Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SB är ett super lösaggro. Antingen minraisar eller potthöjer han nästan varje hand för att sedan alltid betta pott på floppen och turn, oavsett kort.

Stack sizes:

UTG: $11.90

UTG+1: $56.50

MP1: $28.30

CO: $35.25

Button: $55.45

SB: $167.35

Hero: $68.70

Pre-flop: (7 players) Hero is BB with :Jd::Jc::9h::3c:

3 folds, CO calls, Button calls, SB raises to $2.25, Hero calls, CO calls, Button raises to $4.5, SB calls, Hero calls, CO calls.

Ett hyffsat sidokort åtminstonde till mina knektar

Flop: :Kc::4c::Jh: ($18, 4 players)

SB bets $17.1, Hero ??

Mellanset och färgdrag. PLO är vanligtvis inget man slowspelar i, gäller det även här? Om jag bara synar så lär SB betta pot på turn igen. Fast om jag synar så bjuder jag ju in nån med typ QTxx att dra till stegen.

Postad

Fold preflop. JJ93 suger faktiskt riktigt hårt.

JJ/TTxx-händer (där xx är rätt kassa och okoordinerade kort) är ofta svårspelade och leder till diverse obehgliga gulningar av inköp.

När floppen kommer som den gör är det bara att potta om, du får in hela stacken om jag inte räknat helt galet. Har SB eller knappen hittat KK är det bara att hoppas att inte färgen är blockad.

Postad

Jo, körde in min stack:

Hero raises all-in $64.2, 3 folds.

Uncalled bets: $47.1 returned to Hero.

Results:

Final pot: $52.2

Så här efteråt vet jag inte om det var det bästa, tror sb hade bettat pott på turn oavsett vilket kort som kom om jag bara synat floppen, han var ganska galen.