Gå till innehåll

Någon som provat koffeintabletter vid spel?


John M

Recommended Posts

Min erfarenhet av koffeintabletter om du redan är relativt pigg och alert, är att du bara blir stirrig och får en skum uhh... "hackig" känsla i kroppen.

 

Har du nån gång hällt i dig 2 kannor kaffe på kort tid?

 

hehe nej inte två kannor, men 5 koppar på typ 20 sekunder. Blev rätt på alerten då, inge bra för min mage dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon annan skrev så dämpar det trötthetskänslan och man fungerar "normalare" än utan om man börjar känna sig hängig men man får ingen "boost" av det.

 

Fick det bekräftat på:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein

 

"Koffeinets effekt beror främst på att den blockerar receptorer för adenosin. Adenosin är en signalsubstans som dämpar vakenhetsgraden."

 

Jag brukar ta 2 tabletter just om tröttheten börjar komma och jag inte vill sluta spela. För mig hjälper det i alla fall någon timme extra eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat de i samband med spel men jag köpte någon forma av tabbleter som var receptbelaggda i Sverige men inte i Grekland. Ruggig effekt Kunnde inte sitta still fick en enorm energi kick :twisted:

 

 

Säkerligen en tablett som heter EFEDRIN även i missbruksled döpt till "Fattigmansamfetamin".Dopingklassad inom idrott likväl som koffein i stora mängder. Man borde kankse börja dopningtesta pokerspelare??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat de i samband med spel men jag köpte någon forma av tabbleter som var receptbelaggda i Sverige men inte i Grekland. Ruggig effekt Kunnde inte sitta still fick en enorm energi kick :twisted:

testat det också , ruskigt jävla bra effekt.

Perfekt fall man ska till gymmet , man känner sig som Mike Tyson :lol:

Effedrin var det jag testa iallafall.

 

 

Juste... testa det i samband med sprit också en gång också. Jag tålde mycket sprit jämfört me om jag inte tog tabletterna, därav en GRYM bakfylla som man aldrig trodde skulle ta slut :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att en energidryck funkar precis lagomt om man börjar bli trött och okoncentrerad... Om det ä koffeinet, placebo eller en blandning låter jag vara osagt, men funkar bra för mej iaf. Så klarar man somna efter en timma om man vill oxå. =)

 

Uh, energidrycker klarar jag inte av. Ibland har jag kört några vodka och redbull sent på natten och trots att jag varit sjukt full har jag inte kunnat somna.

 

Koffeintabletter ger jag inte mycket för. Jag, som är tedrickare, överdoserar ofta och blir helt skakig av allt koffein. Det är mycket bättre att ta en stor mugg med te, för då kan man njuta av teet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog spelat poker på nästan allt man kan stoppa i sig för att hålla sig pigg. Dessvärre brukar bieffekterna ofta göra att spelandet går åt skogen. :evil:

 

Tänkte egentligen bara skriva några varningens ord angående effarna eftersom ingen annan har gjort det. Efedrin är väl en astmamedicin tror jag som ökar syreupptagningen på nått sätt. Det gör att man får en hjärtverksamhet som är helt sjuk. Ibland så känner man hur hjärtat dunkar i 280 mot bröstkorgen. Hjärtklappning typ. Sen får man sjukt svårt att pissa oxå, vilket ibland leder till blåskatarr :? .

 

Men pigg blir man LÄNGE, och som nån annan skrev i tråden, man kan utan vidare sopa i sig dubbla mängden alkohol mot vad man brukar kunna. Baksmällan blir därefter dock d.v.s typ dubbelt så jävlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efedrin är väl en astmamedicin tror jag som ökar syreupptagningen på nått sätt. Det gör att man får en hjärtverksamhet som är helt sjuk. Ibland så känner man hur hjärtat dunkar i 280 mot bröstkorgen. Hjärtklappning typ.

 

Vid astma krampar luftvägarna muskulatur så att diametern inskränks, och det blir svårt att andas. Efedrin stimulerar s.k. "beta-receptorer" i dessa muskler så de slappnar av och på så sätt blir det lättare att andas igen.

 

Liknande betareceptorer finns även i hjärtat men här bli effekten en ökad hjärtfrekvens istället.

 

Receptorer för Efedrin finns även i hjärnan där effekten bl.a. blir ökad koncentrationsförmåga och ökad vakenhet.

 

Varför efedrin är förbjudet i vissa länder beror på att biverkningarna anses vara till större nackdel än de positiva effekterna, och det finns andra substanser/läkemedel med färre nackdelar. Man blir piggare, men riskerna för hjärtkomplikationer är ruskigt höga jämfört med exempelvis koffein.

 

Folk som tar efedrin i alla fall brukar försvara sig med att "men det är ju bara vanlig astma-medicin", vilket är ett ganska dåligt argument. Biverkningarna var inte kända när efedrin började användas som just astmamedicin för många år sedan och idag används det knappast längre, och i så fall endast i små doser i vissa läkemedel.

 

Dessutom stämmer det inte att man "kan" dricka dubbelt så mycket alkohol om man tagit efedrin innan, men kroppens försvarsmekanismer när man druckit alldeles för mycket dämpas. Ganska farligt det med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill reda ut 2 saker.

 

Ang effedrin och din bakfylla; Anledningen är att du driver ut mer vätska än vanligt. När du dricker alkohol så är det pga din ökade vätskedrivning du får bakfylla. Effedrin bidrar kraftigt till ett ökat vätskedrivande. Därför kan man både bli fullare än normalt samt få en större bakfylla.

 

2: Kombinerar man 2-3 koffein tabletter med 50-100mg effedrin och en magnecyl.. Så vinner man en hel del MTTS kan jag lova;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hållt på med efedrin när jag spelat poker och när jag varit ute och festat..liten varning bara för att festa med efedrin du tål mycket mer alkohol som kan vara riktigt farligt, för mej slutade det med magpumpning. Så används helst inte efedrin när du ska dricka , kan bli riktigt farligt då man tål väldigt mycket alkohol..

 

Men jag tar det gärna vid en lång pokerdag, men inte i för stor dos tar du en lagom dos efedrin kommer du bara känna dig pigg och skarp. Perfekt studiehjälpmedel också. Tar du för mycket kommer du kännna ( och va hyper-aktiv) och kanske känna av en del bieffekter såsom Hjärtklappning, hungerdämpande, muntorrhet osv hjärtklappning är inte särskilt kul.

 

Men jag skulle säga att efedrin är ett BRA studiehjälpmedel/bra

vid pokerbordet i LAGOM doser.

 

Ps. Funkar riktigt bra i gymmet också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...