Gå till innehåll

NLT - SnG, hur spela AK tidigt?

Recommended Posts

Får AKo i SB. En limp fram till mig och sedan höjer c/o. Reräjs eller syn, och vad är er plan för floppen? Andra handen så inte mycket till reads. I första handen så höjde MadaFlopa till 60, babooski och mikey synade. MadaFlopa duttbetar 40 på floppen (542 med två hjärter), och får syn av båda. Turn är en tvåa och MadaFlopa duttbetar 60, babooski foldar. Mikey höjer till 180 och vinner potten.

PokerStars Game #4888909216: Tournament #24496260, $15+$1 Holdem No Limit - Level I (10/20) - 2006/05/10 - 04:00:49 (ET)

Table 24496260 1 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: mikey acny (1750 in chips)

Seat 2: Raise_This2 (1490 in chips)

Seat 3: Myssion (1480 in chips)

Seat 4: MadaFlopa808 (1340 in chips)

Seat 5: Vadimius (1500 in chips)

Seat 6: dl36rocket (1500 in chips)

Seat 7: ElCabe (1500 in chips)

Seat 8: babooski (1440 in chips)

Seat 9: ricker23 (1500 in chips)

Myssion: posts small blind 10

MadaFlopa808: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [A:c: K:h:]

Vadimius: folds

dl36rocket: folds

ElCabe: folds

babooski: calls 20

ricker23: folds

mikey acny: raises 100 to 120

Raise_This2: folds

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade slagit upp till ~300 preflop i de flesta fall (kanske 80/20 raise/syn), eftersom vi sitter ur position. I position är jag mer benägen att syna. Planen för flopen vid syn är att beta ut ~350-400 oavsett flop vilket kommer sätta rejäl press på fi med tanke på vårt omslag. Det vårt CB säger till fi är att om han ska spela vidare så får han spela för hela stacken.

Länk till kommentar

Jag hade bara synat, trots usel postion. Tycker det är för lite i poten för att spela en drag hand ur postion HU mot en unknown. t170 i potten känns för lite för att spela för hela sin stack, även om du råkar ta hem det direkt så även om det är ett trevligt tillskott ingen enorm förbättring. Tror inte din standard motståndare på $15 kan tänka sig att lägga AQo+,AQs+,88+ mot en reraise här och det är stor chans att han trycker tillbaka. Inte alls bra att få in degen på en coinflip i detta skede av SnG:n.

Länk till kommentar

Jag funderar lite på syn och sedan leda ut på flopp om det inte kommer A,K eller Q. Det blir ofta billigare och man kan få värde av AQ,AJ(vilka är ganska frekventa i denna situation) och få AK att folda(ibland). Det fungerar särskilt bra om fi limpar med mellan pockets.

Länk till kommentar