Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, vad skall man köra för taktik/ha för spelplan inför fredagen? Jag/vi vet ingenting om strukturen på turren, men jag kan väl tänka mig att det blir något åt "turbo" hållet eftersom det är lite av ett jippo och de stora pojkarna vill kanske inte sitta i flera timmar för att spela om äran.

Det jag/vi vet är att det är en plats betalande som sex spelare spelar om. Så vad gäller vid satelitspel med ett pris? Gå för vinst, givetvis, men här behöver man ju inte vinna turren utan det räcker med att bli bäst bland de 6 internetkvalificerade. Och så är det ju det här med att de andra spelar om äran. Någon som har några funderingar om hur det kan påverka spelet?

Har ni några tips och råd?

//Matte

Postad

Om det är 6 spelare (?) som har något att spela för/om, så borde dom andra tre vara mindre skärpta? Eller? Greg/Joseph/Chris ser det som ett jippo, spela bara guldhänder mot dom och spela dom hårt. Mot de andra kvalspelarna kanske man kan stjäla mera?

Ken är inget hot, han åker ut först av alla. Limpar han in eller fjoll-betar samtidigt som du sitter med AA-QQ = all-in, värdebeta inte mot den tomten! :D

Om du inte hittar fisken vid bordet efter 15 min så är det Ken! :roll:

*skojar friskt*

Ken brukar köra fake-tells, har du några? Har du spelat mycket live tidigare?

Jo, ett seriöst tips om du inte är van vid live-spel: Titta på dina kort först när det är din tur. Titta på de andra spelarna hur dom reagerar när dom tittar på sina kort.

Fan, ingen som har några tips till Matte? (Jag spelar aldrig live och är nog ingen bra tipsare.)

Postad

ha ha ha, Ken, och de andra, kan få köra med hur många fake-tells de vill. En grundförutsättning för att de skall fungera är ju att fi (jag i detta fall) förstår sig på och kan det där med tells. Jag har spelat live två gånger och har typ "nada" koll på tells. Så om Ken börjar fladdra med öronen i hopp om att få mig att tro att det betyder att han bluffar så skulle jag inte fatta det endå, så där har de inte mycket att hämta :-)

//Matte