Gå till innehåll

NLT - Trn, tips och strategi för 10 seated?


Verner18

Recommended Posts

har spelat lite 10seaters $30 på lads och det har väl överlag gått bra men dom 2 senaste tourerna har nånting unikt hänt...folk har överlag spelat som idioter...första given går t.ex utg 88 allin preflop, blir synad av nästa med 99 men blir båda 2 stekta av Ajo och jag har fått en monsterstack direkt efter mig...

 

jag tänker gud va skönt med fiskar så att man får betalt för sina valuebets.

problemet är bara att jag får precis ingenting, på lvl 6 dvs 60händer hade jag inte haft en enda hand värd att se floppen med ens, inga pp´s, bästa hand som jag haft va A-8o (och den spelar man ju ogärna om nån bettar innan)

 

vet att jag behöver stjäla lite blinds för att överleva men det känns ju ganska meningslöst att gå allin med j-4s eftersom monsterstacken efter mig callade allt med Axo och alla och alltid lyckades dra ut dom andra...

 

visserligen är det nog ovanligt att få såhär dåliga händer men hur ska man spela inkompetent motstånd med dåliga händer...dom är ju på nått vis "för dumma" för att bluffa

 

tacksam för tips

 

* Pillar lite på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också suttit i turneringar och vänt upp skräphand efter skräphand. Då har jag ibland undrat hur långt en duktig spelare skulle ha klarat sig med samma kort. Stjäla blinds och och köpa potter, hur långt räcker det? Kan det räcka hela vägen för en som är riktigt skarp?

 

I Rounders hävdar ju Mike Mc D att han skulle kunna spela ut domarna utan att kolla på korten, ligger det nåt i det? Eller behöver även de bästa spelare bra kort emellanåt?

 

Hmm, ja... det var ju inget tips precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till finalbord i en turnering med ca 100-200 spelare går det att komma utan att visa en enda hand. Jag har själv lyckats med det ett par gånger när korten varit ovanligt värdelösa.

 

För att ha läge att ta hem hela turneringen krävs det dock lite mer, man måste i princip dubbla minst en eller ett par ggr för att få upp stacken tillräckligt för att ha en chans på topp tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nödvändigtvis. Alla tomtar är inte lösa som diarré. Man får välja sina lägen ordentligt bara. Mot tomtar som synar för mycket går det ofta att köpa potterna lite senare i handen, det gäller bara att ha en bra read och att ha studerat sin tomte ordentligt, så man vet när man kan representera en flush utan att få syn av ett mellanpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag spelar i stort sett enbart 10-handsturneringar.

 

Dock, det finns många varianter; från paradise's som tar en timme drygt och där du lirar massor av händer till multi och empire där en turnering tar en halvtimme.

 

När jag lirade 10/1 paradise var en lämplig taktik att lira tight och vänta på händerna, och då man fick se många kort så kom de tillslut.

 

Nu, vid empire/multipoker får du inte se alls lika många händer och blindsen ökar lavinartat i förhållande till utgångsstacken. Där brukar jag således lira lite lösare i början för att få upp sina marker lite( och för att inte riskera en desperat all-in då man inte fått några kort och blindsen ligger högt).

I mitten lugnar jag ner mig och låter tomtarna spela ut varandra samt observera och anmärka de duktiga, lösare och tightare spelarna vid bordet.

I slutet sedan har man fått stämpeln som en tight lirare. Då börjar man köpa blinds/potter av de tightare spelarna och kanske calla en eller annan all in som en tomte gjort.

 

Sedan när bara 2 pers är vid bordet callar jag som regel alltid SB om han inte höjer, då är du först ut på floppen och köper hans BB.

Vid BB raisar jag vid bra kort Preflop och checkar han på flopen försöker jag i regel steala den med.

 

Denna taktik kanske inte är den bästa men det är min spelstil i 10-handsturneringar på empire och det har gått bra hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag spelar också uteslutande 10 manna turneringar...

 

Enligt mig så bör man spela riktigt tight i början, bara spela på de absoult bästa händerna (grupp 1 o 2). Att höja något innan floppen är totalt meningslöst eftersom dom som hade callat minbet callar också en liten höjning. Ändå så måste man vara rädd för alla småkort som kommer upp för det är nästan alltid någon som har fixat tvåpar på sitt 72o eller liknande :D. Så man måste vara ganska säker på att man ska vinna eller har en riktigt bra chans till det för att spela när man sett floppen. Det är först när man kommer till lvl 3-4 som jag börjar spela lite lösare. Då är oftast spånen borta och ingen callar med idiothänder längre.

 

Om man ligger illa till mot slutet så måste man ha stenkoll på när Blindsen kommer så man kan värdera sina händer... Enda chansen att överleva är att gå all in med sin stack och försöka dubbla sig, så man bör överväga att satsa allt på Ax eller liknande, för man har helt enkelt inte tid att vänta på en bra hand. å andra sidan om man är bigstack så måste man sätta press på småttingarna som får bigblind så de inte lyckas vinna en hand helt gratis.

 

Just nu så går det extremt dåligt för mig, får extremt dåliga kort hela tiden så jag förlorar fler turneringar än vad jag vinner. Så med dåliga kort gäller det att spela mot spelarna, det är dock långt ifrån alltid det funkar. Men jag tycker det märks när någon har fått ett högt par eller tvåpar och är rädd för färgen som kan komma på turnen eller rivern. Då går det ofta väldigt enkelt att stjäla en pot, men man måste satsa allt för att få den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...