Gå till innehåll

SnG - Lustigt slut på SnG, underdog vinner hela tiden!


Pokemonn

Recommended Posts

Detta är tänkt mest som en tråd om hur lustigt det kan gå, hand efter hand...

 

Spelade ett par SnG på Svenska Spel (tröttnade på beats på Party för ikväll... :( ) och en slutar riktigt lustigt.

 

Underdogen vinner hela tiden, ibland "underdogen i chips" och ibland underdogen i kort. När jag skriver "underdogen i chips" så menar jag när en har typ 3 BB kvar och den andra har hur mycket som helst.

 

Vi har headsup om förstaplatsen, jag hade massivt övertag och Fi hade bara ett par BB kvar när vi började fighten om förstaplatsen (efter att jag sparkade ut den tredje med KK :) )

 

Jag går all-in med QJ (såklart, hade jag gjotrt med any two), fi prickar in ett par med sina låga kort och dubblar upp. Ingen panik, jag har fortfarande hur mycket som helst.

Aha, A9, all-in! Fi har QQ (otur för mig), men ingen fara, jag sätter han all-in nästa hand... och han ligger efter... men prickar in triss...

 

Så håller det på, den med sämre eller mycket sämre starthand vinner nästan hela tiden när vi har lika mycket i chips, det svänger fram och tillbaka, foldas... foldas... all-in! Och jag trillar ner och har ett par BB kvar i stacken. shit.

 

Tills det är min tur med bondtur, dubblar upp, dubblar upp, petar ner honopm i diket.... Han tar sig tillbaka... osv.

Det håller på sjukt länge, det blir så lustigt när det aldrig vill avslutas, blindarna är uppe i 1000 eller mer på slutet...

 

Och efter att ha varit nere på typ två BB ett par gånger så vinner jag till slut mot honom när jag äntligen petar ut honom med två höga kort och ingen träffar något... :lol: 500:- in på kontot. :)

 

Det var lägre pockets mot högre pockets som fick in triss ett par gånger, lägre kort som får in par eller tvåpar, eller en freakstege... Helt sjukt! :lol:8-)

 

* Flytt till Turneringar - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag tyckte i alla fall att det var bra sjukt att sämre starthand vinner 90% av händerna, hur länge som helst. ;)

Mystiskt varians. 8-)

 

"Aha, A9, all-in! Fi har QQ (otur för mig)"

 

A9 är väl inte värst mycket bättre än QQ eller...?

 

Det var det jag menade med "underdog i chips". ;)

 

När Fi bara har 2 BB kvar, så tvekar du ju inte att gå all-in (eh, eller höja med ett BB) för att pusha ut honom, eller hur? Och JUSt vid de tillfällena så hade underdogen bra händer, QQ, AK som träffar, osv.

 

Sedan vinner den med sämst starthand hur många gånger som helst (till och med som "total underdog i chips"). Poängen är att ingen verkade kunna åka ut, definitivt inte med dåliga kort i alla fall. :)

 

Det var nog nästan den längsta headsup matchen i slutet av en SnG jag har haft, och med toksvängningar hela tiden där den ena åker på smällar flera gånger i rad och är precis på vippen att åka ut men dubbar upp 3-4 gånger på rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skit i eyedol han är bara en i mängden dryga människor som måste kommentera då dom inte bryr sig.

 

syre_ han menade väl nästan alla händer? Så fattade jag det iallafall.

 

Liknande har hänt mig med, ibland spelar variansen en ett spratt! :shock:

 

Ingen fara, det ska bra mycket till för att reta upp mig. :)

 

Variansen kan vara bra lustig ibland. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...