Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ship it! Eh, eller..grattis!

Snabb föräldraguide:

1 - Lita till ert egna omdöme. Ni kommer få så många goda råd så det kommer spruta ur öronen, men till sist är det ni som känner ert barn bäst.

2 - Se nummer ett.

Postad
Som sagt, ett stort grattis an en gang Per! Men nu undrar jag bara nar du tankte dyka upp i London? Lar ju inte bli forran lille Sebastian tagit studenten eller nat... :cry:

Nejdå! Jag kan nog komma nån helg efter sommaren iallafall! :)

Men just nu vill man bara gosa och bära och byta blöja och laga mat åt mamman osv osv..

Återigen tack alla som skriver.. på fullaste allvar värmer det i hjärtat att läsa era gratulationer och lyckönskningar! De flesta av er känner jag inte, och det gör saken på sätt och vis ännu finare. Att ni tar er lite tid att skriva en gratulation till en främmande människa är faktiskt riktigt vackert! Stort tack än en gång!

Postad

Snabb föräldraguide:

1 - Lita till ert egna omdöme. Ni kommer få så många goda råd så det kommer spruta ur öronen, men till sist är det ni som känner ert barn bäst.

2 - Se nummer ett.

Bästa föräldraråden någonsin. Särskilt 2:an.

:)

Postad

Snabb föräldraguide:

2 - Se nummer ett.

Bästa föräldraråden någonsin. Särskilt 2:an.

:)

Mmm, det är ju det där som är problemet. Det skulle anses som oseriöst av BVC/MVC att säga så, så därför ljuger de ihop en massa dravel som tyvärr alldeles för många föräldrar går på. När till och med Dogge Doggelito får hålla föredrag om hur man är en bra förälder, då fattar man ju att det inte är så komplicerat som vi luras att tro. :)

PS. RS-virus är världens största myt. ;)

Postad

jag får nog ändå försvara MVC och BVC lite. Vi har mest fått höra att vi vet bäst själva hur vårt barn fungerar och de råd vi fått är av mer "handfast" natur, som t.ex ett smart grepp när man badar honom osv. De "värsta" rådgivarna är våra respektive mammor som vet en hel massa saker.. :) men, de vill ju bara väl.

Det är verkligen häftigt hur mycket man kan helt instinktivt; hur han vill bli buren och när hans små skrik ibland betyder "HALLÅÅÅÅ JAG FIIIIIIIIINNSSSS" och när det betyder att "ok farsan, jag har bajat ner hela ryggen". Och detta efter bara 2 dagar.

Nu har vi precis kommit hem! Han började med att kissa mig rätt i munnen när jag bytte på honom. :lol:

Nu måste pappaforum igång så jag får fler att prata med!

kram på er.

Postad
jag får nog ändå försvara MVC och BVC lite. Vi har mest fått höra att vi vet bäst själva hur vårt barn fungerar och de råd vi fått är av mer "handfast" natur, som t.ex ett smart grepp när man badar honom osv. De "värsta" rådgivarna är våra respektive mammor som vet en hel massa saker.. :) men, de vill ju bara väl.

Det är verkligen häftigt hur mycket man kan helt instinktivt; hur han vill bli buren och när hans små skrik ibland betyder "HALLÅÅÅÅ JAG FIIIIIIIIINNSSSS" och när det betyder att "ok farsan, jag har bajat ner hela ryggen". Och detta efter bara 2 dagar.

Nu har vi precis kommit hem! Han började med att kissa mig rätt i munnen när jag bytte på honom. :lol:

Nu måste pappaforum igång så jag får fler att prata med!

kram på er.

En liten fetishist! :)

Borde för övrigt heta FVC.

Postad

2 - Se nummer ett.

Förlåt, men jag måste få reda ut det här. Korrekt tolkat är rådet jättebra, felaktigt tolkat är det fullständigt idiotiskt.

Lyssna på alla råd ni får! Sedan kan ni välja friskt, men vad ni än gör - lyssna alltid. Man kan vara en fantastisk förälder och ändå missa en aspekt, eller till och med skada ett barn för att man menar för väl. Jag vill inte gå in för mycket på min egen växt och definitivt inte snacka skit om mina föräldrar, men jag vågar helt klart påstå att många föräldrar borde lyssna mer på råd de får från andra.

Edit: Jag tror säkert att Othello menar samma sak som jag eller iaf knappast något illa, men det känns som en klart viktig distinktion att göra.

Postad

2 - Se nummer ett.

Förlåt, men jag måste få reda ut det här. Korrekt tolkat är rådet jättebra, felaktigt tolkat är det fullständigt idiotiskt.

Lyssna på alla råd ni får! Sedan kan ni välja friskt, men vad ni än gör - lyssna alltid. Man kan vara en fantastisk förälder och ändå missa en aspekt, eller till och med skada ett barn för att man menar för väl. Jag vill inte gå in för mycket på min egen växt och definitivt inte snacka skit om mina föräldrar, men jag vågar helt klart påstå att många föräldrar borde lyssna mer på råd de får från andra.

Edit: Jag tror säkert att Othello menar samma sak som jag eller iaf knappast något illa, men det känns som en klart viktig distinktion att göra.

Jag håller helt och hållet med.

Viktigt att vara ödmjuk i rollen som förälder. Jag tror vi alla här menar det du formulerade så klockrent.

Pappaforumet ser finfint ut! :)