morberg Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Pacific, 0.10/0.20. 8-manna. Löst spel. Jag sitter i BB och får J 2 Alla utom en callar och jag checkar. Floppen visar: 6 J T . Jag har högsta paret, men en usel kicker. SB, jag, UTG och UTG+1 checkar. MP1 höjer, MP2 call. CO, button SB folds. Jag slänger också min hand. Borde jag fortsatt spela och i så fall varför? För fullständig info blev turn 3 med rund-check på de tre kvarvarande spelarna och river T och ny rundcheck. Vinnarhand blev par i tior med ess som högsta kort, potten delades mellan två personer med A i topp och låg offsuit kicker (2 resp 5). Jag malde handen genom PokerStove och efter flopp med fyra spelare kvar, varav två har Ax och den tredje en slumpmässig hand ser vinstchanserna ut såhär: (Fy vad lång tid det tar, jag postar resultatet innan uträkningen är klar -- blir även tidiga siffror någorlunda korrekta?) Js2c: 47% Ax: 17% Ax: 19% random: 17% Citera
Bjorn_ Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Tycker du ska betta direkt här. Dels blir du kanske/förhoppningsvis av med skithänder som Axo-Qxo eller så ger du dom i alla fall felaktiga odds. Höjer någon dig då får du i alla fall en känsla för var du står. Väljer du ändå att checka som du gjorde tycker jag ändå att du måste syna efterssom du om jag räknat rätt får 9-1 potodds. Visserligen finns det en risk att någon har TP högre kicker men det ä ju långt ifrån säkert. Även om nu någon har det så här du ju antagligen nära break even bara att dra till dina 3 tvåparsouts. Att folda här är verkligen inte bra poker. Vad gäller pokerstove så kör du "monte carlo" brukar man väl kunna stänga av redan när den kört nån minut. I alla fall om du kan nöja dig med en precision på hela procent. /Bjorn Citera
QoS Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 moberg, du måste ha missat en väldigt intressant och viktig postningen av Nusseman; *** Skärpning! LÄS INNAN DU POSTAR! *** Läs gärna den och komplettera din PHH-postning! Enjoy! - QoS Citera
morberg Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 moberg, du måste ha missat en väldigt intressant och viktig postningen av Nusseman; *** Skärpning! LÄS INNAN DU POSTAR! *** Läs gärna den och komplettera din PHH-postning! Enjoy! - QoS Sorry. Eftersom jag inte spelade klart handen tyckte jag att informationen jag postade var tillräcklig som diskussionsunderlag. Stäng gärna tråden om det inte duger - nästa HH blir komplett; jag lovar Citera
Hjort Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Sorry. Eftersom jag inte spelade klart handen tyckte jag att informationen jag postade var tillräcklig som diskussionsunderlag. Stäng gärna tråden om det inte duger - nästa HH blir komplett; jag lovar All information efter ditt sista beslut är ju egentligen helt överflödig. Däremot så är det intressant med så mycket av informationen som möjligt som du hade tillgång till när du tog dina beslut. I den här handen så hade mina beslut ordnade efter vanlighet varit: bet check-raise check-fold/check-syn Däremot skulle jag ha väldigt svårt för att lägga in en tredje bet hur som helst. På floppen kommer du ofta ha bäst hand och ligga hyffsat före, tyvärr kommer du också gansa ofta att ligga riktigt långt efter. Om du har något sätt att enkelt klura ut vilken av situationerna som gäller här är det naturligtvis väldigt bra. Men oftast har man inte det och då får man helt enkelt suga i sig att betala 2,5BB när man förlorar eftersom det finns så väldigt många händer som motståndaren kan ha. P.S. På tal om pokerstove så är det oftast enklast att köra en ofärdig simulering (alltså monte-carlo funktionen som finns inkluderad) när du kör en situation med flera stycken stora handdistributioner eftersom du på det sättet oftast får siffrorna ungefär rätt (alltså det ändras inte mer än ~1% åt något håll). Citera
morberg Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 I den här handen så hade mina beslut ordnade efter vanlighet varit: bet check-raise check-fold/check-syn Däremot skulle jag ha väldigt svårt för att lägga in en tredje bet hur som helst. På floppen kommer du ofta ha bäst hand och ligga hyffsat före, tyvärr kommer du också gansa ofta att ligga riktigt långt efter. Om du har något sätt att enkelt klura ut vilken av situationerna som gäller här är det naturligtvis väldigt bra. Men oftast har man inte det och då får man helt enkelt suga i sig att betala 2,5BB när man förlorar eftersom det finns så väldigt många händer som motståndaren kan ha. Jag känner mig för snål för att spela aggressivt, men måste börja lära mig det. Har kört med betydligt mer attack under kvällen, och det har också gett resultat. Min BR varierade betydligt mer än vanligt, men slutade på mer plus än det brukar. Jag spelade också mycket lösare än jag har gjort tidigare efter att ha läst igenom Abduls pre-flop strategi en gång till; då särskilt kapitlet "Facing limpers" vilket är en vanlig situation på de lös/passiva låglimitbord jag spelar på Pacific. Efter flera limpare gick jag in och höjde med 87s och liknande. Med gott resultat. Dessutom var det mycket roligare att spela mer Citera
Recommended Posts