in|sane Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Rätt straightforward hand. Dock undrar jag om jag bara ska syna flop för att sedan raisa turn när / om Fi bettar, eller om det är rätt att raisa hans bet på flop. När jag raisar flop så är det brukligt att Fi stannar av lite i agression på nästkommande gator. Här vill jag ju maximera värdet med min TPTK. Har rätt få händer på Fi, men är väl hyfsat passiv slaskig. $1/$2 Texas Hold'em - Friday, May 19, 11:34:37 ET 2006 Table Third Wish (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Tein11 ( $43.38 ) Seat 2: vilvon ( $109.38 ) Seat 5: ScentOfaMule ( $38.25 ) Seat 6: FedUpCarr ( $46.25 ) Seat 10: TyroneP ( $58.25 ) Seat 3: in_sane ( $62.75 ) Seat 9: waww23 ( $23.25 ) Seat 7: BHRake ( $23.50 ) Seat 8: marena111 ( $54 ) Seat 4: ithakid ( $25 ) FedUpCarr posts small blind [$0.50]. BHRake posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to in_sane [ Ac Kd ] marena111 raises [$2]. waww23 folds. TyroneP folds. Tein11 folds. vilvon folds. in_sane raises [$3]. ithakid folds. ScentOfaMule folds. FedUpCarr folds. BHRake folds. marena111 calls [$1]. ** Dealing Flop ** [ 6c, Ks, 7d ] marena111 bets [$1]. in_sane raises [$2]. marena111 calls [$1]. ** Dealing Turn ** [ 9h ] marena111 checks. in_sane bets [$2]. marena111 calls [$2]. ** Dealing River ** [ Ah ] marena111 checks. in_sane bets [$2]. marena111 calls [$2]. Citera
Swalling Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 För liten raise på flopp, raise till 3-4 är bättre, med miniraise skriker du ju styrka. OM han är slaskig synar han nog inte större raise också. Citera
Sansrom Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 För liten raise på flopp, raise till 3-4 är bättre, med miniraise skriker du ju styrka. Men sluta spamma nu! Fixed. Troll? Citera
in|sane Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 För liten raise på flopp, raise till 3-4 är bättre, med miniraise skriker du ju styrka. OM han är slaskig synar han nog inte större raise också. Kul när folk tar sig tid att verkligen läsa de HH man postar. Verkar som man kan räkna med att få ett av dessa inlägg i varje FL HH man postar.. Citera
Gyre Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Tycker detta är ett lämpligt läge att vänta tills turn med att stoppa in fler bets. Du sitter i position och det känns rätt troligt att han har en kung här, och har han det så bettar han turn och synar ner efter din höjning och du vinner 0.5BB extra. Citera
in|sane Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Tycker detta är ett lämpligt läge att vänta tills turn med att stoppa in fler bets. Du sitter i position och det känns rätt troligt att han har en kung här, och har han det så bettar han turn och synar ner efter din höjning och du vinner 0.5BB extra. Ja, var ungefär så jag tänkte. Men känns som lite micromanagment eller vad man säger. Endera spel funkar. Synar man bara flop och man får en check av Fi eller bet/fold på turn, så har man ju inte tjänat ngt (att fi bettar och sedan foldar omslag känns inte helt långsökt, sitter han inte med en K är det ett sannoligt scenarion imo). Man kanske får spela denna handen lite mer på read. Har man en passiv motståndade får man försöka stoppa in deg på flop direkt, har man en aggro så kan man slowplaya flop för att maximera vinst på turn. Citera
Recommended Posts