Gå till innehåll

NL - Limpa el. beta m. låga pockets/suited connectors?

Batch

Recommended Posts

Som det står i topic så undrar jag om jag gör rätt i att limpa in med händer som låga pockets (22-77) eller låga suited connectors (23s-67s)?

Som det ser ut i dagsläget så betar jag aldrig med dem vilket även bidrar till att det sällan blir några större potter jag vinner då jag träffar med dem.

Vet inte om nivån spelar in här men det är $0.5/$1 det handlar om och motståndet jag möter är relativt lösa och synar gärna en höjning även om de sitter på skithänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är är shorthanded; 6-max, det handlar om så brukar jag höja med alla par ifrån alla positioner, förutom blindsen.

Jag spelar på lite högre nivåer och då måste man hela tiden vara aggresiv. Jag openlimpar aldrig utan höjer alltid om jag ska spela handen. Då är det också mycket svårare för motstånderen att sätta mig på en hand.

Suited connectors spelar jag oftast bara från sen position och då höjer jag också. Ibland spelar jag dem från tidig position också, för att variera spelet, så att det är svårt att läsa mig.

Länk till kommentar

Klantigt av mig att inte skriva vad för speltyp jag spelar. :shock:

Det är nästan uteslutande full ring.

Ok, jag spelar endast fullring i turneringar, men jag antar att det är rätt att slänga SC:s och låga pockets från tidig position. Men på din nivå skulle jag nog limpa alla par... Man får ju så bra betalt om man träffar set.

Länk till kommentar