Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelet är £50 shorthanded på Crypto.

Suttit vid bordet i ~20 händer. Min motståndare i denna handen verkar extremt lös (ser i stort sett alla floppar) och hyffsat aggressiv.

Jag jobbar på att göra mitt spel enklare och spela mer straightforward så det gör jag här och hoppas att någon nappar. Skulle uppskatta lite kommentarer på hur ni tycker jag spelar handen. Checken på river har jag svårt att förklara och skulle speciellt uppskatta tips om hur jag bör spela här.

Tack på förhand.

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $66.94

UTG+1: $35.93

CO: $39.90

Button: $6.25

SB: $41.80

Hero: $67.15

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with [7d] [Kd]

UTG calls, 3 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: [Kh] [5h] [Ks] ($1.5, 3 players)

SB checks, Hero bets $1.5, UTG calls, SB folds.

Turn: [9s] ($4.5, 2 players)

Hero bets $3, UTG raises to $6, Hero raises to $21, UTG calls.

River: [8h] ($46.5, 2 players)

Hero checks, UTG checks.

Results:

Final pot: $46.5

Postad

Tkr det är helt okej att checka river där så länge du kmr syna vad han eventuellt betar. På det viset får du bättre värde om han väljer att "bluffa" river med något du slår samtidigt som du antagligen kmr lite billigare undan de gånger han har dig slagen

Tror inte du kan driva ut en bättre kung respektive färg genom att representera färg respektive kåk på river. Hängde du med? 8-)

Postad

Gillar inte riktigt den kraftiga reraisen på turn. Vad ska han ha liksom?

Om han inte är helt plommon och spelar K3o UTG så ligger du oftast långt efter om han inte viker. Du kan inte vika för något efter din bet då han har så grund stack.

De gånger han ändå hade vikt för ditt reraise på turn tror jag du vinner mer på att ta en syn och spela vidare på river. Bet-fold där tror jag ger dig betalt när du leder, samt att du inte behöver betala så vansinnigt mycket när du ligger under. Check-syn är ett enklare spel som också fungerar. Om du inte reraisar turn så kan du inte gärna vika din triss om han inte raisar ett bet från dig. Nu är stacken som sagt grund, annars hade check-raise-fold kanske varit att rekommendera på river. Du har trots allt långt ifrån nöten.

När du nu spelar som han gör betalar du av hans bättre kung. Hade han inte haft en bättre kung hade du tagit potten direkt där på turn. Att han minraisar turn med flushdrag tror jag ungefär noll på. Jag tror allt detta gäller så länge fi inte är überfiskig. Är han det så är det så kan det väl vara ett bra spel bara att få in degen i mitten, vilket du gör nu.

Postad

Tack för era inlägg. Jag tror nog att en reraise på turn är fel, och jag borde synat ner istället. Frågan är dock vad man kan syna på river när ett hjärter faller (även om det kanske inte är det största problemet så utgör det ett problem i vilket fall).

Det visade sig att liraren faktiskt var en riktig superfisk som spelade bort en 5-6 inköp senare, men här hade han mig slagen. ;)