Gå till innehåll

BOK: "Pot-Limit and No-Limit poker" av Reuben


NiVetVem

Recommended Posts

Är det någon här som har läst "Pot-Limit and No-Limit poker" av Mr. Reuben och Mr. Ciaffone?

 

Skulle gärna vilja veta vilket bortspel den behandlar mest...Det jag är intresserad av att lära mig är No-och Pot-limit Hold em, lirar inte omaha eller seven card stud å allt vad de heter...Är då den boken något för mig??

 

annars, finns det någon annan bok som inriktar sig på No-och/eller Pot limit Hold em?...Det är cash game jag menar i huvudsak...

 

Tack på förhand.

 

* Ändrar rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen uppsjö av NL/PL books. De flesta böcker är limitböcker.

 

De böcker som jag vet finns och är allmänt erkända är bla den som Nusseman förordade:

 

Pot-Limit and No-Limit Poker

 

Jag har inte läst den men den ska vara en av de bästa i ämnet. Det är ingen nybörjarbok och den behandlar generella viktiga saker (som hur man ska satsa, bluffa, läsa andra etc). Den är dessutom uppdelad i olika sektioner för olika spel. Det spelar ingen roll för dig att den behandlar andra spel än Holdem. En dag när du vill utveckla din poker kommer du inse att du vill lära dig de andra spelen och då har du informationen i bokhyllan.

 

Jag vet inte om du är nybörjare eller inte men poker handlar om så mycket mer än exakt hur man ska spela NL/PL Holdem och skulle vilja förorda The Theory of Poker av Sklansky som behandlar poker och dess psykologi i allmänhet. En av de bästa böckerna som skrivits om poker .

 

En annan bok om No Limit är Super System. Den är rätt gammal och är därför lite föråldrad. Den är dessutom igenom massa andra pokerformer så den är inte exajt vad du vill ha heller.

 

Det finns en till bok som jag inte har läst som heter

 

"Championship No-Limit and Pot-Limit" av T.J. Cloutier & Tom McEvoy.

 

Jag tor den bara behandlar Texas Hold'em men är liet osäker. Den behandlar även turneringsspel. Kanske har någon annan här läst den.

 

Detta är inte heller någon nybörjarbok men samtidigt brukar inte NoLimit spel vara ett nybörjarspel.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe du har nog rätt..

 

det känns iofs som en motgång att den handlar så pass mycket om andra pokerlir än hold em vilket är det ändå spelet jag lirar, men iofs, dte verkar inte finnas det bredaste utbudet på de böcker ja så hett eftertraktar så...amen tack för tipsen iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du är inte LITE envis.. Haha.

Försök att fatta ditt eget bästa, den handlar mestadels om holdem. Bara att bettningsprinciperna funkar lika bra på Omaha och andra varianter oxå. Allt som står i den boken ska du bara kunna om du vill vinna något ,-)

 

Supersystem II är visst på gång framåt sommaren oxå. Men där lär du oxå få tipps om flera pokervarianter. Men ettan e ju lite av en bibel, även om jag har svårt att spela så som Brunson gör...

 

Men tycker du inte att du hittar något om poker, så måste du missat alla stabila tipps i trådarna, eller så är du bannad från:

http://www.amazon.co.uk (lr .com)

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo självklart har ja checkat amazon.com där finns det asmånga pokerböcker men inte alls många om No limit hold em (cash-game)...

 

Men om det är som du säger (självklart är det så) ;) så verkar det trots allt vara en bra bok, kommer nog köpa den snarast...

 

Tack så mycket för svaren NoSense.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Championship No-Limit and Pot-Limit" av T.J. Cloutier & Tom McEvoy.

 

innehåller en massa fel - som exempelvis klassikern att 6 :spade: 5 :spade: är en sämre hand än 6 :heart: 5 :club:.

 

Championshipböckerna brukar Malmuth ge betyg 3-5 på en tiogradig skala. Pot-& No-limit poker fick betyg 10.

 

Det finns nog bara ett enda ställe du hittar bättre råd, och det är i mina artiklar :lol:

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog bara ett enda ställe du hittar bättre råd, och det är i mina artiklar :lol:

 

/Ola

 

Hehe, ödmjukt Ola, verkligen :)

 

Fast det kan du ju kosta på dig, du har ju om inte helt så iaf ganska mycket rätt. När får vi se "New and improved Pot- & No-limit poker" by gdaily då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst Olas artiklar å de var verkligen mycket intressanta, även om vissa exampel var lite väl magstarka för en amatör som jag, jag får nog vänta på den dagen jag har råd att gå in typ 3000 ggr BB i ett bord på expekt 8)

 

Men intressant läsning var det minsann! Bra Ola ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Har en fråga angående pot limit and no limit poker av Ciaffone. Hur många sidor är den på?? det står inte på varken bokus eller adlibris..

Och är det rätt bok att beställa för mig, jag spelar bara NL holdem, turnering ? jag har läst pokerhandboken, och läst på forum och sett instruktionsvideor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga angående pot limit and no limit poker av Ciaffone. Hur många sidor är den på??

210s ungefär.

 

det står inte på varken bokus eller adlibris..

Och är det rätt bok att beställa för mig, jag spelar bara NL holdem, turnering ? jag har läst pokerhandboken, och läst på forum och sett instruktionsvideor..

Den skadar ju knappast iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Har läst att NL/PL av Ciaffone rekommenderas. Dock köpte en polare den, och jag var inte så förtjust i att det inte var mer än c:a 20 sidor om just HE.

 

Citerat från tråden "BOKTIPS: NL/PL Texas Hold'em".

 

Jag hade också tänkt att införskaffa denna bok och jag spelar mest NL Texas Hold'em, så jag blev lite orolig av detta som DallasTower skrev. Stämmer verkligen detta? 20 sid / 210 sid om den mest populära pokerformen. Hmm :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har läst "No-Limit Texas Hold'Em"?? den verkar riktigt bra.. stämmer det?

 

Jag läste den efter att jag hade spelat lite men forfarande var nybörjare. Jag tyckte den var väldigt basal men jag lärde mig faktiskt vikten av hur man spelar efter knappen (jag var nybörjare). Det finns en massa fallexempel men jag spelade redan på den nivån som de föreslog. Men det där är ju personligt och relativt. För nybörjare eller för de som det tar lite längre tid att fatta konceptet så är det en bra bok. Alla har ju inte en akademisk examen i psykologi och statistik som jag har. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 3 months later...
Tycker boken var lite tunn. Helt klart fanns det några matnyttigheter, och "quizz" bitarna var ju intressanta, men i det stora hela var det inte så mycket substans som jag hade hoppats på. Har precis fått "Improve Your Poker" av Bob, får se om den är bättre.

 

Jag håller med dig om att den är tunn, men det är viktiga saker som tas upp. Den går igenom en hel del som man inte hittar i andra böcker och det är väl just det som är syftet. Den är helt enkelt ett komplement, allt annat finns redan nedskrivet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början av boken står det lite om vad de skrivit innan, o så står det en rubrik som heter "Under construction" där näms "No-limit Holdem Poker" av Bob Ciaffone.

 

Nån som har koll hur det går med den boken? Är den lika bra som Pot-No-limit Poker så är den ett givet kommande köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga angående pot limit and no limit poker av Ciaffone. Hur många sidor är den på?? det står inte på varken bokus eller adlibris..

Och är det rätt bok att beställa för mig, jag spelar bara NL holdem, turnering ? jag har läst pokerhandboken, och läst på forum och sett instruktionsvideor..

 

Spelar du bara TNL tävling, så ska du läsa Harrington on Holdem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...