Gå till innehåll

FLT - Är jag sämst i världen pf?


Jessica

Recommended Posts

Det är nog bara jag som är så sjukt aggresiv att jag skulle höja. Klart du höjer pre för att isolera dig och få mindre antal motståndare, men samtidigt bygger du upp potten för de få du får med. Men jag är ganska kass på att spela så lyssna inte för mycket på mig. :)

Du bygger en pott mot handdistrubutioner som har dig brutalt slagen, i regel inget höjdarspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara jag som är så sjukt aggresiv att jag skulle höja. Klart du höjer pre för att isolera dig och få mindre antal motståndare, men samtidigt bygger du upp potten för de få du får med. Men jag är ganska kass på att spela så lyssna inte för mycket på mig. :)

Du bygger en pott mot handdistrubutioner som har dig brutalt slagen, i regel inget höjdarspel.

 

Nej, du har så rätt så. Men jag sa ju faktiskt att jag hade tänkt o klonka! :D

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara jag som är så sjukt aggresiv att jag skulle höja. Klart du höjer pre för att isolera dig och få mindre antal motståndare, men samtidigt bygger du upp potten för de få du får med. Men jag är ganska kass på att spela så lyssna inte för mycket på mig. :)

Du bygger en pott mot handdistrubutioner som har dig brutalt slagen, i regel inget höjdarspel.

 

Nej, du har så rätt så. Men jag sa ju faktiskt att jag hade tänkt o klonka! :D

 

;)

 

precis, en preflopraise så kommer tiltriggen och man klonkar jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror du vet att det var en dålig syn.

 

Har han AQ/AJ kan det hela blir väldigt dyrt för dig.

 

Grejen är ju att du går in i en pott där risken att du bara betalar av med din dåliga kicker om du träffar är överhängande. Det är en annan grej om det t.ex. är ett löst full ring-bord och du callar med ett pocketpar o hoppas träffa settet. Det är just sånna här situationer du ska försöka undvika. Det är en problemhand helt enkelt.

 

Du säger att du gillar att calla med lite allt möjligt. Funkar det verkligen i FL? Jag har testat det, och det funkar fint tills man får lite motstånd från variansen och då rasar det snabbare än snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din beskrivning av bordet ser jag inget större problem med att syna kallt före flopp. Vid ett tight bord är det ingen höjdare av skäl som redan nämnts, men om UTG inte är väldigt tight och du dessutom får lös action bakom så är du i rimligt god form.

 

Om du blir checkhöjd på turn har du ett obehagligt läge. Jag tror som andra att det är -EV att spela vidare även om det kan kännas vekt. Mot majoriteten av spelare på internet är du slagen 90% av gångerna. Mot en del motståndare är det fel att lägga men vi har ju inga specifika reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din beskrivning av bordet ser jag inget större problem med att syna kallt före flopp. Vid ett tight bord är det ingen höjdare av skäl som redan nämnts, men om UTG inte är väldigt tight och du dessutom får lös action bakom så är du i rimligt god form.

 

EV-fold är ju definitionsmässigt =0 men givet den beskrivningen vi fått skulle jag gissa att 0<EV-call<x och 0<EV-raise<y där x, y ->0.

 

Eller annorlunda uttryckt, jag tror att det i stort sett kvittar vad man gör med handen preflop, vare sig man foldar, synar eller höjer så är det inte mer än (i värsta fall) försumbart fel.

 

Däremot tycker jag absolut att man skall ta fri showdown på rivern. Misstänker att bettet där är ett klart misstag mot typisk fi, känns inte som att man får syn av en slagen hand tillräckligt ofta.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för alla svar! Jag läste i TH for advanced players idag på s.18-21 om att syna QJs o early position "the game would have to be almost perfect for hands like" - QJs. Det är dock fullbord David talar om och på s.21 står det att det går o syna med KQs om det är fullbord. Kan jag då konvertera KQs fullbord till QJs 6max som hand att syna med mot EP raise?

 

Någon sa threebet pf vilket jag inte vill göra för att jag vill FÅ med folk i denna pott.

 

Någon sa att jag skulle checka på river. Det är en solklar valuebet.

 

Jag vet att jag förmodligen är krossad av hans HD men jag inbillade mig själv att det var en ev+ syn om en eller 2 + bb synade efter mig. Jag kan också säga att jag kanske synar där 1/4 och resten fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tycker jag absolut att man skall ta fri showdown på rivern. Misstänker att bettet där är ett klart misstag mot typisk fi, känns inte som att man får syn av en slagen hand tillräckligt ofta.

 

De enda vettiga händer jag ser som slår hjälten är KQ och J9s. Det är lite diffust vad fi kan tänkas betala med utöver detta men det är inte svårt att föreställa sig en ganska nyfiken syn-HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för alla svar! Jag läste i TH for advanced players idag på s.18-21 om att syna QJs o early position "the game would have to be almost perfect for hands like" - QJs. Det är dock fullbord David talar om och på s.21 står det att det går o syna med KQs om det är fullbord. Kan jag då konvertera KQs fullbord till QJs 6max som hand att syna med mot EP raise?

 

Det tror jag faktiskt att du ungefär kan göra (givet din beskrivning av bordet).

 

Så vad hade du gjort mot checkhöjning på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för alla svar! Jag läste i TH for advanced players idag på s.18-21 om att syna QJs o early position "the game would have to be almost perfect for hands like" - QJs. Det är dock fullbord David talar om och på s.21 står det att det går o syna med KQs om det är fullbord. Kan jag då konvertera KQs fullbord till QJs 6max som hand att syna med mot EP raise?

 

Det tror jag faktiskt att du ungefär kan göra (givet din beskrivning av bordet).

 

Så vad hade du gjort mot checkhöjning på turn?

 

Jag önskar jag var bra nog o folda men jag hade nog synat och synat river med om det ej kom någon 9a lr A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...