Gå till innehåll

Feedback från seminariet


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var det inte du som var dealer i frirullen? Vart du lite stressad i slutet eller? :)

 

Hehe japp, var dealer. Skulle vara på fest på kvällen så var lite stressad på slutet. Men Joanna bör ha varit mer än en fullgod ersättare som dealer :D

 

Jo, hon verkade riktigt proffsig ju. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Personlighetstyper

Helt ok. Betyg: 4 (Skala 1-5)

 

2 SnG

Very good. Dock håller jag inte med om att hans spela i början av en sng är den rätta. Men iofs. kanske man inte ska jämföra den nivå han spelar med och min nivå på inköp, 5-20 vs 100-200. Betyg: 5

 

3 Cosmopol

Jag hänger inte på Cosmopol värst mycket., trots att jag har ett medlemskort. Trevligt att man börjat med sng's, men tråkigt att det bara är då man har events. Betyg: - (Går inte att betygsätta tycker jag.)

 

4 Money Management

Han gjorde nog det bästa av situationen och de instruktioner han hade. För mig var det ointressant, sorry. Betyg: 1

 

5 Skattesituationen

Helt ok. Men jag tyckte att han var ute på mycket tunn is då han kom med vissa rekommendationer. Jag går tvärtemot dem. Dessutom tror jag att han och många andra fel vad gäller skattefria skins. Låt mig utveckla detta i en annan tråd. Betyg: 3

 

6 Greg

Hur bra som helst. Kommentarer är överflödiga. Syns att han är van att snacka också. Betyg: 5

 

7 Ken

Solbränd och nervös. (Vem hade inte varit nervös då?!) Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av hans föredrag. Över förväntningarna. INTE SPELA AQ! Under frirullen: Första killen jag slår ut: Jag AK mot AQ :D ... Hur åkte jag ut? AQ mot 77! LOL!!! Tack Ken, nu vet jag bättre. ALDRIG spela AQ. (Precis som Brunson skriver i SS oxå.) Betyg: 4

 

8 Bo/Anders

Helt ok. Gjorde det man skulle efter bästa förmåga?! Hade varit kul om man kunnat visa lite HH's i PokerXFactor och förklarat lite high-stakes-spel? Betyg: 3,5

 

9 Frirullen

Kul Jippo. Obekväma stolar. Vem vann? Betyg: 3

 

10 Utställarna

Bra. Very good. Synd att man inte visste att Pagina skulle vara där med lite billigare böcker, då hade man tagit med lite d€g också.

 

OT: Vem fan var det som gick omkring och frågade efter en skruvmejsel hela jävla dagen? TOMTE! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte du som var dealer i frirullen? Vart du lite stressad i slutet eller? :)

 

Hehe japp, var dealer. Skulle vara på fest på kvällen så var lite stressad på slutet. Men Joanna bör ha varit mer än en fullgod ersättare som dealer :D

 

Jo, hon verkade riktigt proffsig ju. 8-)

konstigt hon extraknäcker som dealer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för ett väldigt lyckat seminarium. Överlag väldigt bra och intressanta föreläsningar

 

Min favorit var nog Mats föreläsning då jag nästan uteslutande spelar just sng. Övriga föreläsningar var även de grymt intressanta

 

Kul även att dealern vid ett av borden var freeman, man har ju läst en del om honom här på forumet... :D

 

Enda lilla minuset var väl att man missade filmvisningarna iom att de visades samtidigt som frirullen pågick.

 

Tack återigen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 Skattesituationen

Helt ok. Men jag tyckte att han var ute på mycket tunn is då han kom med vissa rekommendationer. Jag går tvärtemot dem. Dessutom tror jag att han och många andra fel vad gäller skattefria skins. Låt mig utveckla detta i en annan tråd. Betyg: 3

 

Vilken tråd blir det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 Skattesituationen

Helt ok. Men jag tyckte att han var ute på mycket tunn is då han kom med vissa rekommendationer. Jag går tvärtemot dem. Dessutom tror jag att han och många andra fel vad gäller skattefria skins. Låt mig utveckla detta i en annan tråd. Betyg: 3

 

Vilken tråd blir det?

Pick one!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade in min enkät på plats, med omdömen om inslagen, och orkar inte dra dem igen. (Alternativ förklaring: Vid min ålder tar det ungefär 1 dygn att glömma bort allt som händer, så jag minns inte vad jag tyckte längre!)

 

Men jag har för mig att jag tyckte att de flesta föredragen var bra, eller rent av väldigt bra. Några handlade om saker som jag redan kände till något om, andra handlade om saker som jag inte är så intresserad av. Men det gör knappast själva föredragen sämre i sig. Någon kanske hade ett halvt tveksamt framförande men ett mycket bra material, någon annan kanske var på väg att luta över åt andra hållet; men det var inget som jag tyckte kändes genomgående svagt. Sammantaget var jag mycket imponerad av hela arrangemanget, och jag fick med mig flera intressanta saker att fundera på.

 

Att ha med Greg Raymer är naturligtvis en fantastisk tillgång - dels för att han är en internationell superkändis, men också för att han fixar den här sortens framföranden så bra. Han har en stor pondus och har skaffat sig en rutin på såna här saker som gör att han utan problem (och säkerligen utan större förberedelser) kan riva av en timme eller mer så att det för publiken, som någon påpekade, känns som en kvart. Han har klara idéer och kan utveckla dem tydligt, han kan tala länge utan att tappa tråden eller skärpan, han kan svara snabbt och intelligent på nästan alla frågar som kan uppstå, han kan vara rolig på de rätta ställena utan att tramsa till det, han har hela tiden ett bra samspel med sin publik, både på och utanför scenen. Synnerligen lyckat, även om allt han säger kanske inte är revolutionerande nyheter och annat han säger kanske kan diskuteras. Det hör bara till.

 

Den enda lilla plumpen som jag märkte av inträffade på den enda punkten där jag själv var lite inblandad. (Hm, undrar hur det kunde komma sig.) Efter den första filmvisningen var det meningen att jag skulle ha pratat litet med publiken om filmen och presenterat nästa film. Men kommunikationen mellan mig och arrangörerna var tyvärr något bristfällig. En liten paus uppstod och de flesta hann lämna salongen i tron att det var slut. Eller så hade de bråttom hem och hade ändå inte tänkt se "Kaos", vad vet jag.

 

Nåväl. Jag är i alla fall glad att det var sex tappra som höll ut. Och är det någon som är intresserad av filmen "Kaos" men inte kom åt att se den på seminariet, så kan den beställas för en billig penning på den här sidan:

 

http://www.el-hag.com/kaos/Inbjudan.html

 

Sidan länkar också till mer information om Thomas "Kaos" Olsson, filmens huvudperson. Kom dock ihåg att detta inte är en film om poker, utan en kort dokumentär om en fascinerande personlighet som bland mycket annat också var pokerspelare. Många som spelade poker i Stockholm för 5-20 år sedan minns honom väl.

 

Om detta är otillbörlig reklam så ber jag om ursäkt och hoppas att någon ansvarig tar bort det. Som förhoppningsvis framgår av det låga priset är filmförsäljningen inte något kommersiellt projekt.

 

Och en annan gång kanske Ola tänker sig för innan han ber vilken sömngångare som helst att vara presentatör på sina seminarier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Vem fan var det som gick omkring och frågade efter en skruvmejsel hela jävla dagen? TOMTE! :roll:
Inte fan va det jag i alla fall för av nån jävla anledning så måste jag haft min skrivmejsel med mig så jag behövde inte fråga efter nån.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul även att dealern vid ett av borden var freeman, man har ju läst en del om honom här på forumet... :D

 

jo då... det var JÄTTE kul när Ola kommer luffsande som en älg.. vill ni garva... DÄR ÄR FREEMAN... tack ola... tack tack

 

ALLTID kul att see 8 personer som håller isig för att INTE garva :D

 

Erkänn att jag iaf var en duktig dealer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 Skattesituationen

Helt ok. Men jag tyckte att han var ute på mycket tunn is då han kom med vissa rekommendationer. Jag går tvärtemot dem. Dessutom tror jag att han och många andra fel vad gäller skattefria skins. Låt mig utveckla detta i en annan tråd. Betyg: 3

 

Vilken tråd blir det?

Pick one!

 

Här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flodan här på forumt vann efter att ha klonkat mot mig HU, jag var såklart den bättre spelaren man hade otur ;)

 

Spyse är nog bättre än mig, men jag misstänker att mitt otroligt dåliga HU-spel förvirrade honom. Och klonken var med mig! :shock:

 

bättre ??

han sa det iaf och du har intalat dig det känns som du vann en ganska rättvis seger vi satt ju på samma bord iaf :D

 

PS:Fan att du skulle ha position på mig på finalbordet annars så skulle det blivit en helt annan historia och att spyse klonkat ut mig med K 6off mot mina A 7s :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Personlighetstyper

Ett väldigt bra och givande föredrag. Ola var väl förberedd och fick igång en hyfsad diskussion under tiden, jag visste att ola hade väldigt goda pokerkunskaper men ja har nog inte sett hälften än :D

betyg : 9

 

2 SnG

Väldigt jordnära och ödmjuk kille! har följt dagboken den senaste månaden och det var väldigt intressanta fakta/ideér om SNG spel. Pokerxfactor delen när mats visade händer va väldigt bra, dock var "filmen" väldigt långsam och svår att hänga med i. I övrigt ett väldigt bra föredrag från en ny, ung och fräsch SNG spelare!

betyg : 10

 

3 Cosmopol

Reklam, reklam, reklam och bla bla bla, här var man i andra tankar...

betyg : 2

 

4 Money Management

Även om jag inte riktigt gillade Magnus "ååhh va grym jag är på ekonomi"

Petersson, men han sa en hel del vettiga saker!

betyg : 6

 

5 Skattesituationen

Stackarn fick ju ingen tid att prata om detta oerhört viktiga ämne, men bra va de iaf!

betyg : 6

 

6 Greg

Dagens höjdpunkt! Greg är väldigt ödmjuk och grymt bra talare! han berättade på ett väldigt intressant sätt och skojade lite på exakt rätt ställe (garvade som fan åt Shan Sheikhan skämten:D), jag gillar hans spelstil och han har verkligen lyckats skapa en grym table image!!!

betyg : 10+

 

7 Ken

Ken är ju Ken liksom, ingen annan fick en så bra presentation (mannen myten & media-horan, av Gdaily). Han tar upp ett bra exempel med AQ, men han kunde släppt den lite å pratat mer allmänt hur han spelar i turneringar..lite ironiskt att ken pratade om att han gick ut i solen när han åkte ut tidigt ur en turnering....killen är ju riktigt jävla solbränd =)

betyg : 8

 

8 Bo/Anders

Eftersom dom kom dit för att svara på frågor så e de rätt svårt att va förberedd, båda 2 svarade bra på de frågor som ställdes...lite mer uppmärksamhet för när de går dåligt saknar ja bara (tilt, gula osv). men jag gillar båda 2 och dom är grymt bra spelare...lite kul med A7 handen från bahamas också! bosse sa iofs inte lika mycke personliga saker,,,,men han säger "extremt" väldigt mycke iaf :D

-riktigt nice bil bosse har (OT)

betyg : 9

 

Frirullen: kommentar överflödig, åkte ut tidigt efter att ha blivit 2-out:ad på river av K10 som hade topp-par på flop, när jag hade AJ träffar J på flop och A på turn, sen kommer K på river....kloooonk !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Personlighetstyper

2 SnG

3 Cosmopol

4 Money Management

5 Skattesituationen

6 Greg

7 Ken

8 Bo/Anders

 

Jag lämnade så klart in mina kommentarer på plats, men kan väl säga en gång till att jag tycker det mesta var kanon. Dock ett GIGANTISKT minus för del 4, Money Management.

 

Att skydda sig mot dollarfall genom att köpa valuta i Argentina, Turkiet och Ryssland (som föreläsaren skröt med hade varit så lyckat) är som att skydda sig mot förluster i Texas genom att spela 7 card stud 15% av sin speltid. Bara ett annat sätt att ta risker, och riskspridning är iofs bra, men ingen motvikt mot dollarfallet, som ju var meningen.

 

Mina sparpengar kommer inte att hamna i den figurens företag... :-)

 

Bästa föreläsare var Greg, mest konkreta matnyttigheterna för pokerbordet tycker jag Mats kom med.

 

Mycket bra arrangemang och Ola styrde upp schemat mycket bra och eldade på lagom mycket för att det inte skulle dra ut för mycket på tiden och samtidigt fick intressanta saker diskuteras klart. Kul också att träffa Stefan Diös som jag såg upp till som liten för hans kraftiga kunskaper i ämnet Kalle Anka (synd att jag inte hann sätta mig och diskutera lite med honom, herr Anka ligger mig fortfarande mycket varmt om hjärtat).

 

Synd oxo att jag var tvungen att gå innan filmvisningen, men det var inte arrangemangets fel utan mitt.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde ju en sak i mina kommentarer.... Kanske har någon redan skrivit om detta, men jag orkar inte läsa genom hela tråden och kolla detta....

 

Som cashgame-spelare (i första hand) tycker jag att det hade varit trevligt med någon föreläsning inriktad mot cashgame. Fyra turneringsspelare, en SnG-spelare och noll cashgamespelare som föreläsare tycker jag var lite ojämn fördelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skydda sig mot dollarfall genom att köpa valuta i Argentina, Turkiet och Ryssland (som föreläsaren skröt med hade varit så lyckat) är som att skydda sig mot förluster i Texas genom att spela 7 card stud 15% av sin speltid. Bara ett annat sätt att ta risker, och riskspridning är iofs bra, men ingen motvikt mot dollarfallet, som ju var meningen

 

Nja, det var inte det som var huvudsyftet med att ta risken i tre expansiva valutor kontra dollar. Syftet att köpa en valutakort som ligger lång i de tre valutorna och kort i dollar är dels att tjäna pengar på ett dollarras men det viktigaste huvudsyftet var att hedga (skydda) sin pokerbankroll om man har en större bankroll på exempelvis NETeller i dollar. Den positionen kan du köpa dig på din egen bank som vet vilket instrument/valutakorg som är bäst.

 

Om du har en bankroll på $100 000 idag som är värd 730 000 SEK och vill att samma $100 000 ska vara värda 730 000 SEK om 12 månader kan du hedga dig med en valutaposition i USD/SEK. Magnus föreslog istället att du borde ta en option med en valutakorg bestående av tre expansiva valutor kontra USD istället för SEK.

 

Jag såg iaf inte hans valutakorgsförslag som riskspridning utan mer som ett förslag att riskneutralisera sina pokerpengar i dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg iaf inte hans valutakorgsförslag som riskspridning utan mer som ett förslag att riskneutralisera sina pokerpengar i dollar.

 

Ja, men det är ju just riskneutralisering det inte blir när du väljer att "neutralisera" genom att ta en annan risk. Det är därför jag är så kritisk mot hans förslag, det är ju ett direkt felaktigt påstående. Det finns ingen koppling mellan att dollarn går ner och de andra tre valutorna går upp (jo, det kan finnas en liiiiiiten, ytterst svag kopplande effekt där, men den är så liten att det absolut inte är korrekt att påstå att man skyddar sig mot dollarfall genom att köpa dessa tre valutor).

Lek ex-vis med tanken att riksbanken höjer räntan kraftigt. Då kommer kronan att stiga kraftigt i värde, vilket gör att dollarn blir mindre värd. Dock kommer kronan då att stiga i värde även gentemot argentinsk, turkisk och rysk valuta. ==> Lång näsa på den valutasäkringen.

 

Vill man neutralisera sig mot dollarfall är det betydligt vettigare att köpa någon form av finansiellt instrument som verkigen går upp i värde direkt kopplat av att dollarn går ner.

 

Jag har aldrig handlat med den typen av instrument, och kan därför inte ge något exakt råd om vad man ska köpa, men jag kan ju som likartat exempel nämna att jag i min aktieportfölj gärna mixar företag som tjänar och förlorar på fallande/stigande dollar, som oljebolag (tjänar på hög dollar) och SSAB (tjänar på låg dollar). Däremot köper jag inte Avanza (tämligen dollaroberoende) för att skydda mina oljeaktier mot dollarfall. (Däremot köper jag Avanza av andra skäl.)

 

Köp alltså ett riktigt dollarskydd istället för tre andra valutor som kan gå ner samtidigt som dollarn, om du på detta sätt vill skydda ditt pokerkapital.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personlighetstyper

Betyg: 7.

+ aktiverade publiken

+ bra ämne

- för kort

- ingen återkoppling med senare föreläsare. Hade varit klockrent om varje föreläsare som kom därefter fick berätta vilken personlighetstyp de är och hur andra uppfattar dom.

 

2 SnG

Betyg: 7

+ ämne

+ skönt ödmjuk kille med intressanta åsikter

+ intressanta visade händer

- pokerfilmen, var helt meningslös. Kändes som utdrygningsmaterial.

 

3 Cosmopol

Betyg: 4

+ bra föreläsare, stabilt intryck

- ämnet

 

4 Money Management

Betyg: 4

+ funderingar kring valutasäkring var intressant

- ämnet

 

5 Skattesituationen

Betyg: 7

Trodde det här skulle bli det minst intressanta ämnet, men föreläsaren var intressant, vältalig och gav bra exempel på hur rättläget ser ut och hur komplicerat det egentligen är.

+ bra föreläsare

+ lagomt tilltagen tid

- ämnet (bara litet minus)

 

 

6 Greg

Betyg: 10

Världsklass! Så kul att ni fick dit honom. Märktes att han hade rutin på att föreläsa.

+Självsäker personlighet med många bra historier

- inget

 

7 Ken

Betyg 8

+ Aktiverade och fångade publiken

- för kort tid, vi hann ju bara med ett eller två exempel

 

 

8 Bo/Anders

Betyg: 5

+ intressanta historier

- Kändes lite väl improviserat

 

Frirullen

Den stressades sönder och bidrog inte just med något. Om man nu ska köra den så är det väl bättre att ha kortare tid mellan höjningarna av blindsen och inte stressa så mkt vid borden.

 

I det stora hela ett bra arrangemang. Jag tycker dock att det är bättre att inte trycka in så många ämnen utan att fokusera på några områden.

 

Slutbetyg: 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...