Myssion Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Sitter UTG med 7 man kvar, plockar upp KJo och höjer (bordet har varit passivt). Får en syn från kortstack och sedan ställ från ytterligare kortstack. PokerStars Game #4940778428: Tournament #24775185, $15+$1 Holdem No Limit - Level V (75/150) - 2006/05/15 - 03:37:14 (ET) Table 24775185 1 9-max Seat #4 is the button Seat 1: FalconFan777 (1980 in chips) Seat 3: Woodeye (975 in chips) Seat 4: cdwhite12 (3660 in chips) Seat 5: derdo (1245 in chips) Seat 6: gypsy61 (1455 in chips) Seat 8: Myssion (2840 in chips) Seat 9: lampnasty (1345 in chips) derdo: posts small blind 75 gypsy61: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [J:c: K:d:] Myssion: raises 300 to 450 lampnasty: calls 450 FalconFan777: folds Woodeye: raises 525 to 975 and is all-in cdwhite12: folds derdo: folds gypsy61: folds Myssion: ? Citera
eurythmech Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Ganska lätt vik, allt som oftast (alltid?) kommer fi1 också stoppa in, och att spela KJo i en trevägspott är väl kanske inte stekhett, känns som en treoutare. Du har redan en tredjedel av vad det kommer att kosta totalt instoppat i potten, vilket väl hade lutat åt en syn HU, men med en lättdominerad hand i en trevägspott? Kan inte se den synen... Citera
AsiaCarrera Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Du får ett fruktansvärt bra pris. Jag hade ställt in för att isolera mot shortstortstacken, men det är ingen katastrof om du får syn av synaren. KJ är inte en drömhand i denna situation men oddsen är för bra för att lägga i denna del av turneringen. Förlorar du har du fortfarande ett rimligt antal marker kvar. Det sämsta odds du kan få är ~900:3100 och i flera fall kommer du få betydligt bättre än detta då synaren lägger sig. Citera
Myssion Postad 15 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2006 Bra pris har man ju helt klart. Frågan är vad för händer lampnasty bara synar med i första läget istället för att ställa med den stacken. Citera
AsiaCarrera Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Det kan man ju bara spekulera i, men på denna nivån kan jag tänka mig att han kan ha en alldeles för bred HD för att kunna lägga här, men jag förstår din oro då han säkert kan tänka sig spela en gigantisk hand så här för att han är rädd att du ska lägga dig. Å andra sidan kan han säkert ha en SC och vill se en flop eller en hand som han tycker är för svag för att ställa in med men lagom för att syna... Eller också är det bara jag som underskattar spelarna på denna nivån. Citera
Sansrom Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Nu skriver du att bordet är passivt. Jag funderar ändå om det finns på kartan att lägga handen preflop trots detta? Nu är du iofs chip-tvåa by far, vilket ger lite bullymöjligheter så länge chipettan ger sig, men ändå. Jag hade nog spelat som du, och när det kommer till mig igen hade jag försökt isolera genom att ställa in. Har sett alldeles för många "syna höjning/fold för reraise" på den här nivån för att inte ställa. EDIT: Ser nu att det faktist är sju kvar. Då skulle jag nog lagt preflop även om bordet är passivt. Du har bra möjligheter att kunna köra med småstackarna senare och du kan välja ett tillfälle där du inte behöver riskera att möta chipettan med en skräphand ur position. Citera
matte med slice Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Ni är väl 7st kvar?? Bra hand. Själv tycker jag liknande situationer är lite kluriga. Det jag brukar tänka på i liknande lägen är: "Om lillstacken (Woodeye) ställer i detta läge och alla andra lägger sig, är jag då beredd att syna. Nu har du ju dessutom fått en syn, vilket i mitt tycke gör det ännu klurigare. Det är väl ställ (i förhoppning att "lamp" lägger sig) eller fold (i förhoppning att "lamp" synar) som gäller. Om det är 5st kvar vad är det för fel med att lägga sig och låta "Wood" och "lamp" göra upp om det? En av dom åker säkert före dig och du är ett steg närmare ITM, fortfarande med en bra stack. //Matte Citera
Myssion Postad 15 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2006 Japp, det är 7 st kvar. Det var ju det jag skrev. Citera
brut Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Om du degar in behöver du vinna ca 1 av 4 (chip EV). För att vinna måste du träffa handen och ofta kommer det ändå inte att räcka dels pga dominans dels så kan fi träffa bättre eller ha ett högt pocket. Fold. Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Jag foldade därför att: 1. Jag har en relativt tajt image 2. Jag höjer från UTG 3. lamp (som är tajt och passiv) kallsynar med en kortstack trots 1 & 2 4. woodeye (som är tajt och passiv) ställer efter det trots 1, 2 & 3 (även om jag inte tror att han nödvändigtvis tolkar lamps syn på samma sätt som jag så har han tillräcklig koll för att inse att vi båda har starka händer) Med den info jag har om spelarna och den spelarkategori de faller in i på den nivån kan jag med stor säkerhet sätta lamp på minst QQ, troligen AA/KK och troligen ej AK. Störst sannolikhet för att han synar på det sättet är det med AA. För woodeye gäller en något vidare HD, för att han ställer och är lite kortare, men inte mycket, JJ+, AQ+. I samtliga fall är jag en stor hund. Citera
AsiaCarrera Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Med den info jag har om spelarna och den spelarkategori de faller in i på den nivån kan jag med stor säkerhet sätta lamp på minst QQ, troligen AA/KK och troligen ej AK. Störst sannolikhet för att han synar på det sättet är det med AA. För woodeye gäller en något vidare HD, för att han ställer och är lite kortare, men inte mycket, JJ+, AQ+. I samtliga fall är jag en stor hund. Detta förändrar ju en hel del. Readsen är bra att ha före man skriver sin analys. Citera
Sansrom Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Har tänkt lite mer på den här handen och tycker det är självklart kast preflop, trots att bordet är passivt. Det vimlar av shortstacks, som oftast inser att det är fold eller ställ som gäller, plus att du har en chipleader i position kvar att agera. Trubbelhand! Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Med den info jag har om spelarna och den spelarkategori de faller in i på den nivån kan jag med stor säkerhet sätta lamp på minst QQ, troligen AA/KK och troligen ej AK. Störst sannolikhet för att han synar på det sättet är det med AA. För woodeye gäller en något vidare HD, för att han ställer och är lite kortare, men inte mycket, JJ+, AQ+. I samtliga fall är jag en stor hund. Detta förändrar ju en hel del. Readsen är bra att ha före man skriver sin analys. Sorry, missade det, brukar ju skriva infon det första jag gör... Dumstrut på! Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Har tänkt lite mer på den här handen och tycker det är självklart kast preflop, trots att bordet är passivt. Det vimlar av shortstacks, som oftast inser att det är fold eller ställ som gäller, plus att du har en chipleader i position kvar att agera. Trubbelhand! Fast det är ju just att bordet är passivt som gör det till en räjs. Kortstackarna är så tajta att de fortfarande väntar på typ 99+, AQ+ innan de ställer och storstacken är också tajt och passiv. Med andra motståndare så lägger jag dock. Du menar att du hade höjt mot ett lösare och mer aggressivt bord? Citera
Sansrom Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Du menar att du hade höjt mot ett lösare och mer aggressivt bord? Nejnej, jag hade inte spelat handen trots att bordet är passivt. Med andra ord slänger jag den alltid när stackarna ser ut som de gör. Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Du menar att du hade höjt mot ett lösare och mer aggressivt bord? Nejnej, jag hade inte spelat handen trots att bordet är passivt. Med andra ord slänger jag den alltid när stackarna ser ut som de gör. Nu är jag med på vad du menar. Citera
Recommended Posts