Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em (NL$50) (6 handed) link

Button ($91.17)

SB ($45.05)

Hero ($37.15)

UTG ($88.01)

Preflop: Hero is BB with 6:spade:, 6:diamond:.

UTG calls $0.50, 2 folds, Hero raises to $1.50, UTG calls $1.50.

Flop: ($4.25) 5:heart:, 6:heart:, 9:diamond: (2 players)

Hero bets $4.00, UTG raises to $8.00

Har inga stats på Fi eftersom vi bara spelat ca. 10 händer mot varandra. Vad ska jag göra här? Re-raise eller ska jag syna för att mjölka honom på mer pengar men riskera att färgen kommer på turn.

Postad
Har han färgdrag så bör han definitivt mjölkas redan på floppen

Jag förstår inte vad du menar. Jag vet ju inte om han har ett färgdrag men risken finns och jag ser rätt så ofta folk som minraisar med dessa för att de vill maskera sin hand.

Postad

Jag skulle yha betat pott, han kommer säkert calla på floppen. Sen hade jag beta lite mer en halva potten på turn. Han kommer säkert vilja se turn iallafall, sätter han så gör det ju inget för du vinner ju i längden. Så gör jag iallafall :D

Postad

Jag förstår inte vad du menar. Jag vet ju inte om han har ett färgdrag men risken finns och jag ser rätt så ofta folk som minraisar med dessa för att de vill maskera sin hand.

Vad är det du inte förstår?

Har han ett färgdrag så leder du och genom att beta pot ger du honom inte odds att syna.

Postad

Vad är det du inte förstår?

Har han ett färgdrag så leder du och genom att beta pot ger du honom inte odds att syna.

Re-raisar jag finns möjligheten att han lägger sig. Callar jag får han odds men jag får in mer pengar på turn. Hur mycket tycker ni är lämpligt att betta?

Är inte säker på att han har ett färgdrag heller utan han kan ha överkort, överpar eller vad som helst.

Postad
Re-raisar jag finns möjligheten att han lägger sig. Callar jag får han odds men jag får in mer pengar på turn. Hur mycket tycker ni är lämpligt att betta?

Är inte säker på att han har ett färgdrag heller utan han kan ha överkort, överpar eller vad som helst.

Precis, eftersom du inte kan göra en kvalificerad gissning på vad han sitter på för hand ska du beta pott. Dels för att inte ge honom odds att syna med ett färgdrag och dels för att få info om vad han kan sitta på för hand.

Postad

Om han sitter på färgdraget och du vill höja så att det inte blir ev+ för honom att syna, och om vi antar att du är beredd att syna allin om han träffar färgen.

Då tror jag du måste höja slänga in ca 24$ på floppen (tror jag räknat rätt).

Man vill ju ge motståndarna lite ev, dvs tvinga dem göra misstag. Det är ganska enkelt att slänga ett färgdrag när man ser att det är ev- att slänga. Därför satsar man inte 24 utan lite mer än pott.

Att bara syna tycker jag är fel. Efter att han har höjt är han garanterat beredd att syna en del på floppen. Att slöspela ett set blir ofta dyrbart.

Postad
Att bara syna tycker jag är fel. Efter att han har höjt är han garanterat beredd att syna en del på floppen

Varför då? Ett 3-bet från oss är ett väldigt starkt move och jag kan inte se varför han "garanterat" ska syna det.

Dock tycker jag att du ska re-raisa här. Att "ta reda på var du står" har absolut noll betydelse, det du vill göra är att få in mer pengar när du fortfarande får action av sämre händer. Landar ett hjärter eller stegkort efter att du bara har synat får du jobbigt att spela vidare.

Om du sedan höjer till 20 eller all in spelar inte så stor roll. Om han nu har ett färgdrag (vilket han antagligen inte har) kommer han ändå lägga in mångdubbelt pott för att se turn. Så höj till något du tror han kan syna.