Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
sicken dynga, har nån gett björn rosenström ett engelskt lexicon?
Du är så härligt alternativ Eury! Hur vet man vad man ska tycka jämt för att tycka rätt? Finns det nåt PK-lexikon? :P

Jag antar att "PK" är ngt slags bondskiffer för "smak"?

Postad
Du är så härligt alternativ Eury! Hur vet man vad man ska tycka jämt för att tycka rätt? Finns det nåt PK-lexikon? :P

Jag antar att din världsbild stämmer bättre när du kan göra ogrundade antaganden.
Postad

Ehh... skit ja.

Men att jämföra honom med Björn Rosenström är väl ungefär som att jämföra HCZ med ett hockeylag i div. 3

Rosenström är dessutom välutbildad, så han skulle säkert klara sig rätt bra utan lexikon :)

Postad

Roligt? Nej

Snubbens engelska ar ratt skum. Han har anda hyfsat uttal pa det mesta men de lattaste orden klarar han inte...

"Don' believe a word that he sejs

He only want you in the hey"

Klockren Svengelska! :D

Postad
Roligt? Nej

Snubbens engelska ar ratt skum. Han har anda hyfsat uttal pa det mesta men de lattaste orden klarar han inte...

Precis som dom flesta svenskar, generellt sett är ju svenskar riktigt ruttan på engelska.

Postad
Precis som dom flesta svenskar, generellt sett är ju svenskar riktigt ruttan på engelska.

Jämfört med vem?

Har alltid trott att vi stått oss bra i jämförelse med resten av Europa.

Postad
Roligt? Nej

Tycker mer det låter som: dont believe a thing that he seyzzzzz....

iaf, bästa textraden 'är nog: "all men are pigs and i am gay"

Postad

Jag antar att din världsbild stämmer bättre när du kan göra ogrundade antaganden.

jag har inte fog för att säga att du saknar smak?

Postad

Svenskar ar generellt sett bra pa engelska jamfort med ovriga skandinaviska lander. Det var darfor jag blev forvanad over att hans svenska brytning los igenom pa de mest enkla uttal...

Postad

Absolut inte! Har jag någonstans skrivit att jag tycker att det där var bra? Och även om jag hade det så kan ju knappast du avgöra vad som är bra och dålig smak.

Att skriva att någon annan pysslar med bondskiffer när man själv är en utflyttad norrlänning är ju lite som att kasta vässade spett i gummibåt (jag har för mig att jag läste nånstans att du var från Gävle och allt norr om Uppsala är som bekant lappträsk). För övrigt hyser jag den största respekt för bönder och jag önskar nästan att jag kunde titulera mig bonde.

Postad

Absolut inte! Har jag någonstans skrivit att jag tycker att det där var bra? Och även om jag hade det så kan ju knappast du avgöra vad som är bra och dålig smak.

Att skriva att någon annan pysslar med bondskiffer när man själv är en utflyttad norrlänning är ju lite som att kasta vässade spett i gummibåt (jag har för mig att jag läste nånstans att du var från Gävle och allt norr om Uppsala är som bekant lappträsk). För övrigt hyser jag den största respekt för bönder och jag önskar nästan att jag kunde titulera mig bonde.

Att du ens orkar störa dig på att jag ogillar smörjan kändes väl som ett tecken på att du kanske fann tycke för det hela, liksom.

Och självklart är varken jag eller någon annan representant för den objektiva sanningen vad gäller smak, men är man helt off (Rosenström, Meduza, hårdrock) kommer åtminstone jag skrika så högt och hånfullt, bara för att visa.

Och ja, jag liver av småstadsmänniskan som flyttat till Stockholm-komplex, what else is new?

Jag tycker förvisso att småstadsbor som grupp (i vart fall dom jag har träffat, dvs många) är mindre intressanta än dom storstadsbor jag träffat (samma lika där). Det är liksom mindre och smalare alternativ...till exempel andelen människor från vardera grupp som aldrig kan höra någon nämna Guinness utan att säga "höhö, den blir man ju så mätt av, som vörtlimpa" el dyl. Eller ta bara alla dessa bilar...

Ja just det, ska väl kanske passa på att säga att när jag generaliserar så här är det i princip alltid i skämtsam ton (därmed inte sagt att inte du eller någon annan ändå får uppfatta det som tämligen korkat), och gångerna det handlar om något viktigare, såsom politik, handlar det mer om den stora tröttheten inför att diskutera dylika frågor på ett borgarforum.

Uj...det blev ett herrans raljerande. Inte illa för en nyvaken jag, troligen någonting som blev oläsbart, eller något som glömdes bort, dock.

Postad
En lång text.
Jag finner det mest lite lustigt att många människor med en "smal" eller "alternativ" (som dock inte är alternativ eftersom så inihelvete många andra delar den att den rent av är main stream) smak tycker att de sitter inne på sanningen vad gäller god smak. Nu skriver du ju rakt av själv att varken du eller någon annan gör det så jag får väl ta ditt ord för det.

Jag stör mig ändå lite på att det är ok att hacka på bondlurkar som gillar Eddie Meduza och framställa dem som allmänt lobotomerade och i nästa andetag med halvslutna ögon förklara att Sverige har ett diskriminerande samhälle och yada yada. Nu syftar jag inte enbart på dig men tro mig, du och dina åsikter är inte så unika. I alla fall inte de som har framgått här på pf. Det går liksom för sig att diskriminera och generalisera så länge det är rätt grupp man dissar.

Dessutom är jag inte säker på att det här forumet är borgerligt och jag skulle bli trött av att diskutera politik på vilket forum som helst. Men om man nu ska diskutera politik så borde det väl vara bättre om många är av motsatt åsikt? Annars blir det ju inte så mycket att diskutera.

Att storstadsmänniskor är mer intressanta än småstadsmänniskor generellt är ju en åsikt som du givetvis får ha. Jag har mina rötter i Stockholm och har större delen av min släkt där och jag håller definitivt inte med. Det är möjligt att det är lättare att ha en åsikt som avviker från mängdens och hitta likasinnade i en storstad än i en liten by med 500 invånare.

Jag tycker nog att många av de småstadsmänniskor jag har träffat har både integritet och intelligens och framför allt är de inte så jävla rädda för att kliva minoriteter på tårna att de blir tråkiga att diskutera med.

Postad
Jag finner det mest lite lustigt att många människor med en "smal" eller "alternativ" (som dock inte är alternativ eftersom så inihelvete många andra delar den att den rent av är main stream) smak tycker att de sitter inne på sanningen vad gäller god smak. Nu skriver du ju rakt av själv att varken du eller någon annan gör det så jag får väl ta ditt ord för det.

Jag skulle personligen inte kalla min smak särskilt smal eller alternativ.

Kanske indie lite. Men, precis som du säger, jag är ju inte direkt ensam med att gilla Pixies, Concretes och Bill Murray liksom, om vi nu talar populärkultur. Alt mainsream kanske?

Jag stör mig ändå lite på att det är ok att hacka på bondlurkar som gillar Eddie Meduza och framställa dem som allmänt lobotomerade och i nästa andetag med halvslutna ögon förklara att Sverige har ett diskriminerande samhälle och yada yada. Nu syftar jag inte enbart på dig men tro mig, du och dina åsikter är inte så unika. I alla fall inte de som har framgått här på pf. Det går liksom för sig att diskriminera och generalisera så länge det är rätt grupp man dissar.

Jag har väldigt svårt för generaliseringar, men jag förstår om jag uppfattas som inkonsekvent. Jag tänker genast att ett Eddie Meduza-fan har mkt låga krav på underhållning och är ganska oavancerad i sitt förhållningssätt till populärkultur. Det är en fördom, det är kanske något jag behöver jobba med, men det innehåller också en del sanning.

Därmed inte sagt att personen i fråga är dum, jag skulle tro att dom flesta riktigt intelligenta människor jag känner faller under kategorin "Maiden och hockey". Men det här är samtidigt någonting jag sällan drar särskilt stora växlar av, förrutom när jag bitchar mig. Jag vet dessutom att mitt bitchande uppfattas kraftigt annorlunda online jämfört med irl (kalla det brist på jag vet inte vad...personkännedom/kommunikationsinsikt om du vill).

Däremot förstår jag inte riktigt var diskrimineringar kommer in. Visst, det finns säkert dussintals kvinnor i Sverige som aldrig fått chansen att fyllehångla med mig pga sin fäbless för Shakira eller så, men jag antar att du syftade på någonting annat.

Dessutom är jag inte säker på att det här forumet är borgerligt och jag skulle bli trött av att diskutera politik på vilket forum som helst. Men om man nu ska diskutera politik så borde det väl vara bättre om många är av motsatt åsikt? Annars blir det ju inte så mycket att diskutera.

Givetvis, om man verkligen vill ha en givande och utvecklande debatt skadar det knappast att ha ett flertal skarpa minnen från "den andra sidan" att tampas med. Men såsom mången diskussion på det här - och andra pokerrelaterade - forum går, så blir jag mest levnadstrött av att läsa den (nu överdriver jag) kollektiva högerapatin.

Jättefina människor många av dom, absolut, men jag blir ganska negativt inställd till sansad debatt när folk blandar in Göran Perssons privatliv i diskussioner om t.ex Svenska Spels ageranden i diverse frågor. Pajkastning, tror jag det kallas.

Att storstadsmänniskor är mer intressanta än småstadsmänniskor generellt är ju en åsikt som du givetvis får ha. Jag har mina rötter i Stockholm och har större delen av min släkt där och jag håller definitivt inte med. Det är möjligt att det är lättare att ha en åsikt som avviker från mängdens och hitta likasinnade i en storstad än i en liten by med 500 invånare.

Ja, det är en stor fördel. Dessutom är människor i gemen i större utsträckning "utsatta" för oliktänkande och "annorlunda" människor, och därmed försvinner "annorlunda är farligt-komplexet".

Jag tycker nog att många av de småstadsmänniskor jag har träffat har både integritet och intelligens och framför allt är de inte så jävla rädda för att kliva minoriteter på tårna att de blir tråkiga att diskutera med.

Att småstadsmänniskor är lika intelligenta som storstadsmänniskor tvivlar jag inte på, vad gäller integritet har jag ingen aning, men just hanterandet av minoriteter är en av mina största beefs med småstadsmänniskor.

Det gäller huvudsakligen, men inte uteslutande, homofobi och vardagsrasism.

Postad

Vad jämför du med då? Engelsmän? Dig själv?

Med dom som kan prata engelska.

Postad

Vad jämför du med då? Engelsmän? Dig själv?

Med dom som kan prata engelska.

Och vilka ar det som "kan prata engelska" da? Engelsmannen sjalva? Amerikaner? Sydafrikaner? Australiensare? Kanadensare? Kongoleser?