Gå till innehåll

NLT - Blir checkraisad på rivern med topset


Pokershark

Recommended Posts

Hur gör ni på rivern i liknande lägen? En river checkraise tyder ju på en riktig stark hand eller en bluff. Denna Fi är ganska aggressiv och troligen hyffad solid. Den enda handen jag kan sätta honom på som slår mig är 56 men tycker han spelar för vekt fram till denna raise för att han skulle ha den.

 

Players:

nhbk (EUR 349,38 in seat 1)

fonzie5 (EUR 420,33 in seat 2)

Hero (EUR 357,85 in seat 4)

antrim1 (EUR 69,75 in seat 5)

VenoTox (EUR 195,00 in seat 6)

 

Dealer: antrim1

Small Blind: VenoTox (1,00)

Big Blind: nhbk (2,00)

 

Hero was dealt: Ts - Td

 

fonzie5 Raise (6,00)

Hero Call (6,00)

antrim1 Fold

VenoTox Fold

nhbk Call (4,00)

 

Flop Tc - 3h - 4d

 

nhbk Check

fonzie5 Bet (15,00)

Hero Call (15,00)

nhbk Fold

 

Turn Tc - 3h - 4d - 7c

 

fonzie5 Check

Hero Bet (34,00)

fonzie5 Call (34,00)

 

River Tc - 3h - 4d - 7c - 2d

 

fonzie5 Check

Hero Bet (70,00)

fonzie5 Raise (190,00)

Hero Call (120,00)

 

fonzie5 shows:

Hero Ts - Td (three of a kind, tens)

 

x wins: EUR 495,00

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag hittar synen här också. Kanske värt att check/syna river?

Check/syna blir svårt, han sitter i position. Att checka bakom finns inte. Självklar värdebet på river. Synen på c/r är ju självklar. Frågan är om man inte ska ställa här, du får syn av alla set och kanske överpar. Äh, jag hade nog bara synat ner, men 65 och A5 känns långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog synat 9 av 10 gånger, handlar helt och hållet om read på FI. Däremot hade jag slagit om direkt på floppen istället för syn, men sen är jag helt allergisk mot allt som kan liknas vi drag just nu.

 

Första handen jag tänkte att FI eventuellt kan ha är Ac 5c.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl knappast om han ska syna (det är ju fullständigt självklart), utan om han ska slå om all-in? Eller?

 

En stor del av stackarna är vid det här laget redan inne, så du kanske kan få en syn av ett lägre set, eller överpar. Men annars finns risken att du bara kommer bli synad av en stege. Det är lite väl girigt att gå all-in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog synat 9 av 10 gånger, handlar helt och hållet om read på FI.

Missklickar du en gång av 10? ;)

 

Hehehe japp blir så jävla nervös, men sen har jag mer och mer kommit till insikten att jag antagligen är en fisk som simmar på för djupt vatten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl knappast om han ska syna (det är ju fullständigt självklart), utan om han ska slå om all-in? Eller?

 

En stor del av stackarna är vid det här laget redan inne, så du kanske kan få en syn av ett lägre set, eller överpar. Men annars finns risken att du bara kommer bli synad av en stege. Det är lite väl girigt att gå all-in här.

Jo, det är det nog, hade nog bara synat själv som jag skrev ovan. Skulle tro att EV-skillnaden är marginell och då kan det vara idé att hålla nere svängningarna genom att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag hittar synen här också. Kanske värt att check/syna river?

Check/syna blir svårt, han sitter i position. Att checka bakom finns inte. Självklar värdebet på river. Synen på c/r är ju självklar. Frågan är om man inte ska ställa här, du får syn av alla set och kanske överpar. Äh, jag hade nog bara synat ner, men 65 och A5 känns långsökt.

Eh, dumstrut på! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad brukar era motståndare ha i liknande lägen? Tycker sånt här händer så sällan så jag har inte riktigt grepp på vad de förväntas vända upp.

Bra fråga, har inte varit med om det så många gånger heller, speciellt inte med så djupa stackar. En och annan idiotiskt spelad AA eller KK har jag sett, men det var när jag spelade på lägre nivåer. Om fi satt på 56s är jag inte jätteförvånad, men i så fall är han ju iskall när han checkar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-5 är MYCKET troligt, då han betar lite fint på floppen men hopp om att ta potten, men endå någon fin out vid syn, 7an på turn ger han öppet stegedrag och väljer därför check-syn, han träffar river och tänker direkt på check (hade nog ja också gjort) då du tagit tag i potten på turn och med stor sanolikhet betar river om han checkar.

 

känns nog endå som du måste syna.

 

EDIT: vid set hade han nog slagit om redan på turn.

 

fram med upplösningen nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tippar på att fi sitter oturligt nog på A5, pga halvmesigt bet preflop, och mastordontbet på river...

På vilket sätt är det mesbet preflop och mastodontbet på river? Höjningarna är väl standard? Ok att betmönstret skulle kunna peka på en möjlig A5, men hur betstorleken kan göra det fattar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fonzie5 shows: 5s - As (a straight, five high)

Hero didn't show: Ts - Td (three of a kind, tens)

 

fonzie5 wins: EUR 495,00 (with a straight, five high)

Rake: EUR 2,00

 

Ja bra gissat! Tänkte lite kort på A5 innan jag synade men missade att han faktiskt hade öppet stegdrag med den på turnen och trodde inte att han skulle kunnat synat med en gutshot. 56 kändes väldigt långsökt pga av hans checksyn på turnen.

 

La upp den här handen mest för att bekräfta för mig själv att jag inte kan göra så mkt åt dessa händer som har förföljt mig de senaste 5 veckorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...