Gå till innehåll

När ska man casha ut?


osterberg

Recommended Posts

Hej, jag jobbade nyligen upp mina insatta $20 till $700 på bara några dagar. Självklart växte självöfrtorendet och istället för att casha ut, som alla mina anhöriga sa att jag skulle göra så ledde det till att jag spela hörge nivå och sedan blev tiltad och tillsut var varenda liten dollar borta.

 

När jag tänker tillbaka på situiationen där jag hade $700 på rullen så ser jag ingen liten tanke på att jag även nu i efterhand skulle ha cashat ut något eftersom jag var inne i ett sådant rus och bara ville vinna mer.

 

Jag undrar om någon har något bra tips på när man ska sluta och ta ut sina pengar så att man inte blir tiltad och tillslut förlorar allt?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna på en nivå där du klarar av att förlora. Att skotta och skotta är ju som att köpa en lott, man gular för eller senare.

Att casha ut tycker jag inte man behöver göra, bestäm dig för att förvalta bankrullen istället för att gå upp i nivå hela tiden. Försök att ha en mer seriös syn på spelandet.

Mina 2cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte lyssna alltför mycket på anhöriga som tycker man ska "ta ut allt". Däremot om du inte är van vid att ha såpass stor bankrulle kan ett tips vara att ta ut t ex 300$ och spara 400$, på detta sätt kan du kanske spela lite mer avslappnat med vetskap om att du gjort en bra hacka på dom 20$ även om du gular resten. Å andra sidan är detta rätt korkat om du siktar på att ha en levande rulle osv, beror lite på hur pass beroende du är av pengarna såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte hur din monetära situation ser ut, om 700 dollar är väldigt mycket för dig, men själv har jag inte tagit ut några pengar sedan jag började spela för 8 månader sedan. Jag har gått rejält med plus, men de pengarna sitter på NETeller och diverse pokersajter, i tryggt förvar. Jag ska ju spela för de pengarna. ;)

 

Men det är klart att om det skulle bli så att jag privat, utanför pokern, skulle få det knapert, så skulle jag givetvis nalla på pokerpengarna. De är ju mina. :)

 

Visst har även jag gått upp i nivåer och prövat lyckan, men när jag märkt att jag backat på de nivåerna har jag gått ner igen och spelat in pengarna jag förlorade. Om du inte har disciplin nog att göra samma sak ska du kanske inte spela poker? Om man märker att man inte hör hemma på högre nivåer är det bara att ge upp dem och gå till lägre nivåer. Att förlora alla pengar på de högre nivåerna är inte så smart ... ;)

 

Mitt råd till dig är helt enkelt att istället för att ta ut pengarna du vinner, så försöker du bli en ännu bättre spelare - men inte på nivåer där du inte hör hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...