borde jag självklart ha betat mer, eftersom den här killen synar stora höjningar med drag.

 

Turn: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade: - J :spade:

 

total pot: 51

 

jonklar: Check

budzak: Betar 75,00

jonklar: Call 75,00

 

Hans höjning skriker färg. Inte många slänger in en sån bet tomma.

 

För att min syn skall bli ev+ måste fi syna 144 euro på river. Jag har bara 128,6 så min syn är ev-. Men jag kan inte slänga triss. Även fast jag visste att min syn var ev- synade jag.

 

River: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade: - J :spade: - J :club:

 

jonklar: Check

budzak: Bet (85,00)

jonklar: All-In (128,60)

budzak: Call (43,60)

 

jonklar shows: T :diamond: - T :heart: (a full house, tens full of jacks)

budzak didn't show: 7 :spade: - Q :spade: (a flush, queen high)

 

jonklar wins: EUR 453,20 (with a full house, tens full of jacks)

Rake: EUR 3,00

 

Vad hade ni gjort i läget ovan, foldat på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker ni man borde ha spelat mot en fisk i läget ovan, dvs en kille som synar hur mycket som helst innan floppen med vilka två färgade kort som helst?

 

Personligen förespråkar jag check/syn i läget ovan mot färg dragare.

 

Spelade precis en liknande hand på B2B. Fi är en ultra fisk som älskar att dra till färg:

 

NLT EUR 1,00/2,00, max byin 200 euro

 

Dealer: __LIF__

Small Blind: Baracetti (1,00)

Big Blind: Birken (2,00)

 

jonklar was dealt: T :diamond: - T :heart:

 

jonklar (EUR 226,60 in seat 6) : höjer 4bb till 8 euro

Hefner (EUR 195,00 in seat 1) :fold

budzak (EUR 356,09 in seat 2) :synar

__LIF__ (EUR 226,00 in seat 3) :fold

Baracetti (EUR 171,40 in seat 4) :fold

Birken (EUR 155,40 in seat 5) :fold

 

Flop: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade:

 

total pot: 21 euro

 

jonklar: betar 15,00

budzak: synar 15,00

 

Här borde jag självklart ha betat mer, eftersom den här killen synar stora höjningar med drag.

 

Turn: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade: - J :spade:

 

total pot: 51

 

jonklar: Check

budzak: Betar 75,00

jonklar: Call 75,00

 

Hans höjning skriker färg. Inte många slänger in en sån bet tomma.

 

För att min syn skall bli ev+ måste fi syna 144 euro på river. Jag har bara 128,6 så min syn är ev-. Men jag kan inte slänga triss. Även fast jag visste att min syn var ev- synade jag.

 

River: 5 :spade: - 9 :diamond: - T :spade: - J :spade: - J :club:

 

jonklar: Check

budzak: Bet (85,00)

jonklar: All-In (128,60)

budzak: Call (43,60)

 

jonklar shows: T :diamond: - T :heart: (a full house, tens full of jacks)

budzak didn't show: 7 :spade: - Q :spade: (a flush, queen high)

 

jonklar wins: EUR 453,20 (with a full house, tens full of jacks)

Rake: EUR 3,00

 

Vad hade ni gjort i läget ovan, foldat på turn?

 

Det är ju nästan exakt samma läge som min hand. Vi spealde dom likadant också ;) Vilket jag nu i efterhand tycker är fel. Efter lite övervägande hit och dit tycker jag det är bättre att pusha turnen, som dom flesta här även förespråkat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det är rätt att pusha i din hand, därför att din motståndare inte är en fisk.

 

Ursäkta att jag lånade din tråd lite och frågar hur man bör spela om man vet att fi synar med alla färgade kort.

 

Förresten hade du skrivit en jättebra handhistoria, lättläst och koncis. Försök dock lägga till hur mycket mörkarna ligger på i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall lutar det åt att han har färgen och man får göra ett kåkdrag till att börja med. Förmodligen behöver man folda ett pott-bett på river sedan eftersom det i så fall finns väldigt många färg komb-möjligheter. Edit:Eller rättare sagt man måste i så fall folda eftersom man inte vinner>1 av 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det är rätt att pusha i din hand, därför att din motståndare inte är en fisk.

 

Ursäkta att jag lånade din tråd lite och frågar hur man bör spela om man vet att fi synar med alla färgade kort.

 

Aha. Läste inte ordentligt. Men om det nu är så att FI är yberfisken sture som ser alla likfärgade kort som stålet tycker jag du gör rätt som synar. Du har fortfarande flera outs till din kåk och blankar rivern och FI är all-in så kanske du kan hitta folden då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...