Myssion Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Kommer att köra denna i etapper, lägger till action efter hand. hayvanlarus är en synmupp som har spelat löst och allmänt konstigt (han gillar att syna påstflåpp samt beta ofta påstflåpp (han har dock ej räjsat/reräjsat nånting), men mest små duttbetar, vet inte om man ska kalla det för passivt eller aggressivt...), så hans miniräjs ger en rättså vid HD troligen innehållande många Ax och XXs, och man kan troligen få bra betalt om man träffar mot honom. PokerStars Game #4982927406: Tournament #25000665, $15+$1 Holdem No Limit - Level III (25/50) - 2006/05/19 - 07:00:53 (ET) Table 25000665 1 9-max Seat #9 is the button Seat 1: NYSky#56 (1590 in chips) Seat 3: Myssion (1520 in chips) Seat 4: Bod15 (1790 in chips) Seat 5: Don Bigote (230 in chips) Seat 6: eyedol82 (1460 in chips) Seat 7: hayvanlarus (4470 in chips) Seat 8: Dr. Pussy (1240 in chips) Seat 9: neonlighting (1200 in chips) NYSky#56: posts small blind 25 Myssion: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [J:d: A:s:] Bod15: folds Don Bigote: folds eyedol82: folds hayvanlarus: raises 50 to 100 Dr. Pussy: folds neonlighting: folds NYSky#56: folds Myssion: ? Ska man ta en syn här ur position med tanke på de hyffsat goda implicita oddsen, eller ska man bara folda för att undvika potentiellt trubbel? Eller reräjsa? Om ni synar, vad gör ni på floppen vid: 1) Träffat A 2) Träffad J (a) som topp-par, b) som mellanpar) 3) Miss (Visst kan man träffa/halvträffa annat också, men låt oss inte göra det för invecklat.) Citera
ampixo Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Känns som fold så här på rak arm, jobbigt att floppa A och vara upp emot AQ. Citera
helena_ Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Känns som en ganska självklar syn, han dubblar blindsen i mp, hans HD är väl allt från 910s till AA? Citera
kilsmo Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Syn. (jag synar iofs nästan alltid ett minraise på bb om blindarna är låga) Check/raise med J-träff. Citera
eurythmech Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Jättelätt syn, du har antingen för lite eller för mycket marker för att slå om, imho. Floppen beror extremt mycket på vem man möter, men mot en generisk motståndare: 1) Bet 200, all-in/vid omslag, eller checkraise all-in 2a) som ovan 2b) Bet 200, fundera på vik vid omslag 3) Dom flesta motståndare får man nog vik ofta nog av vid bet på 150 för att det ska vara ett okej spel Citera
Myssion Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Jag synar. Visserligen kan man hamna i kickertrubbel, men mot den här snubben är jag övertygad om att de positiva faktorera väger tyngre än den risken. Sedan floppar man hellre J som topp-par än A, men det är ju inte alltid man får välja. Myssion: calls 50 *** FLOP *** [6:s: A:d: 6:d:] Myssion: Träffar A på parat bräde med färgdrag. Visst kan han ha en 6:a eller en bättre kicker, men mot den här killen tror jag att jag leder. Vad göra? Beta ut eller checkräjsa? Eller något annat alternativ? Citera
brut Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Han bettade mycket postflop. Det är väl läge för en checkraise. Citera
Myssion Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Han bettade mycket postflop. Ofta är nog ett bättre ord, eftersom han mest duttbetar, men det var antagligen det du menade. Ändrade min egen formulering i originalposten (från mycket till ofta) också, så att ingen ska misstolka. Citera
matte med slice Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 3/4 pottbett, du vill ju inte ge honom chansen till att få ett gratiskort för att dra in tex färg. (Får du omslag är det kanske läge att släppa då du säger att han inte reraisat så mycket så det finns väl ingen anledning till att inte tro att han sitter på ngt vid omslag.) Citera
eurythmech Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Här vill man ju gärna ha en siffra på hur ofta han gör continuationbets...men det låter som en spelare man vill checkraisa, som sagt. Citera
Skumdum Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 är checksyn så dumt? Antingen leder du och eftersom du redan har tvåpar så har han få outs för att komma ikapp med t.ex pp, det enda man behöver vara rädd för är färgdraget. Låt honom bluffa/värdebeta med sämre kicker. Ligger du efter är du i princip körd och vill få en billig showdown. Citera
Myssion Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Jag tjeckräjsar honom då jag vet att han troligen kommer att duttbeta lite och syna. Jag har inga problem med att höja mot en snubbe som betalar av med sämre hand, men mot starkare motstånd får man ofta bara syn av händer som slår en, och kan kanske tjeckfålda istället. Här tar han dock i lite mer när han betar än vad han har gjort tidigare. Jag sätter honom på ett träffat ess med lägre kicker, har han högre kicker så är det bara att gratulera liksom. Med en sexa tror jag att han hade slowspelat mer, och jag tror inte han hade betat så mycket med ett färgdrag heller (har sett honom minibeta ett färgdrag vid ett tillfälle). Kanske har han ett mellan- eller högt par som han inte kan släppa. Myssion: checks hayvanlarus: bets 150 Myssion: raises 400 to 550 hayvanlarus: calls 400 *** TURN *** [6:s: A:d: 6:d:] [T:h:] Myssion: ? Citera
KungXerxes Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Var ett tag sen den här tråden var aktiv, men jag blir ju nyfiken. Killen verkar ju inte helt grym och kommer säkert fortsätta minibetta, så en check-raise all-in är väl inte fel? Potten är ju rätt stor nu. Skulle han checka så är det helt okej det med, eftersom det inte hade varit fel att hålla nere potten, och kanske en billig syn på river. Skulle han däremot gå all-in är det väl bara att folda? Citera
Blado Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 jag hade betat ut på flopp och om han hade synat skulle jag check/folda turn Citera
Cyntax Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 1) Träffat A2) Träffad J (a) som topp-par, b) som mellanpar) 3) Miss Visst är det 40% chans att träffa ett par på floppen? (PO says so) Eller visar min PO fel? Citera
Supertequila Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Känns som att han sitter på ett Ess med okänd kicker. Han har inte färgdrag med esset i alla fall då ruter Ess är på bordet. Jag tycker du ska checka här. Fi måste vara orolig för vad du kan ha och vilja köra handen till showdown så billigt som möjligt nu, precis vad du vill. Eller så sitter han på stål och kör en potbett vilket du bör överväga fold på. Dessutom med tanke på att du checkrejsat på floppen kan han misstänka att du vill försöka med check/all in här så om han verkligen inte vill spela om hela din stack så checkar han förmodligen turn också och ni får se gratis river. Han kan i o f s sitta på färgdraget men mot det leder du o med tanke på att du har ok kicker och är ur position så känner jag att du kan ta risken med att ge gratiskort jfr med att behöva spela om hela din stack o inte riktigt veta om du ligger efter eller leder. Sen hade jag föredragit check/syn på floppen för att inte comitta sig med en hand som man inte riktigt vet var man har än. Citera
eurythmech Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 1) Träffat A2) Träffad J (a) som topp-par, b) som mellanpar) 3) Miss Visst är det 40% chans att träffa ett par på floppen? (PO says so) Eller visar min PO fel? 36% Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Ska man ta en syn här ur position med tanke på de hyffsat goda implicita oddsen, Repeat after me: "Ax har omvända implicita odds. Folk ur position har omvända implicita odds". Citera
Myssion Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2006 Ska man ta en syn här ur position med tanke på de hyffsat goda implicita oddsen, Repeat after me: "Ax har omvända implicita odds. Folk ur position har omvända implicita odds". Jo, men gäller det även mot mupp som gärna betalar av med hela sin stack med t.ex. A4? Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Jo, men gäller det även mot mupp som gärna betalar av med hela sin stack med t.ex. A4? Du har inte sagt något som får mig att tro att han betalar av hela sin stack med A4. Snarare tvärtom. Citera
Myssion Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Jo, men gäller det även mot mupp som gärna betalar av med hela sin stack med t.ex. A4? Du har inte sagt något som får mig att tro att han betalar av hela sin stack med A4. Snarare tvärtom. Nähä? hayvanlarus är en synmupp som har spelat löst och allmänt konstigt (han gillar att syna påstflåpp samt beta ofta påstflåpp (han har dock ej räjsat/reräjsat nånting), men mest små duttbetar, vet inte om man ska kalla det för passivt eller aggressivt...), så hans miniräjs ger en rättså vid HD troligen innehållande många Ax och XXs, och man kan troligen få bra betalt om man träffar mot honom. Citera
Recommended Posts