in|sane Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 God Kväll Kamrater. En liten hand jag funderade på om jag inte missade ett bet på rivern. Infogar lite kommentarer. Mest river spelet jag är intresserad av, men ge gärna synpunkter på handen i övrigt...På Fi har jag ca 10händer...jävligt slaskig hittils dock. $1/$2 Texas Hold'em - Tuesday, May 16, 15:08:43 ET 2006 Table Table 96489 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Sailor49 ( $57.50 ) Seat 3: odericus ( $9.50 ) Seat 4: westyja ( $3.50 ) Seat 5: HxPsyc ( $78.50 ) Seat 8: pixiepat ( $89.50 ) Seat 6: in_sane ( $43.50 ) Seat 7: urby999 ( $46.74 ) Seat 10: jungle_Jim5 ( $50 ) Seat 9: PeteC130 ( $28.25 ) Seat 2: barbwire320 ( $204.50 ) HxPsyc posts small blind [$0.50]. in_sane posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to in_sane [ Ad Qs ] urby999 folds. PeteC130 folds. Sailor49 calls [$1]. barbwire320 folds. odericus folds. westyja folds. HxPsyc calls [$0.50]. in_sane raises [$1]. Obligatorisk höjning, iaf för mig.. Sailor49 calls [$1]. HxPsyc calls [$1]. ** Dealing Flop ** [ 9s, 9d, Ts ] HxPsyc checks. in_sane bets [$1]. Continue Bet med överkort å runner runner färg/stege. Tycker det är ganska standard. Sailor49 calls [$1]. HxPsyc folds. ** Dealing Turn ** [ Qc ] Så klonkar vi ett av överkorten, trevligt.. in_sane bets [$2]. Sailor49 calls [$2]. ** Dealing River ** [ Ac ] Träff igen...men nu får jag massa motjuck..Vadfan kan FI ha här..Blir jag för passiv ? Fi är rätt slaskig, så visst, han kanske sitter med en 9a, vem vet. Dessutom ligger det en KJ / J8 stege ute. Händer han kan ha spelat. Dock brukar man få motjuck på turn via c/r när de träffar..Blir jäkligt fundersam...Kommentarer på om min syn är riktigt eller om jag borde 3-betta... in_sane bets [$2]. Sailor49 raises [$4]. in_sane calls [$2]. Citera
kfluffie Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 1) Inga resultat. Klipp alltid bort resultatsdelen av din post och berätta heller inte om utgången av handen förren diskussionen haft sin gång. Orsaken till det är tvåfaldig, dels är det väldigt svårt att inte låta sitt tänkande färgas av utgången om man känner till den och dels är det för att undvika poster om fyrtal vs fyrtal, bad beats och annat trist. Notera att all information som följer det sista viktiga beslutet ska bort. Exempelvis turn- och riverkort när man blir all-in på floppen. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Förstör lite av diskussionen nu när jag har sett din hand. (Visserligen ingen FL-spelare men ändå) MVH //KF - Klipp bort resultatet. Citera
in|sane Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 haha sure...Sitter å skrattar åt ditt citat, btw. Är det Alexander Skanke (som skrivit nå bok typ, grattis Gud eller liknande?) Förresten, trodde mina vita text gjorde att man inte så resultatet, my bad... Citera
serenity Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Jag skulle ha spelat likadant, ingen mening med att trebetta och riskera cap när han kan ha trips/stege. WP Citera
omduvoresomjag Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Inget värde i att höja river mot random Fi. som du inte har koll på. En "suveränt" slowspelad nia skulle inte förvåna mig, och inga stegkombinationer heller. Jag går med på Ax också där x är en fruktansvärt kass kicker under 7 i valfri färg och form. Kontentan är dock ändå att raisen som du vill göra förmodligen kostar dig två extra BB oftare än de gånger du vinner dessa. Citera
in|sane Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Antar att kontentan av det hela är att Fi sitter på en 9a eller stege oftare än han sitter på Ax, vilket därför gör ett 3-bet ett EV- spel i längden. Ska man tänka så ungefär ? Citera
kfluffie Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 haha sure...Sitter å skrattar åt ditt citat, btw. Är det Alexander Skanke (som skrivit nå bok typ, grattis Gud eller liknande?) Förresten, trodde mina vita text gjorde att man inte så resultatet, my bad... Det var faktiskt PF-medlemmen Skanke som frågade efter låtar om Hanna (hans tjej) till Alla:heart:ansdag och då sa han att han inte ville ha låtar som t.ex: (Min signatur) =) MVH //KF Citera
in|sane Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 haha sure...Sitter å skrattar åt ditt citat, btw. Är det Alexander Skanke (som skrivit nå bok typ, grattis Gud eller liknande?) Förresten, trodde mina vita text gjorde att man inte så resultatet, my bad... Det var faktiskt PF-medlemmen Skanke som frågade efter låtar om Hanna (hans tjej) till Alla:heart:ansdag och då sa han att han inte ville ha låtar som t.ex: (Min signatur) =) MVH //KF hehe ok, då var jag ju nästan nära... Citera
Recommended Posts