Gå till innehåll

Hur spelar man mot tight-aggressive?


gocart4eva

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

din definition av en TAG är en person som spelar felfri poker

 

Nej.

 

Däremot är en äkta TAG väldigt svårexploaterad. Visst kommer du kunna bluffa/floata/bluffraisa/semibluffa/synbluffa/whatever vid väl valda tillfällen, men det är inte så att det är det som är nyckeln till att slå en TAG, utan som jag (och andra) skrev tidigare så handlar det helt enkelt om att spela bättre poker.

 

 

Competetively, this style is nothing but strengths. [...] Competetively, the TAP style does not have any significant weaknesses
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, någon som vet hur man ska använda Quote tecknena?

 

Antingen så markerar du stycket du vill citera och klickar på "Quote"-knappen ovan, eller så skriver du:

 

[quote]Text[/quote]

 

Då blir det så här:

 

Text

 

Eller så skriver du:

 

[quote="Myssion"]Text[/quote]

 

För att få:

 

Text
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som lil_monsta : "Checkraise"

 

Checkraisa mellanpar, slå om med TP utan kicker, följ upp med starka bets, har inte dessa spelare set/topptvå lr liknande så lägger de sig.

 

Lixom, om du är väldigt tight och får en checkraise på brädan 789r , släpper inte du ditt AA-JJ då? svar jo.

 

Detta spel tyckte jag var väldigt jobbigt att möta, men sen jag kikat lite på Cardrunners videos och sett hur ofta de slår om en gång till på flop med missar/halvmissar så har jag försökt att lägga in det spelet mer och mer i mitt och blivit överraskad hur bra det funkar att göra en liten reraise tillbaka. (oftast förutsatt att deras och din stack är någorlunda djup.)

 

Lägen när detta spel inte funkar är när Fi slår om rejält på flop och signalerar att han spelar för stacken, de som gör sånt med luft brukar jag undvika och vänta på stor träff rakt i kulorna.

 

Att möta folk som floatar floppen har jag ej kommit till i mitt spel. Inte så många sådana på NL50 och NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hmm

Tycker det vore intresant att definera TAG..

Anser själv att tag spelare betyder spelare som slänger dåliga kort och spelar bra kort hårt..nästan..

Till skillnad från SAG..Selektivt aggresiva spelare som jag definerar som bättre spelare..

Kanske vore bra om vi "standardiserade" utrycken så alla fattar va andra pratar om....

Mitt FÖRSLAG ärjust

 

TAG:Tight aggresive spelare som kastar dåligt och spelar bra händer hårt.

 

SAG:Spelar mer situationer och spelare än kort.

 

OBS inte menat som en gliring till tag som spelar bra utan bara så att det blir lättare att fatta varandra!!

 

Bombapott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...