Gå till innehåll

NL - Spel från blindsen och spel med trubbel kort

Recommended Posts

Postad

Hej alla!

Har tjuvläst här på forumet i några månader och nu har jag tagit mig mod och registerad mig

Har spelat från och till i cirka 2 år. Anser mig själv var en vinnande spelar just nu på nl 0.25/0.5

Men innan jag tar ännu ett kliv upp så är det några saker jag skulle vilja förbättra och det är specilet 2 luckor jag har i mitt spel som jag tänkte ni kanske kunde hjälpa mig fylla.

Den ena luckan är när man ska stjäla blindsen eller när någon försöker stjäla mina blinds.

När man försöker stjäla så blir det ju oftast "h2h" och jag känner att jag är ruskigt dåligt på det. Men när man tror att man har bäst kort så ska man väl spela.

Jag tror problemet är när jag spela halvdana kort t.ex a7s, 33 , J9s

sedan ifall jag träffar lite vet jag inte vart jag står och när jag träffar nöten så får jag inget betalt

Det brukar bli så att när jag träffar får jag inte betalt och när han träffar rycker hela min stack.Vet inte hur mycket jag ska beta eller någonting.

Vilka kort brukar ni försöka stjäla och försvara blinds med?

Sedan det andra är hur (om) man ska spela "trubbelkort" självklart kastar jag dem i de 2 första positionerna

men när man sitter på cutoff eller knappen och det inte blivit höjt.

Ifall jag limpar in så får ju blindsen gratis flop och det blir oftast bara action när dem har mycket bra händer.

och ifall jag kör mitt standard raise så kommer jag oftast att vara dominerad.

med trubbel händer menar jag bl.a kj k10 aj a10 qj q10 s

Hur spelar ni dem här händerna

Sedan vad brukar miniraise och minibet betyda på dem lägre nivåerna?

Postad

Svar på mini-raise frågan: Det kan antingen betyda stål, drag eller ingenting :). Prova att alltid höja deras mini-raisar. Går dom all-in direkt sitter dom ju på raketerna. Om dom bara synar för att sen checka turn så är det bara att panga på och se dom lägga sig. Ingenting lägger dom sig givetvis med direkt.