Gå till innehåll

NLT - SnG, Blindsförsvar #1


Recommended Posts

Har ju fått lite kritik för att jag är för vek när det gäller att försvara mina blinds. Själv menar jag att jag anpassar mig efter motståndet. Här är ett exempel på hur det kan se ut:

 

KYSlim05 är tajtpassiv och har höjt eller betat 0 händer hittills. Plötsligt vaknar han upp från mellanposition och höjer till 3xbb. Jag har AJo i BB.

 

PokerStars Game #4908294400: Tournament #24599514, $15+$1 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/12 - 03:04:56 (ET)

Table 24599514 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: WB123456789 (1295 in chips)

Seat 3: crispy4505 (1155 in chips)

Seat 4: Derek Acorah (1175 in chips)

Seat 5: Myssion (3325 in chips)

Seat 6: Ax1Rose (1635 in chips)

Seat 7: GQBURGER (1160 in chips)

Seat 8: lanternfish (2430 in chips)

Seat 9: KYSlim05 (1325 in chips)

Derek Acorah: posts small blind 50

Myssion: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [A:h: J:c:]

Ax1Rose: folds

GQBURGER: folds

lanternfish: folds

KYSlim05: raises 200 to 300

WB123456789: folds

crispy4505: folds

Derek Acorah: folds

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill väl inte hamna all in mot honom med den här handen vilket det nog kommer att bli om du höjer och han inte foldar. Syn för att se floppen tror jag inte lönar sig, risken är att det inte blir så mycket action om du träffar A eller J och leder. Så fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slänga handen är bara rätt om Fi sitter med AA/KK/AK/AQ med alla andra händer så är det rätt att syna för att hoppas att se ett A på floppen.

 

Att slänga när man är chip-leader är tight spelat i detta läget. Med Gigabets block i tankarna så har du pengar och spendera på att slå ut motståndaren. Greg Raymer hade förmodligen utan tvekan gjort en stop-n-go i detta läget.

 

Syna och se vad floppen kan innehålla som du kan ha nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push push push.

 

För att...?

 

Given syn med ditt stackdjup.

 

Varför det? Vad sätter du på honom för HD? Hur ser du på hans stackdjup?

 

Jag ser inte hur något annat än räjs/fold kan vara bra här.

 

Vetgirig sammanfattade det bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid tyckt att konceptet med att "försvara sin blind" är ganska överskattat. Är han en passiv tomte som du skriver lär du kunna hitta ett bättre läge att sno hans stack. Det enda du kan göra är att ställa och hoppas på syna av en sämre hand eller ett lägg av tex AQ. AA-JJ lär han inte lägga om han inte är helt dum. Syna funkar inte då han kommer att vara komitted efter ett bet på floppen. Kom ihåg att du även har kass possition resten av handen.

Jag hade gett honom mina 100 marker och väntat på bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given syn med ditt stackdjup.

 

Varför det? Vad sätter du på honom för HD? Hur ser du på hans stackdjup?

 

Jag ser inte hur något annat än räjs/fold kan vara bra här.

 

Att slänga handen är bara rätt om Fi sitter med AA/KK/AK/AQ med alla andra händer så är det rätt att syna för att hoppas att se ett A på floppen.

 

Att slänga när man är chip-leader är tight spelat i detta läget. Med Gigabets block i tankarna så har du pengar och spendera på att slå ut motståndaren. Greg Raymer hade förmodligen utan tvekan gjort en stop-n-go i detta läget.

 

Syna och se vad floppen kan innehålla som du kan ha nytta av.

 

Vetgirig sammanfattade det bra..

 

De är väl den HD:n jag kan sätta honom på, lägg till QQ och JJ, och det är det jag menar med att en syn känns rätt usel. Vilken flopp skulle jag kunna tänkas ha nytta av?

 

EDIT: Liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slänga handen är bara rätt om Fi sitter med AA/KK/AK/AQ med alla andra händer så är det rätt att syna för att hoppas att se ett A på floppen.

 

Att slänga när man är chip-leader är tight spelat i detta läget. Med Gigabets block i tankarna så har du pengar och spendera på att slå ut motståndaren. Greg Raymer hade förmodligen utan tvekan gjort en stop-n-go i detta läget.

 

Syna och se vad floppen kan innehålla som du kan ha nytta av.

 

Som du resonerar är det rätt att ställa med KK här om fi har QQ men fel om han råkar ha AA?

 

Gigabets block tycker jag personligen är lite väl flummiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 13xBB i stacken, om han är skapligt tajt så känns en raise på 3xBB verkligen som en hand han VILL ha action med. Skulle inte ha några problem att folda där. Finns väl liten risk att han kan sitta på TT vilket ger coinflip, annars tror jag att man i största del är efter på kicker (3 outs) eller att han har QQ-AA (smoked).

 

Syn känns helt uteslutet, för om hero missar flopp blir det jobbigt (fi är juh skapligt commited redan, foldar nog inte gärna oavsett flopp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm all for re-steals men har han inte höjt en hand fram tills nu lär han ju inte vara på en steal?

 

Säger man autopush här tycker jag att man spelar korten och inte spelarna. Över huvud taget tycker jag knappt att det kan kallas "blindförsvar" om en tight spelare har höjt ur MP. Känns inte direkt som att han försöker "sno" den och då behöver jag heller inte försvara den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...