Gå till innehåll

Heltok - tar MC-kort, FLT 10/20


heltok

Recommended Posts

  • Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad kan man köra filmen med för program ? inget som funkar för mig VLC är den enda som det blir nån bild överhuvudtaget men det går inte att se vad som händer .

 

 

mvh

 

vlc nya versionen ska ta den. verkar ha funkat för alla andra här och det är typ 50pers som kört den. är xvid-komprimering iaf. windows mediaplayer med ffdshow lär ta den också. testa att tanka xvid på http://www.xvid.org/ och försök med windows mediaplayer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat lite på din film och har en del frågor och kommentarer. Tyvärr måste jag dröja lite eftersom min dator bonkat sig full med nån spywaregrej. :(

 

Körde filmen i Mediaplayer efter att ha laddat ner nån Xvid-grej.

 

Edit:

 

Ang. 77 i tidig pos så känns det som att jag går på pappabjorns linje faktiskt.

 

Sjukt bra kortflyt mellan varven. Nästan så man blir mörkrädd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag har jag kört 10/20 hela dagen. har gått fint. men så händer denna:

 

Dealt to heltok [ Kh, 3h ]

mikecal471 calls (10)

keymandak folds.

kll123 folds.

ironlung85 folds.

AAmask calls (5)

heltok checks.

** Dealing Flop ** : [ Jh, 8h, Ks ]

AAmask checks.

heltok bets (10)

mikecal471 raises (20) to 20

AAmask calls (20)

heltok raises (20) to 30

mikecal471 raises (20) to 40

AAmask calls (20)

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

AAmask checks.

heltok checks.

mikecal471 bets (20)

AAmask raises (40) to 40

heltok calls (40)

mikecal471 raises (40) to 60

AAmask raises (40) to 80

heltok calls (40)

mikecal471 calls (20)

** Dealing River ** : [ 4c ]

AAmask bets (20)

heltok folds.

mikecal471 calls (20)

** Summary **

Main Pot: $427 | Rake: $3

Board: [ Jh 8h Ks 9d 4c ]

 

AAmask balance $735, bet $150, collected $427, net +$277 [ Qd Th ] [ a straight, nine to king -- Ks,Qd,Jh,Th,9d ]

heltok balance $699, lost $130 (folded)

mikecal471 balance $5, lost $150 [ Tc 9c ] [ a pair of nines -- Ks,Jh,Tc,9c,9d ]

 

Blir så sjukt tiltad av shortstackens capp på turn. speciellt när fisken som cappar 6outaren på flop givetvis klonkar okcså.

 

aja, nu har jag whinat klart, back to grinding

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka idioter alltså. hur kan man inte vinna på 10/20?

 

Dealt to heltok [ 5d, 8d ]

Rogerafs folds.

Loyall raises (20) to 20

weyoun8 folds.

expert2887 folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 9s, 2h, 8s ]

heltok checks.

Loyall bets (10)

heltok raises (20) to 20

Loyall calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

heltok bets (20)

Loyall raises (40) to 40

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Ac ]

heltok checks.

Loyall bets (20)

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $203 | Rake: $2

Board: [ 9s 2h 8s 9d Ac ]

 

weyoun8 balance $227, didn't bet (folded)

expert2887 balance $834, lost $5 (folded)

heltok balance $733, bet $100, collected $203, net +$103 [ 5d 8d ] [ two pairs, nines and eights -- Ac,9s,9d,8d,8s ]

Rogerafs balance $222, didn't bet (folded)

booshaker balance $500, sits out

Loyall balance $701, lost $100 [ Kh 6c ] [ a pair of nines -- Ac,Kh,9s,9d,8s ]

 

Dealt to heltok [ 8s, 6c ]

MVAgustaSPR folds.

Mundos raises (20) to 20

kukyle folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 5c, 8h, Jh ]

heltok checks.

Mundos bets (10)

heltok raises (20) to 20

Mundos raises (20) to 30

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Ts ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $183 | Rake: $2

Board: [ 5c 8h Jh Qs Ts ]

 

MVAgustaSPR balance $919.50, didn't bet (folded)

Mundos balance $275, lost $90 [ 2c As ] [ high card ace -- As,Qs,Jh,Ts,8h ]

aurealius balance $1171, sits out

kukyle balance $563, lost $5 (folded)

heltok balance $1079, bet $90, collected $183, net +$93 [ 8s 6c ] [ a pair of eights -- Qs,Jh,Ts,8s,8h ]

 

Dealt to heltok [ 8d, 8s ]

Mundos: nh

kukyle folds.

heltok raises (20) to 20

MVAgustaSPR folds.

Mundos raises (20) to 30

heltok raises (20) to 40

Mundos calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 5c, 6s, 7d ]

Mundos checks.

heltok bets (10)

Mundos raises (20) to 20

heltok raises (20) to 30

Mundos calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

Mundos checks.

heltok bets (20)

Mundos raises (40) to 40

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ 7s ]

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $263 | Rake: $2

Board: [ 5c 6s 7d Tc 7s ]

 

MVAgustaSPR balance $779.50, lost $5 (folded)

Mundos balance $568, lost $130 [ 5s Ad ] [ two pairs, sevens and fives -- Ad,7d,7s,5s,5c ]

aurealius balance $1171, sits out

kukyle balance $802, didn't bet (folded)

heltok balance $1177, bet $130, collected $263, net +$133 [ 8d 8s ] [ two pairs, eights and sevens -- Tc,8d,8s,7d,7s ]

 

Dealt to heltok [ Ah, Jd ]

weareestwald folds.

heltok raises (20) to 20

HitStars folds.

nickanelson calls (20)

Hier_Power folds.

xpor5b calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 6h, Kd, Qs ]

xpor5b checks.

heltok bets (10)

nickanelson raises (20) to 20

xpor5b raises (30) to 30

 

måste folda här va?

 

heltok folds.

nickanelson calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

xpor5b bets (20)

nickanelson calls (20)

** Dealing River ** : [ Js ]

xpor5b checks.

nickanelson bets (20)

xpor5b raises (40) to 40

 

vad tror de egentligen om varandra?

 

nickanelson calls (20)

** Summary **

Main Pot: $252 | Rake: $3

Board: [ 6h Kd Qs Tc Js ]

 

heltok balance $412.50, lost $30 (folded)

HitStars balance $590.50, didn't bet (folded)

nickanelson balance $766, bet $110, collected $252, net +$142 [ Jh Qh ] [ two pairs, queens and jacks -- Kd,Qh,Qs,Jh,Js ]

Hier_Power balance $675, lost $5 (folded)

xpor5b balance $551, lost $110 [ 7d Ks ] [ a pair of kings -- Ks,Kd,Qs,Js,Tc ]

weareestwald balance $566.50, didn't bet (folded)

 

Dealt to heltok [ 6c, 7c ]

weareestwald folds.

heltok raises (20) to 20

nickanelson folds.

Hier_Power folds.

xpor5b calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 6s, 5s, Jd ]

xpor5b bets (10)

heltok raises (20) to 20

xpor5b calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

xpor5b bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ 9d ]

xpor5b bets (20)

heltok raises (40) to 40

xpor5b calls (20)

** Summary **

Main Pot: $203 | Rake: $2

Board: [ 6s 5s Jd 8d 9d ]

 

heltok balance $581.50, lost $100 [ 6c 7c ] [ a straight, five to nine -- 9d,8d,7c,6c,5s ]

Yakuza520 balance $300, sits out

nickanelson balance $916.50, didn't bet (folded)

Hier_Power balance $647.50, lost $5 (folded)

xpor5b balance $792, bet $100, collected $203, net +$103 [ 3d Td ] [ a flush, jack high -- Jd,Td,9d,8d,3d ]

weareestwald balance $529, didn't bet (folded)

 

Dealt to heltok [ 7h, 5h ]

Yakuza520 folds.

nickanelson raises (20) to 20

Hier_Power folds.

xpor5b calls (20)

weareestwald folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 2d, 6d, 4s ]

heltok checks.

nickanelson bets (10)

xpor5b folds.

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

heltok checks.

nickanelson bets (20)

heltok raises (40) to 40

nickanelson calls (20)

** Dealing River ** : [ 5s ]

heltok bets (20)

nickanelson calls (20)

** Summary **

Main Pot: $202 | Rake: $3

Board: [ 2d 6d 4s 8d 5s ]

 

heltok balance $593.50, lost $90 [ 7h 5h ] [ a straight, four to eight -- 8d,7h,6d,5h,4s ]

Yakuza520 balance $298.50, didn't bet (folded)

nickanelson balance $1059, bet $90, collected $202, net +$112 [ 9d Td ] [ a flush, ten high -- Td,9d,8d,6d,2d ]

Hier_Power balance $634.50, didn't bet (folded)

xpor5b balance $760.50, lost $20 (folded)

weareestwald balance $404, lost $5 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat lite på din film och har en del frågor och kommentarer. Tyvärr måste jag dröja lite eftersom min dator bonkat sig full med nån spywaregrej. :(

 

Körde filmen i Mediaplayer efter att ha laddat ner nån Xvid-grej.

 

Edit:

 

Ang. 77 i tidig pos så känns det som att jag går på pappabjorns linje faktiskt.

 

Sjukt bra kortflyt mellan varven. Nästan så man blir mörkrädd ;)

 

okej, 77 är vi inte enade om. EVmässigt är det antagligen ytterst liten skillnad mellan alternativen så inget att haka upp sig på.

 

jo, det var en bra session. hade bra flyt där den veckan:

 

5100iv.th.jpg

 

BTW: worldpx är tattare

 

Your recent neteller withdrawal has been declined because your requesting

your entire balance and not making allowance for the $15 withdrawal fee

because it has not yet been 10 days since your last free withdrawal. Please

resubmit your request less the $15 fee.

 

Regards

 

WSEX Accounting Department

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, 77 är vi inte enade om. EVmässigt är det antagligen ytterst liten skillnad mellan alternativen så inget att haka upp sig på.

 

Nä, sannolikt är det ingen jättevikt åt ena eller andra hållet EV-mässigt. Jag tänkte mer på att såna händer ibland kan vara lite knepiga att spela postflop så därför väljer jag oftare att folda dem om jag inte har stenkoll på motståndarna.

 

En annan fråga: Finns det nån speciell anledning till att du kör med överlappning när du spelar, eller är det bara en vanegrej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to heltok [ 7h, 5h ]

Yakuza520 folds.

nickanelson raises (20) to 20

Hier_Power folds.

xpor5b calls (20)

weareestwald folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 2d, 6d, 4s ]

heltok checks.

nickanelson bets (10)

xpor5b folds.

heltok calls (10)

 

Varför synar du bara ner på flop, öppet stegdrag borde du väl raisa? Även om färgdraget ligger ute och dödar några av dina outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to heltok [ 8s, 6c ]

MVAgustaSPR folds.

Mundos raises (20) to 20

kukyle folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 5c, 8h, Jh ]

heltok checks.

Mundos bets (10)

heltok raises (20) to 20

Mundos raises (20) to 30

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Ts ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $183 | Rake: $2

Board: [ 5c 8h Jh Qs Ts ]

 

Är det inte läge att vika här någonstans? Iofs får du goda odds på river men är du inte nästan slagen här? Det är ju så otroligt tråkiga turn/river kort du får.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

Har kollat en del på filmen och har hittat två & ½ händer. Ska vi ta de händerna nu eller ska jag kolla klart hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to heltok [ 7h, 5h ]

Yakuza520 folds.

nickanelson raises (20) to 20

Hier_Power folds.

xpor5b calls (20)

weareestwald folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 2d, 6d, 4s ]

heltok checks.

nickanelson bets (10)

xpor5b folds.

heltok calls (10)

 

Varför synar du bara ner på flop, öppet stegdrag borde du väl raisa? Även om färgdraget ligger ute och dödar några av dina outs.

 

vill vänta till turn för att verka mer trovärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to heltok [ 8s, 6c ]

MVAgustaSPR folds.

Mundos raises (20) to 20

kukyle folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 5c, 8h, Jh ]

heltok checks.

Mundos bets (10)

heltok raises (20) to 20

Mundos raises (20) to 30

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Ts ]

heltok checks.

Mundos bets (20)

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $183 | Rake: $2

Board: [ 5c 8h Jh Qs Ts ]

 

Är det inte läge att vika här någonstans? Iofs får du goda odds på river men är du inte nästan slagen här? Det är ju så otroligt tråkiga turn/river kort du får.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

Har kollat en del på filmen och har hittat två & ½ händer. Ska vi ta de händerna nu eller ska jag kolla klart hela?

 

uppenbarligen inte :)

 

rent allmänt så bluffade folk så sjukt mycket just då så jag synade ner det mesta mot vissa av dem.

 

ta händerna nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, 77 är vi inte enade om. EVmässigt är det antagligen ytterst liten skillnad mellan alternativen så inget att haka upp sig på.

 

Nä, sannolikt är det ingen jättevikt åt ena eller andra hållet EV-mässigt. Jag tänkte mer på att såna händer ibland kan vara lite knepiga att spela postflop så därför väljer jag oftare att folda dem om jag inte har stenkoll på motståndarna.

 

En annan fråga: Finns det nån speciell anledning till att du kör med överlappning när du spelar, eller är det bara en vanegrej?

 

hade jag haft en 30" hade jag inte kört med överlapp. köra små fönster pallar jag inte, då ser man ju inte statsen. vanegrej. har kört 10bord i 1680x1050 ett tag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

And Beer Lao's success in Thailand is set to continue. Under an ASEAN trade agreement, imports will be tariff free by 2008. Under the treaty, the Thais will only be able to charge a 5% tax on imported Beer Lao. Since a 420 ml bottle of Beer Lao goes for around 5000 kip (20 baht) in Laos, once it does come into Thailand with only a 5% tariff, it'll surely take over the market from the barely drinkable locally brewed beers. Apparently Beer Lao is building a brewery in Savannakhet for this very purpose. Now if you didn't top the class in geography, Savannakhet is directly across the Mekong River from Mukdahan - where a bridge is currently under construction, and which will connect the two countries. While I look forward to the day when Beer Lao is available nationwide, it would not surprise me if there were some dirty tricks to prevent this fine beer taking Thailand by storm. The shame across Thailand if a beer from Laos of all places was available cheaper, while also a superior product, would be unbearable.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

A5o i bb. sb höjer och du viker?

 

 

Sen var det 99 handen och den har du ju kommenterat men sen betade du turn mot 2(?) motståndare. Tror du att du kan få dom att folda tillräckligt ofta?

 

 

Jag tänkte också lite på 75 handen där du synar pre efter raise + syn i bb. Du floppar öppet stegdrag men slänger. Floppen var ju dock :club::club::club: och du satt utan klöver. Jag är väldigt osäker på såna floppar men du viker de alltså direkt? Är du rädd att fi kanske sitter på A + :club: och kommer syna ner i vilket fall?

 

Nu kanske det blev något fel för jag är inte hemma nu och kan kolla upp det men jag tror det var så det utspelade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"A5o i bb. sb höjer och du viker?"

A5o är typiskt lättdominerat. osäker på övrig handling innan sb:s raise. är det HU spelade jag helt klart fel.

 

"Sen var det 99 handen och den har du ju kommenterat men sen betade du turn mot 2(?) motståndare. Tror du att du kan få dom att folda tillräckligt ofta?"

 

min turnbet är fel ja. var den handen jag avsåg när jag sa att jag gjorde lite fiskiga continuationbettar i första inläggen i filmen.

 

"Jag tänkte också lite på 75 handen där du synar pre efter raise + syn i bb. Du floppar öppet stegdrag men slänger. Floppen var ju dock :club::club::club: och du satt utan klöver. Jag är väldigt osäker på såna floppar men du viker de alltså direkt? Är du rädd att fi kanske sitter på A + :club: och kommer syna ner i vilket fall?"

 

vet inte vilken hand det handlar om. men dra till stegar när det färg ute mot flera motståndare vill man ha väldigt fina pottodds.

 

läste en intressant artikel om varför västerlänningar inte får äga land i thailand:

http://www.stickmanbangkok.com/Reader2006/reader2728.htm

 

tar sin tid att läsa, men borde vara obligatorisk läsning för alla Thais.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var ca 1 min in på filmen. Du har 75 :diamond: och floppen kommer 6 :club: 9 :club: 3 :club: preflop höjaren betar och fi2 och du slänger.

 

missar jag att jag har double bellybuster alltså. illa. CR där!

 

jag har insett att jag inte har någon varians kolla på denna grafen:

varians1fr.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har passerat 7k händer på 10/20 nu(10k var mitt mål för juni så jag ligger bra till). är aningen plus, men ytterst marginellt. juni har varit en bra månad +$4k hitills typ, mest från min fina winningstreak på 5/10. ca 20k spelade händer så jag ligger efter mitt mål på 60k händer/månad. beror nog mycket på att jag lagt massa tid på att läsa böcker och se på filmer. får nog sänka mitt mål lite, 50k händer/månad blir mitt nya mål. mitt andra mål att inte spela lägre än 5/10 håller jag mycket bra. inte en enda hand där sedan jag kom hem(förutom några få medan jag trixade in skin, PAHUD,PO2). duktig pöjk!

 

har även ställt om mitt dygn så nu går jag upp 6 på morgona numera för att orka spela mer poker. när jag är uppe på nätterna så blir jag för slapp på dagarna vilket är negativt för min hälsa känner jag. funkade bra att ställa om över en natt. lite småtrött. men förhoppningsvis blir jag bättre på att gymma/motionera varje dag. inför beachsäsongen i thailand i höst :)

 

igår var det gymmet, idag nöjer jag mig(trött efter dygnomstllningen) med att cykla till nordstan och tillbaka. imon blir det springa.

 

slängde in postgresql nu. blir en jävla massa händer(20k/dag) från hhsmithey. tar typ 30min att importera alla, så försöker göra det i pauserna. ibland blir det att spela medan den importerar. tyvärr är ju inte PT trådat bra så man får inte stats på okända fiskar på borden medan importen går. blev lite förvånad när jag satte mig på fullring 10/20. hade tydligen 20k händer mot en spelare. 10k mot en annan och 5k mot några till. koolt. då vet man iaf att de är grinders. intressant att han med 20k händer låg $1k back på dem. kanske inte är så framgångsrik grinder trots allt :)

 

idag körde jag kanske 1k händer på 10/20 SH och sedan blandade jag lite 5/10 och 10/20 fullring 8bord någon timme som avkoppling. blir några timmar i eftermiddag också. ny dygnsrytm är bra för pokern. men längtar till bangkok så man kan pokra med vettigare dygnsrytm!

 

såg stoxtraders nya 30/60 film. den var intressant. vill gärna höra vad lite andra 30/60-spelare säger över den, tycker han gjorde någon märklig laydown och missade någon valuebet. antagligen riktigt marginella beslut eller saker jag inte förstår. hans spel är iaf många nivåer över mitt även om jag försöker skala bort lager av lager på skillnaden mellan min och de duktiga spelarnas spelstil varje dag.

 

funderar också på vad som är optimal VPIP i 6max. stoxtrader kör 26-29. min mentor säger 30. hans mentor kör 35. hugo i pokerskolan klarar ju att knäcka 10/20 med 70 i VPIP i sitt experiment, så kanske inte spelar någon större roll, men frågan är vad man ska sikta in sig på. har försök öka min VPIP i vår, hade ju anustighta 24 innan, nu är det närmare 29. funderar på om jag ska nöja mig nu eller lösa upp mig lite till. tror jag försöker hålla mig runt 26-29 jag med som stoxtrader. gillar att vara tight så folk får respekt för ens betar så de foldar när man continuationbettar, vilket jag gör aldeles för hårdt. jobbar på att få ner min aggfaktor också, hade ju 4.6 innan, föll till 3.5 efter en tid på 5/10 SH, numera är den 3. målet blir väl att få den mot 2.5 på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag blev en fin dag: +$1700. $800 på 5/10 och $900 på 10/20.

 

spelade 1000händer under matchen, tänkte knappt på det. jag blir så otålig av SH, på morgonen tycker jag 200händer är hur lång tid som helst, men när jag ser på TV/chattar eller dylikt bara händerna rasar iväg :)

 

har nu rulle för 15/30. men harvar nog på 10/20 ett tag, känner mig rätt osäker på det. men frestad att skotta.

 

dagens hand:

 

Steve är fisken, 90 VPIP, har torskat ca $300 till mig innan och är nere från $950 i inköp till $500 typ. steamande fisk alltså.

 

Dealt to heltok [ Kd, Kh ]

Droel calls (5)

HittingRiver folds.

Fwipapie folds.

leslieace folds.

SteveMontano raises (8) to 10

heltok raises (10) to 15

Droel folds.

SteveMontano raises (10) to 20

heltok calls (5)

** Dealing Flop ** : [ 3s, Kc, 6d ]

SteveMontano bets (5)

heltok raises (10) to 10

SteveMontano raises (10) to 15

heltok raises (10) to 20

SteveMontano calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 2d ]

SteveMontano bets (10)

heltok raises (20) to 20

SteveMontano raises (20) to 30

heltok raises (20) to 40

SteveMontano calls (10)

** Dealing River ** : [ 7h ]

SteveMontano bets (10)

heltok raises (20) to 20

SteveMontano raises (20) to 30

heltok raises (20) to 40

SteveMontano calls (10)

** Summary **

Main Pot: $242 | Rake: $3

Board: [ 3s Kc 6d 2d 7h ]

SteveMontano balance $147.50, lost $120 [ 3d 3h ] [ three of a kind, threes -- Kc,7h,3d,3h,3s ]

heltok balance $529.50, bet $120, collected $242, net +$122 [ Kd Kh ] [ three of a kind, kings -- Kd,Kh,Kc,7h,6d ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar också på vad som är optimal VPIP i 6max. stoxtrader kör 26-29. min mentor säger 30. hans mentor kör 35. hugo i pokerskolan klarar ju att knäcka 10/20 med 70 i VPIP i sitt experiment, så kanske inte spelar någon större roll, men frågan är vad man ska sikta in sig på. har försök öka min VPIP i vår, hade ju anustighta 24 innan, nu är det närmare 29. funderar på om jag ska nöja mig nu eller lösa upp mig lite till. tror jag försöker hålla mig runt 26-29 jag med som stoxtrader. gillar att vara tight så folk får respekt för ens betar så de foldar när man continuationbettar, vilket jag gör aldeles för hårdt. jobbar på att få ner min aggfaktor också, hade ju 4.6 innan, föll till 3.5 efter en tid på 5/10 SH, numera är den 3. målet blir väl att få den mot 2.5 på sikt.

 

 

Alltid bra att ha en mentor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar också på vad som är optimal VPIP i 6max. stoxtrader kör 26-29. min mentor säger 30. hans mentor kör 35. hugo i pokerskolan klarar ju att knäcka 10/20 med 70 i VPIP i sitt experiment, så kanske inte spelar någon större roll, men frågan är vad man ska sikta in sig på. har försök öka min VPIP i vår, hade ju anustighta 24 innan, nu är det närmare 29. funderar på om jag ska nöja mig nu eller lösa upp mig lite till. tror jag försöker hålla mig runt 26-29 jag med som stoxtrader. gillar att vara tight så folk får respekt för ens betar så de foldar när man continuationbettar, vilket jag gör aldeles för hårdt. jobbar på att få ner min aggfaktor också, hade ju 4.6 innan, föll till 3.5 efter en tid på 5/10 SH, numera är den 3. målet blir väl att få den mot 2.5 på sikt.

 

 

Alltid bra att ha en mentor :D

 

visst är det :)

 

intressant är att stoxtrader i sin 30/60#2-film säger att han inte spelar KJo UTG för att den handen gett honom minus. om inte han kan spela den UTG med vinst hur ska jag kunna spela K9o UTG då? får nog ta och justera om mitt preflopspel lite. raisa lite mindre i i tidig pos, steala samma men calla mer i blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...