Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade min första limit-session idag på ett par veckor. Har under den perioden bara spelat no-limit. Tror för övrigt att no-limit gör en till en bättre fixed-spelare.. Men det var inte det jag tänkt disskutera.

Den här hande tycker jag är intressant eftersom jag sällan raise-foldar. Tycker det är svårt att hitta rätta tillfällen. I den här hande tyckte jag att dock ett bra tillfälle kom upp. Håller ni med?

Knappen har jag spelat mot ett tag och har inte gjort nåt konstigt. Verkar stabil, men kanske något passiv då han gjort så lite väsen av sig. Sb har jag ingen bra read på mer än att han inte är jättedålig.

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Raisar prf med KJ. Inga konstigheter.

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, Jdiamond.gif. CO posts a blind of $1.

1 fold, Hero raises, 1 fold, Button calls, SB calls, 1 fold.

Träffar bra så bettar givetvis.

Flop: (8 SB) 7club.gif, Kclub.gif, 4diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

Den här donkbetten tycker jag känns suspekt. Vad ska han ha? Vill heller inte ge gratiskort till knappen, så jag höjer. När han trebettar ser jag ingen mening i att syna ner. Vad säger ni? Väljer jag rätt linje på turn?

Turn: (5.50 BB) 2diamond.gif(3 players)

SB bets, Hero raises, Button folds, SB 3-bets, Hero folds.

Final Pot: 10.50 BB

Postad

Händerna som slår dig är set, tvåpar eller en bättre kung.

Med set hade jag väntat till turn och checkhöjt dig och knappen då det är troligt att du fortsatt beta. Jag hade iaf inte betat ut. Att han klonkat 2setet känns väldigt osannolikt. Han kanske slowspelar kungar? dålig ide men om han är passiv är det möjligt. Han borde dock checkhöjt även den handen.

Tvåparet känns också osannolikt då han även där borde checkhöjt om han donkat på turn. K2 känns troligast alternativt 42 men då undrar jag hur han hittat synen pre och även på floppen om han inte är väldigt lös vilket du inte trodde att han var. 72 får vi hoppas at han inte hade.

En bättre kung känns inte heller troligt då han borde höjt på floppen och även pre. Är han passiv som du trodde känns 3 bets med TPTP på turn inte så sannolikt.

Alltså, ingen av de händer som slår dig är sannolika men folk spelar som bekant lite hur som helst ibland. Vad ska han då ha? tror att han hade 2set eller K2

Till din fråga, Ja du är troligen slagen. Syna inte. Hade dock synat mot en LAG (slaskpelle) spelare men inte mot en TAG.