Gå till innehåll

NLT - KK floppar set, är uppe mot stegdrag

Recommended Posts

Postad

Jag har alltid spelat fixed limit tidigare och anser att jag kan det på låga nivåer. Nyligen hade jag en liten bad streak och då testade jag lite andra pokerformer och fastnade för 5-card draw och NL Texas. Och det är det sistnämnda som skapar problem nu. Jag har märkt att jag ofta hamnar i situationer som jag inte tycker om. Situationer som inte direkt uppstår i FL, just för att det är fixed. Situationen nedan är inte direkt en sån jag pratar om, men lite ändå (min fiende hamnar lite i den situationen jag menar). En hand som ser bra ut före floppen, men som när de tre korten lagts ut nästan ser ut som 72 gör före floppen. Det är inte fallet i den här handen. nästa gång detta händer åker handen in här direkt för utvärdering. Det brukar sluta med att jag lägger mig nämligen för att jag blir rädd för ett bet från fienden. Nog tjatat om det, till handen.

MultiPoker No-Limit Hold'em, $25 BB (10 handed)

Hero ($28.1)

SB ($30.05)

BB ($53.52)

UTG ($3.9)

UTG+1 ($31.45)

UTG+2 ($41.45)

MP1 ($9.25)

MP2 ($26.7)

MP3 ($25.5)

CO ($18.73)

Jag vet inte nåt om de andra direkt. Jag har inte suttit vid bordet så länge och inte spelat NL så länge heller för att kunna avgöra om det är ett standardbord eller inte.

Preflop: Hero is Button with K:heart:, K:club:. SB posts a blind of $0.25.

2 folds[/color], UTG+2 calls $0.50, 3 folds, CO calls $0.50, Hero raises to $3, 1 fold, BB calls $2.50, UTG+2 folds, CO folds.

KK på knappen. Jag höjer nästan alltid till 6*bb om jag höjer och ingen annan har höjt före mig. Jag vet inte ens om det är en lagom höjning eller inte. Jag tycker mest om siffran 3 och det blir 6bb i det här fallet.

Flop: ($7.25) K:diamond:, J:club:, A:diamond: (2 players)

BB bets $3, Hero raises to $10, BB calls $7.

Ett set på floppen och en som synade mig före floppen. Han har antingen ett PP eller så har han två höga kort. QT? Nä, det tror jag inte. Jag höjer honom, men får syn. I det läget tycker jag att han absolut inte kan ha QT för då hade han väl slängt in allt. Men han har antagligen ett hålstegedrag (eftersom han trots allt synar) eller ett tvåpar kanske.

Turn: ($27.25) 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero calls $15.10 (All-In), BB calls $15.10.

Här kommer min totala brist på kunskap i NL fram. Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra, vad jag borde göra och vad fienden kommer att göra osv. Jag kom inte fram till nånting och tänkte att om jag slänger in degen så slipper jag ta fler beslut. Det kändes som den lättaste vägen ut...

River: ($57.45) 7:diamond: (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $57.45

Main Pot: $57.45, between Hero and BB. > Pot won by Hero ($57.45).

BB has Qh Ks (one pair, kings).

Hero has Kh Kc (three of a kind, kings).

Outcome: Hero wins $57.45.

Och sen blev det som det blev. Han hade ett par och ett drag till stegen och jag antar att det var därför han ville stanna kvar. Om jag ahde varit honom hade jag nog inte synat turnbettet från mig. Men det har han kanske rätt att göra ifall han tror att jag bluffar, för det är ju i princip det enda han kan slå (ifall han inte träffar sin stege). Men odds att dra till stegen har han ju inte och han kan knappast tycka att han har tre outs till sin Q med den brädan.

Jag blev glad som vann potten och jag tycker att han spelar fel, men det skiter jag i, för jag vill veta hur jag spelade.

Postad

Tycker att du spelar utmärkt.

Att trycka in de sista pengarna (~½pott) för att inte ge gratiskort till :diamond:-drag eller ensamma Q eller T känns som det enda rätta.

Mot osannolika QT har du tillräckligt med outs för att inte behöva fegspela.

Postad

Tycker oxå du spela helt utmärkt.

Däremot spelar han som en riktig tomte.

Vilken hand sätter han dej på egentligen?

Du raisar 6bb preflop. alltså borde du ha en bra hand. typ AA, AK, KK, AQ, QQ eller möjligtvis JJ.

Men eftersom du bettar igen så borde han ju se sej slagen med sin kung.

De enda händer du är slagen mot är ju AA och QT. så du gör helt rätt.

Hade han suttit på AA borde han raisat ditt bet preflop. och har han otroligt nog QT så får man väl köpa det.

Bara tacka å ta emot hans pengar :D