MadMulken Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 Jag vill testa spela Omaha men jag är väldigt osäker på vad som är bra och dålig starthänder osv.. så därför undrar jag om det finns några bra artiklar eller nåt man kan läsa om spelet. Sen så har jag ett par funderingar kring ett par händer om dom är dåliga // bra. __Hand 1__ 3 4 5 6 __Hand 2__ j j 3 A __Hand 3__ 2 3 6 8 __Hand 4__ 4 6 A 9 __Hand 5__ 3 4 9 K vore tacksam för svar om det är limp//raise//fold händer !! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundell Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 Vet inte om det här något men det vet nog någon av alla experter på PF. http://www.topomaha.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 Hand 1 är en premiumhand hand 2 går att spela SH Generellt ska du spela händer där alla 4 korten medverkar, alltså helst inte typ 5 6 Q K (den senare spelar man iofs ändå) DU vill att alla fyra ska medverka i handen eftersom det troligen ger dig möjlighet till redraws. Tänk något i stil med att du har 67QJ och motståndaren har 6789ss (single suited, alltså ett färgdrag): Och floppen är 345 , ni kommer hamna allin troligen och då frirullar han emot dig, dålig poäng kanske, men visar vikten av att spela händer där alla kort medverkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts