RemG Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Tjena. Tänkte starta en pokerklubb i södra stockholm (Haninge) men undrar lite hur jag ska gå till vägen med själva lokalen. Tycker det är svårt attt hitta någon som är bra och framförallt billig. Är det någon där ute som har någratips? eller kanske är den någon mer som vill vara med att starta klubben? Sammanfattat här är lite frågor... - Var hittar man en billig lokal? - Hur ska man sköta den ekonomiska biten? - Kan man söka bidrag till verksamheten? mvh. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
poker_oscar Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hos Sverok kan du söka bidrag, få hjälp med den ekonomiska biten och att hitta en bra och billig lokal. Hur Sverok ställer sig till pokerklubbar vet jag inte riktigt. Citera
Largo-Sama Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hos Sverok kan du söka bidrag, få hjälp med den ekonomiska biten och att hitta en bra och billig lokal. Hur Sverok ställer sig till pokerklubbar vet jag inte riktigt. Nej, Sverok ger 0kr i bidrag till pokerföreningar numera. Det är ändå bara småpengar de ger till sina föreningar. Citera
RemG Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Ett av de svåra problemen är att hitta en vettig lokal, behöver inte vara något "fancy" utan bara nåt ställe att hyra kanske 2 ggr i veckan. är det någon som vet hur man hittar en sådan eller vet vart jag ska leta? eller är det rent av nån som har lite plats över för lite hobbyverksamhet? mvh. Citera
poker_oscar Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Nej, Sverok ger 0kr i bidrag till pokerföreningar numera. Det är ändå bara småpengar de ger till sina föreningar. Ahaa, det var mer än jag visste. Ni skulle ju kunna klä ut er till orcher när ni spelar och kalla det hela lajv istället. Citera
Leif Klingemo Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hos Sverok kan du söka bidrag, få hjälp med den ekonomiska biten och att hitta en bra och billig lokal. Hur Sverok ställer sig till pokerklubbar vet jag inte riktigt. Sverok hänvisar pokerklubbar till Svenska Pokerförbundet. Citera
Cyntax Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Vi tänkte dra igång en klubb i okt/nov. Vi hade tänkt kontakta den lokala bridgeklubben och se om det gick att hyra in sig hos dem någon gång då och då. Alla skulle tjäna på det. Så mitt tips: -Hör med Bridge- eller Schackklubben! Citera
Recommended Posts