Gå till innehåll

NLT - SH, AQ med träff, solid spelare och tomte

Recommended Posts

Postad

Den här handen funderade jag på en stund igår kväll. Spelet är NLT100 på iPoker-nätverket. Bordet är ganska normalt för nivån och nätverket (och övriga pokervärlden).

Spelarna:

Hero - $120. Bör uppfattas som hyfsat tight och ganska aggresiv. Har höjt pre-flop de flesta (alla? minns inte riktigt) gånger jag spelat utan att ha blinds. Har visat starka händer de gånger det blivit showdown.

BB - $90. Har tyvärr ingen stark read på denna spelare har inte visat något annat än att han är en solid spelare.

UTG - $70. En lös tomte som gärna överbettar. Limpar många händer vilket ger en vid HD.

Handen:

Hero posts small blind [$0.50]

BB posts big blind [$1]

** Dealing cards **

Dealt to Hero: [A :diamond: Q :club:]

UTG calls [$1]

UTG+1 folds

CO folds

Button folds

SB raises [$3.50]

BB calls [$3]

UTG calls [$3]

Pot: $12

** Dealing flop ** [A :heart: 7:spade: 3:spade: ]

Hero bets [$10]

BB calls [$10]

UTG raises [$66] (all-in)

Hero?

-- -- -- -- -- --

Hero bettar strax under pot med topp paret och bra kicker.

BB synar, färgdrag, ett par även han som han inte vill släppa eller har han träffat set/två-par? Jag tror att han hade slagit om med set eller två-par med tanke på det eventuella färgdraget.

UTG har gjort detta spel en gång tidigare med par i kungar och en tia som kicker. Av någon anledning är jag inte speciellt orolig för honom i denna hand. Magkänslan säger att han har en draghand eller möjligen ett svagare ess.

-- -- -- -- -- --

Mina möjligheter:

1. Fold. Som jag skrev ovan är jag inte orolig för UTG utan för BB som är kvar att agera efter mig. Om jag lägger handen så har jag kastat bort $14 men har goda möjligheter att få tillbaka detta och mer om UTG vinner handen (eller reloadar) och stannar vid bordet. Det ligger dock $98 i potten.

2. Call. Att syna kostar $56, då har BB möjlighet att höja igen - vad gör jag då? Inser att jag är slagen eller synar och hoppas att båda sitter på färgdraget? Chansen finns ju att BB foldar, men om jag synar får han hyfsade odds att syna själv med många händer.

syna med?

3. Raise. Att höja all-in för att skrämma bort BB från handen? Vilka händer som slår mig kan han lägga? Vilka händer som jag slår kan han syna med? Får jag bort honom från handen så leder jag enligt det (iofs) svaga resonemanget ovan.

-- -- -- -- -- --

Vad gör jag och varför?

Postad

Du måste vara slagen, BB sitter säkert på färgdrag. UTG kan ha A7s, A3s, 77, 33. Skulle tro på 33, synade pre och synade din raise, och han vill nog ställa in med rädlsa för flushdraget.