froggy Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Jag hade spelat handen som du men hade nog bettat mindre på flop. Citera
Skumdum Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 vad är det för fel på pottbet istället för 75-80%? De gånger du bara CBar utan hand får du betala några extra dolares. De gånger du har en hand bygger du potten mer och tjänar många % eftersom du kan betta så pass mycket mer på varje gata. Citera
Nidson Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 vad är det för fel på pottbet istället för 75-80%? De gånger du bara CBar utan hand får du betala några extra dolares. De gånger du har en hand bygger du potten mer och tjänar många % eftersom du kan betta så pass mycket mer på varje gata. I det här fallet räcker det med att betta 75% av potten varje runda, degen åker ändå in på river om alla gator bettas. Citera
Skumdum Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 vad är det för fel på pottbet istället för 75-80%? De gånger du bara CBar utan hand får du betala några extra dolares. De gånger du har en hand bygger du potten mer och tjänar många % eftersom du kan betta så pass mycket mer på varje gata. I det här fallet räcker det med att betta 75% av potten varje runda, degen åker ändå in på river om alla gator bettas. OK, kollade inte stackdjupen. Tyckte dock att det verkade vara ett generellt tips, och då förstår jag inte direkt nyttan eller nöjet. Citera
dlinder Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 OK, kollade inte stackdjupen. Tyckte dock att det verkade vara ett generellt tips, och då förstår jag inte direkt nyttan eller nöjet. Fast poängen med CBs är ju inte i första hand att de ska vara stora nog att få in stacken på river, utan att de ska vara lönsamma i sig själva. Och en mindre storlek hjälper ju upp lönsamheten eftersom de måste lyckas mindre ofta. Citera
AsiaCarrera Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Bettar han pott på en dragfylld bräda med exempelvis överpar så bör han betta pott med bom med om han ska betta. Ett CB i pottstorlek går knappast att kritisera med en HH som underlag. Som jag skrev i på förra sidan så tycker jag han spelar handen bra och spelet från flopp -> river får väl ses som standard. Preflop hade jag checkat ~50 procent av gångerna och höjt pott resten. Dock hade min höjning varit menad som en steal, inte ett värdebet pga handens styrka, det är en viktig skillnad. Citera
-1891- Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Du spelar handen bra, din linje är standardspelet i det läget (från floppen och framåt dvs). Vad Korpi svamlar om vet jag inte... Hård raise med en hand som bara blir synad om den är slagen. Sen en menlös bluff på flop (kunde lika gärna checkat om han hade den readen som han skrev). Så check-fold där. Höja upp med K/Q, för att sedan checka flop. ehh EV GUL Med den brädan är det ganska klart att han inte checkar ett set, (skriker KQ, för övrigt). vilket i sin tur leder till ett släpp nät Fi leder ut, och detta gör han gör med XX. Citera
Skumdum Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 men CBar du alltid 75% kan du ju inte maximera värdet de gånger du verkligen har en hand. För det är väl alltid en CB vare sig du har något eller inte. Citera
Recommended Posts