Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Personligen föredrar jag det första.

Dels får jag mycket action ("alltid" nån hand som är intressant att spela), dels behöver man inte "tänka" så mycket på gott och ont (räcker långt med solid ABC-poker för att plusa på låglimit)

Nackdelarna är såklart att man inte utvecklas samt att man aldrig kommer få chansen tjäna några större pengar.

Sen finns det såklart "genier" som behärskar att spela flera bord på höga nivåer, men generellt, vad är era erfarenheter?

Vad föredrar du? Fem bord på tex nivå 1/2 eller ett bord på 5/10?

Ska tillägga att frågan gäller NL i första hand.

MVH

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Fem bord 1/2 ger samma inkomst som ett bord 5/10 om vi antar att vi har samma winrate på båda nivåerna. De stora fördelen med att då spela fem st 1/2-bord är rätt uppenbara. Det krävs en 1/5 av bankrullen samt att vi får in fem ggr så många händer/h vilket gör att en downstreak på fem dagar på 5/10 reduceras till en dag.

Sen är det helt klart roligare med mer action! :)

Postad
Nackdelarna är såklart att man inte utvecklas samt att man aldrig kommer få chansen tjäna några större pengar.

Utvecklas gör man nog, man tränar upp sig på att "läsa" ett bord snabbt och som du skriver blir det mycket action om man kör flera bord, skolbokssituationer dyker upp ofta. För att tjäna större pengar behöver man större pengar så då får man slava en tid så att man har en buffert.

Postad

Det ena behöver väl inte utesluta det andra.

Spelar numera sex bord NL 6-max. När jag har gått upp i nivå så har jag inledningsvis spelat 4 bord och sedan ökat antalet till 6 när jag fått lite känsla och självförtroende för den nya nivån.

Postad
Sen är de väl stor skillnad på 1/2 och 5/10

Vad menar du då?

Skickligheten på spelarna?

Jaa skickligheten på spelarna. och svängningarna

Men varför inte testa multitabla som du gör normalt på EN nivå högre istället för att gå upp 2 snäpp på ett bord? testa multitabla på 2/4 eller 3/6

Postad
fler bord. ju fler bord du spelar, ju fler beslut ställs du inför vilket gör att du utvecklas snabbare.

Det stämmer inte riktigt. Fler bord ger fler beslut vilket ger mindre tid till varje beslut. Förr eller senare kommer man till en punkt där man inte tänker igenom sitt spel utan går på autopilot vilket knappast gör att man utvecklas snabbare. Var denna gränsen ligger är väldigt olika från person till person.

Postad
fler bord. ju fler bord du spelar, ju fler beslut ställs du inför vilket gör att du utvecklas snabbare.

Det stämmer inte riktigt. Fler bord ger fler beslut vilket ger mindre tid till varje beslut. Förr eller senare kommer man till en punkt där man inte tänker igenom sitt spel utan går på autopilot vilket knappast gör att man utvecklas snabbare. Var denna gränsen ligger är väldigt olika från person till person.

Bra sagt.

Postad

Exakt, jag föredrar definitivt att spela ett bord och gå upp i nivå, gjorde denna tråd om ämnet för några månader sedan.

En stor nackdel som inte nämnts med att spela 5 bord 1/2 istället för ett bord 5/10 är också att man betalar mycket mer i rake eftersom den nästan alltid cappas på $3.

Postad

Bra sagt.

jo, efter ett tag i karriären handlar det inte bara om att täta stora hål utan att bygga upp en djupare förståelse. men första 100k händerna kan man gott spela 8bord imho. någonstans därefter kan man då och då gå ner i antal bord.