Gå till innehåll

Grinda?


Poperick

Recommended Posts

I pokersammanhang: grinder=fiskkvarn

Säker på detta?

 

Betyder även typ jobb/kneg/slitgöra. Vore inte helt otroligt om man syftade till detta då man med grinders ofta avser de som sitter och spelar mycket och länge (typ som ett slitgöra eller likn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med "listig". Min uppfattning av "grinda" är just att man knegar. Exempelvis: Du "skottar" på en högre nivå (att "skotta" betyder att man avvarar lite av sin BR för att testa på en högre nivå, något av en "kontrollerad" chansning kan man säga) men det går dåligt och du förlorar det du avvarat för "skottningen". Du sätter dig återigen på din normala nivå du känner dig bekväm med och fortsätter att "grinda".

 

Att grinda: (adjektiv), att knega/jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde väl rankas som ett verb och inte ett adjektiv, men det spelar mindre roll.

:oops: Självklart! Jag fick knäppsläpp. Tur att jag inte fortsatte min bana som svensklärare :)

Det där med fiskkvarn var f ö menat som ett skämt. Eller hela inlägget var tänkt i skämtsam ton. Trodde att det var tillräckligt tydligt antytt av den överdrivna ordboksefterhärmningen och att jag t ex blandade in Urban Dictionary. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...