zinna Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Är usel på stud men blev sugen att spela lite efter att ha sett ett wsopavsnitt med stud. Huvudfrågan är ska jag någon gång sakta ner i handen? 7 Card Stud High ($0,04/$0,08), Ante $0,01, Bring-In $0,02 (converter) 3rd Street - (2.00 SB) Seat 1: xx xx A:club:___calls___calls___raises Seat 2: xx xx 9:diamond:___calls___calls___calls Hero: Q:club: Q:heart: Q:spade:___raises___raises___calls Seat 4: xx xx A:diamond:___folds Seat 5: xx xx 9:club:___raises___calls___calls Seat 6: xx xx 6:club:___folds Seat 7: xx xx 2:diamond:___brings-in___folds Seat 8: xx xx K:diamond:___calls___calls___calls___calls 4th Street - (22.50 SB) Seat 1: xx xx A:club: 7:diamond:___raises___calls Seat 2: xx xx 9:diamond: 9:heart:___checks___calls___calls Hero: Q:club: Q:heart: Q:spade: A:heart:___bets___raises___calls Seat 5: xx xx 9:club: 5:diamond:___calls___raises Seat 8: xx xx K:diamond: 8:spade:___calls___calls 5th Street - (28.75 BB) Seat 1: xx xx A:club: 7:diamond: T:heart:___raises___calls Seat 2: xx xx 9:diamond: 9:heart: J:spade:___checks___calls___calls Hero: Q:club: Q:heart: Q:spade: A:heart: 3:spade:___bets___raises Seat 5: xx xx 9:club: 5:diamond: 9:spade:___raises___calls Seat 8: xx xx K:diamond: 8:spade: J:diamond:___calls___calls 6th Street - (48.75 BB) Seat 1: xx xx A:club: 7:diamond: T:heart: Q:diamond:___raises___calls Seat 2: xx xx 9:diamond: 9:heart: J:spade: 4:club:___checks___calls___calls Hero: Q:club: Q:heart: Q:spade: A:heart: 3:spade: K:club:___bets___raises___calls Seat 5: xx xx 9:club: 5:diamond: 9:spade: 3:diamond:___calls___raises Seat 8: xx xx K:diamond: 8:spade: J:diamond: 6:spade:___calls___calls River - (68.75 BB) Seat 1: xx xx A:club: 7:diamond: T:heart: Q:diamond: xx___calls Seat 2: xx xx 9:diamond: 9:heart: J:spade: 4:club: xx___checks___calls Hero: Q:club: Q:heart: Q:spade: A:heart: 3:spade: K:club: 5:heart:___bets Seat 5: xx xx 9:club: 5:diamond: 9:spade: 3:diamond: xx___folds Seat 8: xx xx K:diamond: 8:spade: J:diamond: 6:spade: xx___calls Total pot: (72.75 BB) Möjligt det är väldigt basic men jag är väldigt grön när det gäller stud. Citera
Ekenstar Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Möjligen check-syn på rivern, fast det är väl tveksamt. Ingen har ju nåt skrämmande nånstans, kanske seat 1 på 6:e, men inte då han höjde på 4:e, du borde inte vara orolig för stegen där. Sen finns ju även möjligheten att Seat 5 har fives full of nines. Var glad att du fick så mycket action som du fick med en av de bästa starthänderna man kan ha. Citera
Bjorn_ Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 På en högre limit (där man kan förutsätta att fi faktiskt kan tänka) så bör det ju bli uppenbart för fi på femte eller sjätte att du har en hand som slår tvåpar Ess upp och därför troligen har triss i damer eller kungar. Därför skulle jag mot bättre motstånd kanske lungna mig en aning på sjätte och sjunde men på mikrolimit så är det bara att blunda och tejpa ner bet/raise knappen på varje gata. /Bjorn Citera
Recommended Posts